اطلاعیه

کاربر گرامی

به انجمن برنامه نویسی AnswerCenter.ir خوش آمدید

 برای استفاده از تمامی امکانات سایت لطفا در انجمن عضو شوید


shaki

کاربر عادی
  • تعداد ارسال ها

    25
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

درباره shaki

  • درجه
    کاربر سایت
  • تاریخ تولد 06/17/1989

مشخصات پروفایل

  • محل زندگی
    کرج
  • علایق
    برنامه نویسی
  • شغل
    سرپرست اتاق کنترل

آخرین بازدید کنندگان نمایه

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. shaki

    چگونه یک ربات تلگرام بسازیم؟؟

    مهندس قفاری عزیز بعله یه کلاینت سروره که درخواست از سمت سرور می شه و جوابش می یاد حالا این دستورات سمت سرور چجوریه؟؟ من یه لینک پیدا کردم که توش دستورات فکر کنم باشه https://github.com/yagop/telegram-bot یه سر بهش بزن چیزی می فهمید؟؟
  2. درود بر هه اساتید محترم یک تاپیک جدید می زنم که توش نحوه نوشتن یک ربات تلگرام یاد بگیریم خود من از لینک های زیر برای ساخت ربات تلگرام استفاده کردم اول از لینک زیر استفاده کردم و یک رباط درون BotFather ساختم لینک تا اینجاش کار آسونی بود چون می شد خیلی راحت با استفاده از BotFather ساخت حالا به مشکل بر خورد کردم اونم اینکه این ربات ها چگونه براشون بازخورد بنویسم یعنی وقتی کاربر عدد 1 رو وارد کرد یه کاری رو انجام بده تو لینک زیر هم توضیحات کاملشو نوشته اما من متاسفانه چیزی سر در نیاوردم لینک لطفا اساتید کمک کنند و مثل همیشه پیشاپیش از راهنمایی تون ممنون
  3. این کتاب خانه برای حرکت اشیا به کار می ره یه کم باهاش کار کنید می تونید کاری که می خوایند رو انجام بدید pass:basic4android.org PinchZoomAndMove.rar PinchZoomAndMove_1.45-basic4android.org.rar
  4. shaki

    آموزش محو کردن ویو ها (انیمیشن)

    لطف کنید با یه مثال بیشتر توضیح بدید مهندس
  5. مهدنس امین عزیز مشکل با راهنمایی شما حل شد ممنون از پیگیریون منتظر کاتابخانه درون برنامه بازار هیتسم ممنون
  6. درود بر شما به نظر من از کتابخانه:SideMenuBar استفاده کن. یک فایل برات پیوست می کنم فکر کنم به کارت بیاد. menu.Initialize("gh",Me,50%x,False,a,Colors.RGB(184,163,0),b,1,Colors.Black) در قسمت کلاس test در menu.Initialize این قسمت false برای از چپ باز شدنش اگر True باشه از چپ اگز false باشه از راست امید وارم به کارت بیاد pass:basic4android.org sidemenubar ex.rar
  7. دود بر همه اساتید برای روشن تر شدن سوالم صورت مسئله رو بهتر مطرح می کنم من یک اسلاید منو دارم که می خوام کلاسش کنم می خوام بدونم چگونه یک باتن ایجاد کنم که در تمام پرژه اونو داشته باشم یا در کلاسم چگونه یک باتن رو بدونه اینکه در دیزاینر اول ایجاد بعد generate کنم ایجاد کنم امید وارم رسونده باشم منظورمو پیشاپیش از همه دوستان ممنون.
  8. shaki

    آموزش ساخت کلاس

    مهندس ممنون حالا برای اینکه کلاس منورو بسازم کمکم کنید به چه شکل عمل کنم؟؟
  9. مهندس سجاد همیشه شرمندمون می کنی با پشتیبانیت و فالوت مممنون خدا بهت عزت بده که ذکات عملتو می دی با تشکر فراوان
  10. درود بر همه اساتید. عزیزان می خوام یک قطعه کد منو را به یک کلاس تبدیل کنم تا در همه جایه برنامم این منو رو استفاده کنم لطفا راهنمایی کنید و نحوه ایجاد یک کلاس رو بهم بگید ممنون این منو رو دوست خوبمون در منو گزاشتن کل سورس به صورت زیر هست Sub Globals 'These global variables will be redeclared each time the activity is created. 'These variables can only be accessed from this module. Dim menu As SideMenuBar Dim a As Typeface Dim b As Bitmap Dim i As Int = 0 Private b_show As Button End Sub Sub Activity_Create(FirstTime As Boolean) 'Do not forget to load the layout file created with the visual designer. For example: Activity.LoadLayout("main") b.Initialize(File.DirAssets,"logo.png") a = Typeface.LoadFromAssets("dastnevis.otf") menu.Initialize("gh",Me,50%x,True,a,Colors.RGB(184,163,0),b,1,Colors.Black) menu.add_item("صفحه اصلی","",LoadBitmap(File.DirAssets,"Home.png"),1) menu.add_item("درباره ما","",LoadBitmap(File.DirAssets,"person-icon.png"),2) menu.add_item("ارتباط با ما","",LoadBitmap(File.DirAssets,"telephone-icon.png"),3) menu.add_item("خروج","",LoadBitmap(File.DirAssets,"exit.png"),4) menu.make(Activity) End Sub Sub Activity_Resume End Sub Sub Activity_Pause (UserClosed As Boolean) End Sub Sub b_show_Click If i = 0 Then menu.show b_show.Left=b_show.Left+50%x Else menu.hide b_show.Left=b_show.Left-50%x End If End Sub Sub gh_Opened() i = 1 End Sub Sub gh_Closed() i = 0 b_show.Left=b_show.Left-50%x End Sub Sub gh_Click(Item As Object) ToastMessageShow("Item clicked: " & Item, False) End Sub حالا فکر کنم بهتر بشه کمک کنید لطفا بهم ماهی گیری یاد بدید ممنون.. مثل همیشه پیشاپیش از راهنماییتون ممنون sidemenubar_ex.rar
  11. درود بر همه اساتید من یک عکس دارم به مثل یک مپ می خوام این عکس با کلیک بر روی قسمتیش اطلاعات اون قسمت نمایان بشه آیا راهی به ذهنتون می رسه؟ عکس پیوست شد.لطفا نظر خودتون رو بفرمایید؟؟ مثل همیشه پیشاپیش از راهنماییتون ممنونم
  12. مهندس ممنون از لطفتون مشکل من کماکان پا بر جاست s1 = cur1.GetString("image1")&".jpg" این دستور برای چیست و cur1 کجا مقدار دهی مش شود؟؟
  13. درود بر همه اساتید می دونم سوالم کاملا مبتدی و از اونجا که سرچ انجمن با مشکل مواجه است نتونستم جواب سوالمو پیدا کنم دوستان من یک اکتیویتی دارم که داخلش چند عکس است که به وسیله پنل به نمایش در میاد حالا می خوام به وسیله رویداد Sub ImageView1_Click وقتی روی عکس کلیک می شه خود عکس بزرگ شه داخل همون اکتیویتی ممنون می شم کمکم کنید مثل همیشه پیشاپیش از کمکتون ممنون
  14. shaki

    آموزش کار با فایل های json

    درود بر همه محمد و شهاب عزیز شما به دو روش می تونید این کارو انجام بدید 1)اگر می خواید از json online استفاده کنید باید فایلهای جیسونتون رو بخونید سپس یک دیتا بیس آفلاین نسبت به فایل json بسازید سپس مقادیر رو در دیتابیس آفلاین بریزید و از داخل اون بروز رسانیتون رو انجام بدید 2)از اموزش مهندس ایزدی در رابطه با دیتا بیس آنلاین استفاده کنید و از طریق اون بروز رسانیتون رو انجام بدید. اگر دنبال شبه کد می گردید تو انجمن در مورد دیتابیس آنلاین و آفلاین مورد زیاد داریم که اساتید چه به صورت تصویری چه به صورت متنی زحمت آموزش هارو کشیدن. اما نظر بنده که یک مبتدی هستم اینکه اول یه وب سرویس JSON اماده کنید سپس با دیتابیس آفلاین بروز رسانیتون رو انجام بدید. در آخر هم برای زیبایی کار می تونید یک notification برای برنامتون بسازید تا هر وقت بروز رسانی جدید برای دیتابیستون اومد کاربر رو مطلع کنید. اگر متوجه منظورم نشدید بگید تا بیشتر توضیح بدم. بدرود.
  15. درود بر همه کاربران و اساتید محترم به درخواست بعضی از دوستان نحوه کار با کتابخانه جیسون رو براتون آماده کردم امید وارم گامی در پر بار کردن مطالب انجمن برداشته باشم برگ سبزیست تحفه درویش و پیشکش برای زحمات دوستان و خسته نباشید به مدیریت برای قالب جدید. سعی می کنم از اول شروع کنم: JSON چیست؟ JSON مخفف کلمات JavaScript Object Notation می باشد JSON فرمتی سبک وزن برای مبادله داده های متنی می باشد JSON مستقل از زبان می باشد * JSON بصورت "خود تشریح" و برای درک آسان می باشد یکی از پر کاربرد ترین استفاده JSON واکشی داده های JSON از سرویس دهنده وب (به عنوان یک فایل یا درخواست Html). برای اطلاعات بیشتر می تونید به آدرس زیر یه سری بزنید معرفي جي‌سان، JSON و برای اطلاعات بیشتر در مورد کتابخانه جیسون به سایت زیر مراجعه کنید JSON حال با ذکر یک مثال می ریم سراغ b4a. فرض کنید ما یک فایل جیسون داریم به صورت زیر: { "basic4android.org":[ { "id": "1", "name": "mehdi", "family": "izadi","city": "city_1" } , { "id": "2", "name": "nima","family": "ghobadi", "city": "city_2" } , { "id": "3", "name": "majid", "family": "arta","city": "city_3" } , { "id": "4", "name": "mostafa", "family": "haghighi","city": "city_4" } , { "id": "5", "name": "farzad","family": "mosavi", "city": "city_5" } , { "id": "6", "name": "armin","family": "ramezani", "city": "city_6" } , { "id": "7", "name": "mehdi","family": "alavi", "city": "city_7" } , { "id": "8", "name": "mehdi","family": "rostami", "city": "city_8" } , { "id": "9", "name": "ahmad","family": "samadyar", "city": "city_9" } , { "id": "10", "name": "pejman","family": "nikravan", "city": "city_10" } ]} با مراجعه به سایت زیر می توانیم آبجیکت ها و آرایه های فایل جیسون بالا را مشاهده کنیم string of JSON text وارد سایت شده و در تکست باکس متن جیسون خود رو وارد می کنیم و بر روی دکمه json 2 html کلیک می کنیم همانطور که مشاهده می کنید یک جدول با مشخصات فایل جیسون ما ساخته و آبجکت و آرایه ها و value نشان داده می شود توضیحات بالا عرض شد تا با json بیشتر آشنا بشید حالا می ریم سراغ کد نویسی مثل تمام پروژه ها سیو کردن و بقیه عمل ها که خودتون استادید 1-referenced library بعد می ریم سراغ ارجاع به کتابخانه یا referenced library که برای استفاده از کتابخانه json نیاز به زدن تیک این کتابخانه داریم یعنی تیک کتابخانه json v 1.10 را می زنیم 1-1-add file یا اظافه کردن پوشه در این مرحله ما یک فایل txt که حاوی فایل json ماست رو به برنامه اظافه می کنیم که این فایل حاوی اطلاعات json ماست یعنی یک فایل txt درست کرده و محتوای json رو داخل آن ریخته و با پسوند .txt ذخیره و به برنامه اظافه می کنیم 2-تعریف متغیر ها ما نیاز به یک متغیراز نوع json داریم برای این کار در داخل Sub Globals متغیر را تعریف می کنیم و یک lable یک listview و یک spinner که به شکل زیر تعریف می کنیم Sub Globals 'These global variables will be redeclared each time the activity is created. 'These variables can only be accessed from this module. Dim json As JSONParser Private Label1 As Label Private ListView1 As ListView Private Spinner1 As Spinner End Sub 3-Initialize یا مقداردهی اولیه همان طور که می دونید برای دسترسی بهتر و شناساندن متغیر به برنامه ما می یایم از مقداردهی اولیه یا Initialize کردن استفاده می کنیم به شکل زیر json.Initialize(File.ReadString(File.DirAssets,"test.txt")) دستور بالا می یاد در داخل متغیر json ما محتوای string فایل test.txt از File.DirAssets که یک دسترسی فقط خواندنیست می ریزه 4-نسبت دادن فایل json به یک متغیر map سپس یک متغیر map تعریف می کنیم تا محتوای آبجیکت های json رو داخل آن ذخیره کنیم Dim m As Map نکته: اگر در جدولی که سایت string of JSON text به ما داده توجه کنید ما یک آبجیکت داریم به نام basic4android.org که از 10 آرایه تشکیل شده است حالا ما می یایم آبجیکت رو به متغیر map نسبت می دیم و سپس چون این آبجکت از لیستی از آرایه ها تشکیل شده یک متغیر از نوع لیست هم تعریف می کنیم و به آرایه های آبجکتمون نسبت می دیم این طوری ما سعی می کنیم به تمام value ها دسترسی داشته باشیم. مثل کد زیر: m=json.NextObject Dim bas As List bas=m.Get("basic4android.org") با دستور m=json.NextObject ما اولین آبجکت فایل جیسونمون رو می خونیم و داخل متغیر m می ریزیم و با دستور bas=m.Get("basic4android.org") ما آرایه های object اولمون که با اندیس basic4android.org مشخص شده رو داخل متغیر bas می ریزیم 5-پیمایش در آرایه همانظور که می دونید بیشتر اوقات هرجا اسم از آرایه می یاد ما برای پیمایش در آرایه از یک حلقه استفاده می کنیم آرایه حالا ما نیاز به یک حلقه for داریم که از 0 شروع بشه و تا انتهای آریه ساخته شدمون بره بخاطر همین از دستور زیر استفاده می کنیم For i=0 To bas.Size-1 next در دستور بالا ما یه حلقه ایجاد کردیم که از 0 شروع می شه و تا انتهای آرایه bas می ره چون هر عضو آرایه ی ما هم خودش از چند مقدارتشکیل شده دوباره می یایم هر کودوم از آرایه مون رو به متغیر map نسبت می دیم تا بتونیم به value هاش دسترسی پیدا کنیم برای این کار از دستور زیر استفاده می کنیم: For i=0 To bas.Size-1 m=bas.Get(i) next ما حالا کامل می تونیم به همه فایل جیسونمون دسترسی داشته باشیم و از طیق اندیس های آرایه به داده های اصلی و مقدار های نهایی دسترسی داشته باشیم حالا می یایم از طریق اندیس های آرایه که اگر یادتون باشه با id,name,family,city مشخص شده بودند به مقدار هاشون دسترسی پیدا می کنیم مثلا در کد زیر اولین آرایه ما هست: { "id": "1", "name": "mehdi", "family": "izadi","city": "city_1" } اندیس id مقدارش برابر با 1 است و name برابر با mehdi و family برابر با izadi و الی آخر 6-مقدار دهی به Spinner1 و ListView1 که دیگه این مقدار دهی هم کاملا مشخص است و حلقه for ما هم کامل می شه For i=0 To bas.Size-1 m=bas.Get(i) Spinner1.Add(m.Get("id")) ListView1.AddTwoLines(m.Get("name"), m.Get("family")) Next در آخر هم کل پروژه به صورت زیر در می یاد: Sub Globals 'These global variables will be redeclared each time the activity is created. 'These variables can only be accessed from this module. Dim json As JSONParser Private Label1 As Label Private ListView1 As ListView Private Spinner1 As Spinner End Sub Sub Activity_Create(FirstTime As Boolean) 'Do not forget to load the layout file created with the visual designer. For example: Activity.LoadLayout("Layout1") json.Initialize(File.ReadString(File.DirAssets,"test.txt")) Dim m As Map m=json.NextObject Dim bas As List bas=m.Get("basic4android.org") For i=0 To bas.Size-1 m=bas.Get(i) Spinner1.Add(m.Get("id")) ListView1.AddTwoLines(m.Get("name"), m.Get("family")) Next End Sub ممنون از همه عزیزان آموزش بعدی برای کار با json online اگر برسم می زارم شرمنده اگر یه کم گنگه فعلا تازه کارم اما خودمو سعی می کنم برسونم json.rar lib.rar