رفتن به مطلب
  • 0

ساخت بازیهای چند نفره انلاین


2430023

سوال

دوستان عزیز سلام

 

اگه بخوام با b4a برنامه ای بنویسم که اولا چند کاربره و انلاین باشه

به عنوان مثال بازی فروت کرفت

که هر بازیکن یک نام منحصر داره و اگه کسی نام تکراری بده بلافاصله ارور تکرار نام میده

یا زمانی که کاربر در نبردی برنده میشه بلافاصله جایگاه و رده اش توی همه کاربرا اعلام میشه

چطور باید این کار انجام بشه

ملزوماتش چیه

باید هاست اختصاصی بخریم

ایا نیاز به برنامه نویسی با زبان دیگه ای هم هست

ممنون از لطفتون

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

6 پاسخ به این سوال تاکنون داده شده است

ارسال‌های توصیه شده

سلام دوستان بالا مفصل توضیح دادن که چون به زبان سمت سرور وارد نیستی هر توضیحی بدن بیشتر سر در گم میشید . ضمن اینکه بیسیک یک موتور بازی ساز نیست کلا این کار شما اشتباه هست که میخوایید با بیسیک بازی بنویسید .

 

برای اینکه تشخیص بدید نام کاربری تکراری نباشه لازمه یک دیتابیس بسیازید و یک سیری اطلاعات به دیتابیس ارسال کنید سپس برای هر بار ارسال اطلاعات جدید میبایست چک کنید که داده ارسال شده تکراری نباشه

بنابر این به یک سیری فیلد درون دیتابیس نیاز دارید به این صورت : id که به صورت اتوماتیک خودش زیاد میشه و شما بهش مقدار نمیدی usename که نام خاص کاربر هست که نباید تکرار بشه number که امتیاز کاربر هست

برای ارسال اطلاعات به دیتابیس لازمه که به دیتابیس کانکت بشید : http://www.w3schools.com/php/php_mysql_connect.asp

سپس لازمه که اینزت کردن اطلاعات در دیتابیس را بلد باشید : http://www.w3schools.com/php/php_mysql_insert.asp

همچنین سلکت : http://www.w3schools.com/php/php_mysql_select.asp

و آپدیت : http://www.w3schools.com/php/php_mysql_update.asp

لازمه که یاد بگیرید .

 

در صورتی که این موارد یاد بگیرید انجام اینکار فقط برای به نتیجه رسیدن خیلی ساده هست . نکته مهم که میمونه بهینه بودن کار هست که استفاده از اموزش های بالا برای انجام کاری که شما میخوای اصلا بهینه نیست چرا که اگه بخوایم هزار کاربر در نظر بگیریم که روزانه 500 نفرشون به برنامه سر میزنن و بازی میکنن هر بار که هر تغییری تو بازی میدن یا بازی رو برنده میشن لازمه که امتیازشون ثبت بشه بنابر این باید یک رکوئست به دیتابیس ارسال بشه

برای 500 کاربر بالا در روز بخواید کم کمش 50 رکوئست در نظر بگیرید در مجموع این بازی ایده آل شما روزانه 25000 رکوئست برای سرور ارسال میکنه که آپاچ توان کشش این همه رکوئست را نداره و هنگ میکنه بنابر این لازمه که وب سرور لایت اسپید تهیه کنید . تا اینجا کار شما موندید و یک سرور حالا ارزون مثلا ماهی 150 هزار تومان + وب سرور لایت اسپید ماهانه 120 هزار تومان جمعا 270 هزار تومان در ماه .

کار بهینه اینه که بیایید از سوکت تو بازی استفاده کنید و بازی رو با موتور بازی ساز بسازید نه بیسیک . سوکت هم به این سادگی نیست که با چهارتا لینک آموزشی بتونید ییاد بگیرید . اول باید موارد بالا رو یاد بگیرید بعد برید سمت سوکت

 

اینکه کسی کمک نمیکنه دلیل بر این نمیشه که بلد نیستن . میخوان شمارو از این اشتباه که با بیسیک هم میشه بازی در حد موتور های بازی ساز یا در حد برنامه ای که بالا نام بردید زد در بیارن .

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بسته به نوع بازی شماست
در بازی هایی مثل فروت کرافت از VpS استفاده میشه که شماباید دانش برنامه نویسی سمت سرور و سوکت نویسی رو داشته باشید حالا میخواد جاوا باشه PHP باشه یا ASP

 

شما با داشتن دانش سمت سرور تمام سوال های خودتون رو پاسخ میدید در حال حاضر من هر راهنمایی شما رو بکنم شما بیشتر گمراه میشید

 

موفق باشی

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بسته به کار شما داره

شما خیلی هم زحمت بکشی بعد 3 ماه بتونی یه بازی در حد نقطه خط انلاین با بیسیک بنویسی.چون اصلا برای بازی سازی نیست بیسیک.

این بازی ها هم علاوه بر سمت کلاینت همون اندازه سمت سرور کار کد نویسی دارند .

چند روز پیش رفتم مصاحبه سازنده فروت کرفت گفت این بازی 20 تا سرور داره که این خودش ماهی چند ده میلیون هزینه داره.پس الکی ساخته نمیشه.هزینه اولیه فروت کرفت 50 میلیون بوده با یه تیم قدرتمند 20 نفره.

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بسته به نوع بازی شماست

در بازی هایی مثل فروت کرافت از VpS استفاده میشه که شماباید دانش برنامه نویسی سمت سرور و سوکت نویسی رو داشته باشید حالا میخواد جاوا باشه PHP باشه یا ASP

 

شما با داشتن دانش سمت سرور تمام سوال های خودتون رو پاسخ میدید در حال حاضر من هر راهنمایی شما رو بکنم شما بیشتر گمراه میشید

 

موفق باشی

 

بسته به کار شما داره

شما خیلی هم زحمت بکشی بعد 3 ماه بتونی یه بازی در حد نقطه خط انلاین با بیسیک بنویسی.چون اصلا برای بازی سازی نیست بیسیک.

این بازی ها هم علاوه بر سمت کلاینت همون اندازه سمت سرور کار کد نویسی دارند .

چند روز پیش رفتم مصاحبه سازنده فروت کرفت گفت این بازی 20 تا سرور داره که این خودش ماهی چند ده میلیون هزینه داره.پس الکی ساخته نمیشه.هزینه اولیه فروت کرفت 50 میلیون بوده با یه تیم قدرتمند 20 نفره.

 

 

بازی که من ساختم یک بازی پرسش و پاسخ هستش که می خوام دو کار براش انجام بدم

اولا می خوام که هر عضو بازی یک یوزر نیم اختصاصی داشته باشه

دوما امتیاز کسب شده در بازی رو با سایر امتیازات کاربران بازی برسی بکنه و رتبه اش رو تشخیص بده

واضح هستش که حتما باید این عمل انلاین باشه

خوب برای اینکه دو عمل فوق رو انجام بده من باید چه بکنم

خواهشمندم ملزومات رو بفرمایید

روشهاش چیه

اگه لطف بفرمایید جامع راهنمایی کنید ممنون میشم

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با وجود این همه مهندس کار بلد بعیده هنوز حتی ی جواب قانع کننده نشنوه

واقعا کسی نمیتونه حتی ی راه نمایی بکنه؟!!!

متعجبم!!!!

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

@@2430023,

بنده هم نیازمند سرور سوکت بودم برای بازی هام که آنلاین بشن.

در پونیشا پروژه ایجاد کردم و قیمت های بالا دادن.

اما پس از صحبت یکیشون حاضر شد با 300 هزار تومان بسازه ...

خوب هم پیش رفتیم و بازی دوز رو آنلاین کردیم.

اما یهویی رفتن و پیداشون نشد :(

دوباره پروژه زدم اما کسی پیدا نشد !

 

اگر با سوکت نویسی انجام بشه برای 2000 کاربر آنلاین بصورت همزمان سرور مجازی ماهیانه 40 هزار تومان هم پاسخگو خواهد بود.

البته اگر کدنویسی سمت سرور بهینه و اصولی باشد و همه زحمات رو روی کول سرور نندازی...

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
×
×
  • اضافه کردن...