رفتن به مطلب
  • 0

تغییر در button b4a


022 H

سوال

سلام وقتتون بخیر

من یه برنامه ساده با b4a نوشتم 

یه button در برنامه گذاشتم و خروجی رو گرفتم حالا یه راهنمایی میخوام 

من میخوام داخل برنامه چند ثانیه اون دکمه رو بگیرم بعد یه صفحه ای باز باشه بتونم خودم یه اسمی برای دکمه بنویسم

و وقتی از برنامه امدم بیرون اون اسم باشه و پاک نشده باشه

 

من مبتدی هستم و این پروژه رو میخوام انجام بدم و نمیدونم چطوری اینکارو کنم اگه کدی چیزی به من بدید راهنمایی کنید 

ممنون میشم

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

3 پاسخ به این سوال تاکنون داده شده است

ارسال‌های توصیه شده

در ۱۴۰۰/۶/۲۸ در 17:10، 022 H گفته است:

 

سلام خیلی ممنون

من این قسمتش رو که نقل قول کردم رو متوجه نشدم چطور انجام بدم

لطفا بیشتر راهنمایی کنید

سلام دوست عزیز،

خیلی ساده هست. برای تعویض متن دکمه با کد ابتدا نام دکمه رو مینویسم و متد text رو صدا میزنیم و اونو مساوی یک متن قرار میدیم بدین شکل:

button1.text= "hello world"

در کد بالایی گفتیم دکمه ای که اسمش button1 هست، متن شو مساوی قرار بده با hello world. یعنی این کد رو اگر در Activity_Create قرار بدیم، متن دکمه مون در بدو اجرای اکتویتی hello world خواهد شد.

حالا ما نمی خوایم یک متن رو به صورت مستقیم بهش بدیم، بلکه میخوایم اون متن از داخل یک فایل txt که قبلا ذخیره کردیم خونده بشه. برای خودن یک فایل txt ابتدا باید کلاس File رو بنویسیم و سپس متد ReadString رو صدا بزنیم. این متد دوتا ورودی داره که ورودی اول میگه فایل txt شما کجاست؟ ورودی دوم هم میگه نام فایل txt شما چیست؟ توجه داشته باشین ورودی ها با علامت "," از هم جدا میشن. حال به ورودی اول میگیم فایل مون در مسیر داخلی خود برنامه هست برای این کار از دستور File.DirInternal استفاده می کنیم و کاربرد این دستور بدین شکل هست که مسیر داخلی برنامه رو بصورت رشته (string) بر میگردونه و اگه دقت کنید هر دو پارامترهای ماهم داده رشته ای میخوان. پارامتر دوم هم که نام فایل txt رو میدیم، قبلا txt خودمون رو با نام Button_name.txt ذخیره کرده بودیم که این نام رو به صورت مستقیم بخوایم به عنوان ورودی رشته ای وارد کنیم باید داخل دوتا دابل کوتیشن ("") بذاریم به این شکل:

"Button_name.txt"

پس خوندن متن یک فایل txt به نام Button_name.txt که در مسیر داخلی برنامه (DirInternal) ذخیره شده، به این شکل شد:

File.ReadString(File.DirInternal,"Button_name.txt")

مگه این کد متن فایل txt رو برنمیگردوند؟ خب پس متن دکمه رو مساوی کد بالایی قرار می دیم:

Button1.Text=File.ReadString(File.DirInternal,"Button_name.txt")

 

و نکته آخرهم اینکه با توجه به اینکه مبتدی هستید یک توصیه می کنم، هرگز کدهارو حفظ نکنید بلکه اون هارو درک کنید. فکر کنم بعد خوندن این پاسخ من این نکته رو بهتر متوجه بشین. یک مورد دیگه هم اینکه بخش مبتدی انجمن رو حتما پست هاشو مطالعه کنید، قطعا مفید خواهد بود.

موفق باشید:53:

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

برای این که رویداد button با نگه داشتن دکمه اجرا بشه باید به شکل LongClick ساب رو ایجاد کنید ، به این شکل :
 

Sub Button1_LongClick

End Sub

ساده ترین راه برای ذخیره سازی اطلاعات متنی ، استفاده از فایل .txt هست

برای گرفتن اسم جدید باتن از کاربر باید یک EditText ایجاد و تعریف کنیم

و به این شکل متن داخل ادیت تکست رو زمانی که رویداد Button1_LongClick اجرا بشه توی ی فایل .txt ذخیره میکنیم :

Sub Button1_LongClick
	File.WriteString(File.DirInternal, "Button_name.txt", EditText1.Text)
End Sub

با استفاده از کد بالا یک فایل متنی ( .txt ) در دیتا های برنامه با نام Button_name ایجاد کردیم و متن داخل این فایل رو هم برابر با متن وارد شده توسط کاربر در EditText1 قرار دادیم

و به این شکل متن جدید Button1 رو از فایل Button_name.txt دریافت میکنیم :

Button1.Text=File.ReadString(File.DirInternal,"Button_name.txt")
لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در ۱۴۰۰/۶/۲۸ در 04:16، Soheil_Miresmaili گفته است:

با استفاده از کد بالا یک فایل متنی ( .txt ) در دیتا های برنامه با نام Button_name ایجاد کردیم و متن داخل این فایل رو هم برابر با متن وارد شده توسط کاربر در EditText1 قرار دادیم

و به این شکل متن جدید Button1 رو از فایل Button_name.txt دریافت میکنیم :

Button1.Text=File.ReadString(File.DirInternal,"Button_name.txt")

 

سلام خیلی ممنون

من این قسمتش رو که نقل قول کردم رو متوجه نشدم چطور انجام بدم

لطفا بیشتر راهنمایی کنید

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
×
×
  • اضافه کردن...