رفتن به مطلب

تخته امتیازات

  1. محمدرضا شاهپیری

    محمدرضا شاهپیری

    مدیر کل سایت


    • امتیاز

      11

    • تعداد ارسال ها

      2,808


  2. Radiomedia

    Radiomedia

    کاربر عادی


    • امتیاز

      9

    • تعداد ارسال ها

      28


  3. mahdi tahan

    mahdi tahan

    کاربر فعال


    • امتیاز

      6

    • تعداد ارسال ها

      746


  4. ali mo

    ali mo

    کاربر رو به رشد


    • امتیاز

      5

    • تعداد ارسال ها

      253



مطالب محبوب

در حال نمایش مطالب دارای بیشترین امتیاز از زمان پنجشنبه, 8 خرداد 1399 در همه بخش ها

  1. 4 امتیاز
    فونت آیکون های وب متریال جدید - MaterialIcons Web Font آموزش های قبلی: اول - دوم با سلام، حتما تاکنون از FontIcon ها استفاده کردید، که در b4a شامل دو فونت Font Awesome و Material Icon هست، امروز من فونت جدیدی رو بتون پیشنهاد میکنم، که دارای 3595 فونت‌آیکون هست درصورتی که در b4a در مجموع 800 آیکون موجود هست. طرز استفاده: اول فونت ضمیمه‌ شده را دانلود کنید و در پوشه Files پروژه‌تون بعنوان Assets کپی کنید. برای مشاهده و انتخاب آیکون برنامه تحت ویندوز ضمیمه شده را دانلود و اجرا کنید، خواهید دید طیف وسیعی از فونت‌آیکون ها را برای شما نمایش خواهد داد که میتوانید نام آیکون موردنظرتان را جستجو کنید. همینطور در این فایل لیست کامل نام آیکون ها را می بینید متن ویو با فونت‌آیکون: شما میتوانید به دو روش اینکار را انجام بدید؛ ۱- در برنامه تحت ویندوز تیک (Copy with Chr) بالای پنجره رو بردارید، تا با کلیک روی آیکون خود آیکون رو کپی کنه، و در بخش Layout Designer فونت ویو خودتون رو انتخاب و در بخش Text اون، آیکون کپی شده رو Paste کنید (در اونجا آیکون قابل مشاهده نیست اما مطمئن باشید بدرستی کار خواهد کرد) ۲- با کلیک روی آیکون موردنظر کد هگزا رو کپی میکنه، و در بخش کد b4a با دستور زیر متن ویو رو برابر با کد هگزا کپی شده قرار بدید. Label1.Text = Chr(0xF820) لینک سایت مرجع: https://www.b4x.com/android/forum/threads/b4x-materialicons-web-font-chooser.103985/ امیدوارم بدردتون بخوره. همیشه لبتون خندون منتظر آموزشهای بعدی باشید..
  2. 3 امتیاز
    با سلام و کسب اجازه از اساتید وبسایت انسرسنتر اولین آموزش رو براتون قرار میدم. مدت زیادیه در این وبسایت عضو هستم و از آموزش هاش استفاده کردم، این در حالیه که هیچ آموزشی تابحال نذاشتم، و خودم رو متعهد دونستم هرچند کوچک این لطف رو جبران کنم. خب اولین آموزش، طریقه ساخت پس زمینه و ساخت افکت موج دار یا Ripple در فایل xml و فراخوانی آن: ابتدا باید بگم شاید روش‌های من خیلی اصولی و کوتاه نباشه اما بهرحال کارو راه میندازه. برای ساخت پس زمینه ابتدا راه اول: کد زیر رو در یک فایل xml ذخیره و پوشه Drawable می‌ریزیم و Attribute اون رو در حالت Read-only قرار میدیم، برای اینکه موقع کامپایل حذف نشه(که معمولا این راه توصیه نمیشه) برای مثال نام این فایل رو solid.xml میزاریم: <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <shape xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" android:shape="rectangle" > //or oval <corners android:radius="10dp" /> <solid android:color="#FFF" /> <stroke android:width="1dp" android:color="@color/light_gray" /> </shape> در تگ shape و گزینه android:shape="rectangle" ما شکل مستطیل رو انتخاب کردیم اما اگر خواستید دایره باشه oval رو بجاش بزارید تگ corners گرد کردن گوشه ها رو تعیین میکنه تگ solid تک رنگ پس زمینه رو، که رنگ اینجا سفید هست و یا میتونید gradiant یعنی طیف رنگ هم بدید: <gradient android:angle="90" android:endColor="#3C000000" android:startColor="#002e3436" /> angle یعنی زاویش که 90 درجه یعنی startColor بالاست و endColor پایین. تگ stroke هم خط دور شکل که ضخامتش اینجا 1dp هست و رنگش هم طوسی روشن راه دوم: و یا کد زیر رو در منیفست پروژه کپی کنید. CreateResource(drawable , solid.xml , <shape xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" android:shape="rectangle" > <corners android:radius="10dp" /> <solid android:color="#FFF" /> <stroke android:width="1dp" android:color="@color/light_gray" /> </shape> ) تفاوتشون در خط اوله که در اینجا، ما پوشه رو اول و بعد اسم فایل رو و بعدش کد داخلش رو وارد میکنیم. در محیط b4a اول کتابخانه xmlLayoutBuilder رو اضافه و تیک میزنیم. لینک سایت مرجع لینک دانلود کابخانه بعد ویو ای که میخوایم بش پس زمینه بدیم رو ایجاد میکنیم، و کد زیر رو کپی می‌کنیم: Private res As XmlLayoutBuilder Label1.Background = res.GetDrawable("solid") بخش دوم: ساخت پس‌زمینه چندلایه برای زمانی که میخوایم مثلا زیرسایه بدیم به ویو: CreateResource(drawable , bottomshadow.xml , <layer-list xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"> <item> //سایه <shape android:shape="rectangle"> <solid android:color="#F7F7F7"/> <corners android:radius="5dp" /> </shape> </item> <item android:left="0dp" android:right="0dp" android:top="0dp" android:bottom="5dp"> <shape android:shape="rectangle"> <solid android:color="#FFF"/> //background <corners android:radius="5dp" /> </shape> </item> </layer-list> ) این هم مثل قبلیه فقط دو لایه از شکل هاست، که در بالایی سایه رو ترسیم میکنیم، و پایین شکل پس زمینشو. بخش بعدی قراردادن افکت ریپل برای ویو: کد زیر رو در منیفست اضافه میکنیم: CreateResource(drawable , ripple.xml , <ripple xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" android:color="@color/colorAccent" > <item android:drawable="@drawable/solid" /> </ripple> ) در قسمت رنگ، هر رنگی خواستید بزارید، و در قسمت drawable فایل xml که قبلش ساختیم رو میدیم نکته، اگر خواستید برای پس زمینه ویو عکس بزارید با افکت ریپل، اول عکس مدنظر رو در پوشه drawable کپی کنید(باید png باشه)، و اونو در حالت Read-only بزارید، و بعدش اسم عکس رو بجای فایل xml وارد کنید(بدون پسوند) مثلا اسم عکستون bg.png : <item android:drawable="@drawable/bg" /> و در b4a کد زیر : Private res As XmlLayoutBuilder Label1.Background = res.GetDrawable("ripple") امیدوارم بدردتون بخوره این آموزش، من الان دنیام شده برنامه نویسی اندروید، و B4A واقعا داره روز به روز بهتر میشه، اگر آموزشی مد نظرتون بود و یا در سایت مرجع موجهش نشدید بم بگید اگر تونستم حتما آموزششو براتون میذارم. آموزش های بعدی رو هم سعی میکنم لینکشو زیر همه آموزشا بزارم. ایشاله همیشه لبتون خندون باشه آموزش دوم: اینجا
  3. 2 امتیاز
    سلام وقت بخیر شما قبل از این که لایوت لود کنی حرف زدی دربارهش این مقادیر رو m=lbltimer.Text lbltimer.Text=0 m=0 پاک کنید در قسمت بعد از اکتویتی لود لایوت کپی کنید و از قسمت گلابالس حذف کنید
  4. 2 امتیاز
    برای کار با لیوت xml میتونید از این پست بهره بگیرید. و در کل حتما باید مفاهیم طراحی با xml رو درک کنید. برای آپدیت کردن ریسایکلر توی آموزشهای متعدد هم ذکر شده این مورد. باید از دستورات notify استفاده کنید.
  5. 2 امتیاز
    با سلام آموزش دوم (تازه دارم گرم میشم) آموزش قبلی: اینجا خب آموزش تغییر تم سفارشی مثل حالت شب برنامه حین اجرا بدون appcompat این سورس و آموزش در سایت مرجع هم بود اما برای تم های پیشفرض بود نه سفارشی، اصلاحش کردم ایشاله اوکی باشید. طبق این آموزش تم متریال ما ادامه میدیم: چون ما به دو یا چند تم احتیاج داریم به صورت زیر عمل میکنیم: در منیفست: CreateResource(values-v21, themedark.xml, <resources> <style name="DarkTheme" parent="@android:style/Theme.Material"> <item name="android:colorPrimary">@color/prDark</item> <item name="android:colorAccent">@color/accentDark</item> <!-- checkboxes,, switches. msgbox buttons in Android 6.x --> </style> </resources> ) CreateResource(values-v21, theme.xml, <resources> <style name="LightTheme" parent="@android:style/Theme.Material.Light"> <item name="android:colorPrimary">@color/pr</item> <item name="android:colorAccent">@color/accentLight</item> </resources> ) برای api های زیر 21 هم خودش از تم هایی که رفرنس کردیم ارث بری میکنه (طبق آموزش لینک شده) فقط اینکه رنگ های دلخواه ما رو داخلش نمی زنه. در b4a کد های زیر رو وارد کنید: Sub Process_Globals Private Theme_Value As Int Private res As XmlLayoutBuilder End Sub Private Sub SetTheme (Theme As Int) If Theme = 0 Then Return End If If Theme = Theme_Value Then Return File.WriteString(File.DirInternal, "theme.txt", Theme) Theme_Value = Theme Activity.Finish StartActivity(Me) End Sub #if java import anywheresoftware.b4a.objects.streams.*; public void _onCreate() { try { if (File.Exists(getFilesDir().toString(), "theme.txt")) _theme_value = Integer.parseInt(File.ReadString(getFilesDir().toString(), "theme.txt")); } catch (Exception e) { throw new RuntimeException(e); } if (_theme_value != 0) setTheme(_theme_value); } #end if برای تنظیم تم هم در رویداد مثلا کلیک باتن کد زیر: SetTheme(res.GetResourceId("style", "LightTheme")) و SetTheme(res.GetResourceId("style", "DarkTheme")) این آموزش در سایت مرجع در فراخوانی استایل دلخواه ایراد داشت که با آزمون و خطا اصلاحش کردم، البته چون اون برای تم های پیشفرض بود اما این سفارشیه، فرقش هم این بود که در خط بالا بجای: style نوشته بود: android:style بهرحال امیدوارم بدردتون بخوره، ایشاله همیشه لبتون خندون باشه. آموزش بعدی
  6. 2 امتیاز
    سلام فکر نکنم بشه پکیج نیم رو با apk editor ویرایش کرد چون برنامه کرش میشه. و وقتی که برنامه کامپایل میشه ممکنه که توی بعضی اکتویتی ها هم پکیج نیم برنامه درج شده باشه.
  7. 2 امتیاز
    پکیج نیم تو فایل manifest.xml ذخیره میشه. قاعدتا باید این فایل ویرایش بشه
  8. 2 امتیاز
    سلام خدمت دوستان عزیز بعد از کلی تحقیق یه چیزایی دستگیرم شد گفتم به اشتراک بذارم اونایی که هنوز مشکل دارن مشکلشون حل بشه دوستان هرکی این مشکل رو داره پیشنهاد میکنم ابتدا دوره ی flexbox رو بگذرونه و بعد از یکم تمرین میتونه این مشکل رو حل کنه درواقع به جرات میشه گفت flexbox به تنهایی میتونه همه ی مشکلات صفحه بندی رو حل کنه دوستان میزان دسترسی css grid از flexbox هم بیشتره و انعطاف بیشتری داره اما چون یه سری از مرورگر ها هنوز پشتیبانی نمیکنن نیاز به زمان داره اما میزان پشتیبانی flexbox خیلی عالیه دوستانی که این مشکل رو دارن دست از تحقیق بردارین و حتما حتما حتما flexbox رو یادبگیرن چند تا لینک مفید هم میذارم فلکس باکس در w3schools فلکس باکس در css-tricks.com فلکس باکس در mdn موفق باشید
  9. 1 امتیاز
    سلام قبلا نمونه سورسش در انجمن قرار داده شده ،بااستفاده از فرمول فاصله اشیاء ،پست لینک زیر را مشاهده نمایید
  10. 1 امتیاز
    فقط یادم رفت یه تایمر بذار که هر نیم ثانیه این اتفاق رو بررسی کنه
  11. 1 امتیاز
    سلام امیدوارم حال شما و حال همه انسرسنتری ها و حال همه ایران خوب باشه. اول بیا یک ساب بنویس بری حرکت ویو ها و بعدش شرط بزار مثلا: if imageview1.top=imageview2.bottom آنگاه این کار را انجام بده. end if البته من فقط این شرط رو گذاشتم که که اگه imageview2 از بالا به imageview1 برخورد کرد این کار را انجام بده. تو باید خودت همه جهات رو در نظر بگیری و برای تک تک شون شرط بزاری.
  12. 1 امتیاز
    سریال به راحتی قابل تغییر نیست دوست عزیز. از کتابخانه persianunicid استفاده کنید نسخه نهاییش موردی نداره به اون صورت
  13. 1 امتیاز
    درود یکم تحقیق کردم در این مورد به این نتیجه رسیدم که پایدارترین و بهترین راه حل واستون در حال حاضر استفاده از ََadvertising ID هست که هم تغییرش کار میبره و هم کاربر نمیدونه اصلا وجود داره که بخواد تغییرش بده لینک توضیحات در سایت مرجع موجود است https://www.b4x.com/android/forum/threads/advertising-id.101050/ امیدوارم کمکت کنه
  14. 1 امتیاز
    مشکل اون نیس.در کل باید دسترسی حافظه رو بگیرید تو سورس این دسرسی رو نمیگرف برا همین تو اندروید 6 به بالا ارور میده.
  15. 1 امتیاز
    سلام به نظرم بهتره شما با B4J اپ ساز بسازید و از روش زیر در لینک زیر جهت اینکار استفاده نماییدکه از فایل appt.exe مخصوص SDK استفاده می کند https://stackoverflow.com/questions/49931372/apk-injection-recompiling-android-manifest The only reliable way I found to repackage the application with plain text androiod manifest is by repacking it using aapt directly. aapt package -f -M ./AndroidManifest.xml -S res1/ -S res2/ ... -I android.jar -F MyProject.apk.unaligned To create the apk, and then : aapt add -f MyProject.apk.unaligned classes.dex To add compiled sources to the package. Then using jarsigner to sign the package: jarsigner -storepass <keystore password> -keystore <keystore filename> MyProject.apk.unaligned <key name>
  16. 1 امتیاز
    گفتم ک ب نظر apk مشکل داره برا منم نصب نمیشه.ورژنشsdk مشکل داره ب نظرم نمدونم بازم.تو شبیه ساز اوکی بود؟
  17. 1 امتیاز
    تو سورس هر نرم افزارتو پوشه Objects فایل AndroidManifest موجوده.بازش کن خودت میبینی نوشته pakgname مشکل اینکه نصب نمیشه هم ب نظر اینه که ورژن sdk درستی نداره.برا همین گفتم به جایه اون خودت ی دمو بزار ببین چی میشه
  18. 1 امتیاز
    اونطور ک من چک کردم ب نظر خیلی کدهای منیفست قابل خوندن نیست بعد از zip کردن. ولی ی ایده ای به ذهنم زد خودت چک کن این قالبی که توش هست و کلا ولش کن خودت ی اپ نمونه بساز با بیسیک خودت بعد زیپش کن بزار ب جایه اون قبلی. بعد فهمیدیم مانیفست خیلی قابل خوندن نیست دیگ.بیا و مانیفستی ک قبل از کامپایل مال خود نرم افزاره به جایه مانیفستی که بعد از زیپ شدن غیر قابل خوندنه کپی کن. بعدش ببین بعداز تبدیل به apk قابل نصب هست اصلا اگ نصب شد راحت میتونی همه کاری بکنی دیگ.چون راحت میتونی هم پکیج رو تغییر بدی هم ورژن و هم اسمو همه چیرو.ولی در حد حدسه دیگ
  19. 1 امتیاز
    بله دوست عزیز. به راحتی میشه انجام داد. و پرفورمنس xml بسیار بهتر از لیوت بیسیکه
  20. 1 امتیاز
    شما جیسون رو یک فرمت نوشتاری درنظر بگیر میتونی انلاین بگیریش مثلا داخل ی فایل PHP بگیریش.یا میتونی از طریق همین پوشه و چشمک و کلا فایربیس بگیریش. حتی میتونی با ی پیامک بگیریش.یا از رو یک فایل تکس بخونیش.بستگی ب کار خودت داره. فرضا ی جیسون میفرستی یکیش لینکه ایکونته یکیش مثلا نوشته باتون. بعد از قبل شرط میزاری که اگ همچین جیسونی رو دریافت کردی ایکونو دانلود کن و ی جا ذخیره کن.تو قسمت ایکون باتونتم میزاری اگ تو همون ادرس ایکون بود اونو رو باتونت بزاره تقریبا ی همچین چیزی میشه $"{"titr":"app","matn":"$&EDITEX&$","user":""$ فک میکنم باید از $ استفاده کنی تا دابل کوتیشنا قاطی نشن
  21. 1 امتیاز
    سلام تا اندروید 9 بیشتر نداره. برای اندروید 10، میتونید از شبیه ساز خود بیسیک یا اندروید استودیو استفاده کنید؛ با نصب HAXM، دیگه شبیه ساز سرعت پایینی نداره و براحتی قابل استفاده هست. اگر خودتون گوشی اندروید 9 یا 10 دارین، میتونید با نصب B4A-Bridge و یا فعال سازی USB-Debugging روی گوشیتون از طریق وای فای و کابل میتونید به بیسیک متصل شید.
  22. 1 امتیاز
    سلام علاوه بر اینکه قبل از لود کردن مقدار تکست لیبل رو تغییر دادین، کدهاتون رو داخل قسمت Globals نوشتین که این همیشه با خطا همراهه. برای اینکه بخواین یه متغیر رو در بخش Globals مقدار دهی کنید، میتونید از کد زیر استفاده کنید: Sub Globals Dim int1 As Int = 2 End Sub
  23. 1 امتیاز
    سلام... اول با کد زیر میایم چک میکنیم که اگه این پوشه وجود نداشت بیاد پوشه رو بسازه If File.IsDirectory(File.DirRootExternal,"myapp") = False Then File.MakeDir(File.DirRootExternal,"myapp") End If رویداد کلیک باتن و ذخیره عکس در حافظه Sub BTN_Click File.Copy(File.DirAssets,"image.jpg",File.DirRootExternal&"/myapp/","image.jpg") End Sub در اینجا میام میگیم که عکس image.jpg رو از پوشه فایل های برنامه کپی کنیم توی حافظه داخلی و در پوشه برنامه.. **درضمن حتما باید دسترسی حافظه رو از کاربر گرفت**
  24. 1 امتیاز
    سلام وقت بخیر کافیه اون متغییر رو داخل قسمت Process_Globals اون اکتیوی تعریف( یا کلاس) کنید بعد مقدار رو ازش بگیرید یا براش ارسال کنیم به صورت زیر name_activity.mq = 100 اگر هم درست متوجه سوال نشدم بیشتر توضیح بدید
  25. 1 امتیاز
    ربطی به ریسایکلر نداره برای پنل متد کلیک بزن و این کد بزار که اگر روی لیبل کلیک شد دستوراتت اجرا بشه از تگ سندر استفاده میکنی تمام
  26. 1 امتیاز
    For Each v As View In panel.GetAllViewsRecursive If v Is label Then "کد ها" End If Next
  27. 1 امتیاز
    سلام بر دوستان انجمن حل مشکل نصب javafx در نسخه جدید 8.30 b4j جهت خروجی exe : نسخه اخیر B4J یعنی نسخه 8.30 دارای قابلیت خروجی exe می باشد پست دانلود از سایت مرجع ولی برای خروجی exe ممکن است با خطای عدم نصب javafx مواجه شوید که دراینباره توضیحاتی برای دوستان انجمن عرض میکنم: اول javafx را نصب نمایید یعنی فایل : javafx_scenebuilder-2_0-windows.msi لینک دانلود سپس این پوشه زیر را با همین نام javafx در پوشه JDK خود قرار دهید . لینک دانلود این پوشه بالا حاوی پوشه openjfx-11.0.2_windows-x64_bin-jmods و همینطور پوشه های (openjfx-11.0.2_windows-x64_bin-sdk (javafx-sdk-11.0.2 هست (این فایلها برای ویندوز 64 بیتی هست - برای 32 بیتی خودتان در سایت oracle.com ثبت نام نمایید ونسخه 32 بیتی را دانلودکنید) نکته : برای استفاده از javafx باید jre 6 به بالا نصب باشد برای خروجی exe در B4J باید JDK 11 به بالا نصب باشد *جهت ساخت خروجی exe در B4J در منوی Project گزینه build standalone package را انتخاب نمایید ، فایل خروجی exe را میتوانید در این آدرس \Objects\temp\build مشاهده نمایید .
  28. 1 امتیاز
    خود عکس رو ذخیره می کنه داخل دیتابیس (بازم بررسی کنید شاید من دقت نکردم)
  29. 1 امتیاز
    چرا از رسایکر استفاده نکردی ؟ خودش قابلیت وایپ داره باید از تگ و سندر استفاده کنی و متد لانگ کلیک و پنل بزن روش کلیک شد پنل هاید و ویزایبل شه
  30. 1 امتیاز
    نمدونم منظورتون دقیق چیه ولی خوب لیبل هم یک لانگ کلیک داره مثل باتون Sub Label2_LongClick End Sub
  31. 1 امتیاز
    سلام عزیزان راستش من دو تا دکمه دارم و برای هر کدوم در بخش دیزاینر حالت فشرده و غیر فشرده یا فعال براشون عکسی گذاشتم حالا با زدن دکمه دوم میخوام عکس دکمه اول تغییر کنه و دوباره به عکس حالت فعالش برگرده خب ولی با زدن دکمه دوم دکمه اول فشرده میشه بعد دکمه دیگر هنگام فشردن دکمه اول عکس حالت فشرده شدهی دکمه نمایش داده نمیشود یعنی انگار دکمه فشرده نشده ولی در قسمت لاگ حالت فشرده شده را اعلام میکنه کدی که ازش استفاده میکنم اینه اول اینو گذاشتم که عکس حالت فشرده رو توش لود میکنه btn1.SetBackgroundImage(LoadBitmap(File.DirAssets,"11.png")) و بعد میخوام عکسش رو برگردونه به حالت اولش حالت غیر فشرده یا فعال بودن دکمه که این کد رو گذاشتم btn1.SetBackgroundImage(LoadBitmap(File.DirAssets,"1.png")) این دو خط کد را در رویداد کلیک دکمه دوم گذاشتم البته از btn1.Enabled=True و یا btn1.Visible=True هم استفاده کردم جوابی نگرفتم اگر راهنماییم کنید لطف میکنید ممنون.
  32. 1 امتیاز
    این اموزش ببیند خیلی به دردتون میخوره رایکان هم هست https://faradars.org/courses/fvand9712-project-oriented-basic4androidn-creating-android-game
  33. 1 امتیاز
    سلام وقت بخیر این نسخه وب می تونید اندروید 10 رو تست کنید شبیه ساز اندروید 10
  34. 1 امتیاز
    با سلام خدمت دوستان و اساتید عزیز ایا از دوستان کسی آموزشی برای پرداخت درون برنامه ای برای basic4android دارد ممنون میشم اطلاعا رسانی کنید با تشکر
×
×
  • جدید...