اطلاعیه

کاربر گرامی

به انجمن برنامه نویسی AnswerCenter.ir خوش آمدید

 برای استفاده از تمامی امکانات سایت لطفا در انجمن عضو شوید


نورنما

پاسخگو و راهنما
  • تعداد ارسال ها

    479
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    25

آخرین بار برد نورنما در فروردین 21

نورنما یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

اعتبار در سایت

452 عالی

1 دنبال کننده

درباره نورنما

  • درجه
    کاربر حرفه ای

آخرین بازدید کنندگان نمایه

1,192 بازدید کننده نمایه
  1. *سورس LittleSquare برای نمایش حالت کشسانی و حرکاتی همچون برخورد توپ بسکتبال به کف زمین
  2. * سورس بازی OrchardCrush میوه ها ، با استفاده از کتابخانه Libgdx
  3. 1- سورس بازی پینگ پونگ (XUI-XUI2D-BitmapCreator)(B4a-B4J-B4i)
  4. 1- 50 نمونه سورس مرتبط با بازی سازی با کتابخانه LibGDX از فیزیک اشیاء و....
  5. 1- 1- سورس ساخت کره و آبجکتهای سه بعدی متحرک در فضای سه بعدی در b4a
  6. 1- سورس خانه سازی با کتابخانه XUI برای b4a 8.50 به بعد
  7. 1- سورس ساخت انیمیشن متحرک کاراکتر بازی (Sprite ) از فایل png در Libgdx
  8. نمونه سورسهای بازی در B4A جهت الگوگیری روش در ساخت بازی (سورسها رایگان بوده وغالبا از b4x.com تهیه وجمع آوری شده ) 1- سورس Pacdroid جهت آشنایی با روش استفاده از فایلهایtmx tilemap و کتابخانه LibGDX در b4a (قابل استفاده در نسخه 8.50 به بعد b4a ) سورس B4A_TileMap جهت آشنایی با روش استفاده از فایلهای جیسون در tilemap و کتابخانه LibGDX در b4a
  9. باسلام دراین پست قصد دارم لیست ولینک دانلود تعدادی از ابزارهای مورد نیاز بازی سازی در B4A که موردتوصیه سایت B4X.com هست را براتون قرار بدهم : 1-Tiled Map Editor برای ساخت محیط بازی وتعیین محل اشیاء وآبجکتها درمحیط بازی 2-سایتی جهت دانلود رایگاه کاراکتر ها و Tiles وتصاویر پس زمینه وTexture وموزیک پس زمینه و.... برای بازی سازی (برای اجرای تعدادی از ابزارهای زیر در ویندوز 10 - محتوای فایل bat موجود در پوشه را تنظیم واجرا نمایید!) 3- gdx-texturepacker-3.2.0_win10 4-box2d-editor-1.1_win10 5-bodyeditor-libgdx-demo-2.9.1 6-Jb2dJson-JBox2D-compiled 7-physics-body-editor-2.9.2 فیزیک اشیاء 8-R.U.B.E Box2D editor - iforce2d - rube-win32-1.7.4 9-jpctapi 10-TestBed_iforce2dBuoyancy __________ آدرس برخی سایتهای مشابه در این زمینه: PhysicsEditor Tutorials LibGDX Beginner Tutorial: Sprite Sheets & Physics with Box2d
  10. سلام علیکم( آموزش ساخت کاراکترهای انسانی سه بعدی و دوبعدی زیبا برای بازی سازی وساخت کارتون وانیمیشن و... و ساخت فضای متناسب سه بعدی وتبدیلش به تصاویر دوبعدی)جهت قدردانی از زحمات مدیران واساتید محترم انجمن واستفاده سایر اعضای انجمن براتون آموزش ساخت کاراکتر انسانی ومحیط های سه بعدی وتبدیل کاراکترها به انیمیشن های متحرک با صدها حرکت مختلف رو که در چنددقیقه میشه انجام دادو روش تبدیل آنها رو به کاراکتر دو بعدی که برای بازی سازی وساخت کارتون وفیلم میشه ازش استفاده کرد رو براتون در 8 قسمت در اینجا قرار میدهم : * البته همه اینکارها رو با یک نرم افزار واحد میشه انجام داد ولی این روشی که دراین آموزشها مطرح شده یادگیری آن راحت وسریع ودوستان مبتدی می توانند نتیجه وخروجی سریعتری ازآن بگیرندونیاز به دانش خاصی ندارد. نرم افزارهایی که در این زمینه بصورت ابتدایی آموزش داده شده :Adobe fuse cc Cinema 4D2017 Adobe Photo Shop SketchUp وهمینطور آشنایی با سایت های زیر را نیز داراست :mixamo.comسایت تحریم شکن(جهت دورزدن سایتهای بازی سازی وانیمیشن سازی که ایران رو تحریم کرده اند.)shecan.ir(لینک فیلم های آموزشی ):1- جلسه اول با نرم افزار Adobe fuse cc:(ساخت کاراکتر وشخصیت انسان وتنظیم آن و ذخیره و export آن )adobe_fuse1_2- جلسه دوم الف) آشنایی با سایت shecan.ir جهت دور زدن تحریمهایی که علیه ایران کرده اند، وفعال کردن IP آن درسیستم خودمان و ب) کار با سایت mixamo.com جهت ریگ کردن(rig) و نحوه ثبت نام در سایت ج) نحوه دادن صدها حرکت طبیعی مختلف به کاراکتر وشخصیتی که قبلا ساخته ایم mixamo_2__3- جلسه سوم آشنایی مختصر با محیط نرم افزار Cinema 4D و نحوه کار با دوربین ها و نحوه رندرینگ و تبدیل کاراکتر سه بعدی که ساخته بودیم به کاراکتر دو بعدی و تولید فایلهای png برای فریم های کاراکتر متحرکمان :cinema4d_3____4- جلسه چهارم وپنجم : کار با نرم افزار (1)2017 Adobe Photo Shop و نحوه باز کردن ونمایش کاراکتر های انیمیشن متحرک دوبعدی مان و کار با timeline و تنظیم اندازه صفحه پشت زمینه و تبدیل کاراکتری که جابجا میشود به کاراکتری که در جای ثابتش حرکت میکند و آشنایی با کار با لایه ها و فریم ها و تبدیل فایلهای png به psd و در آخر تبدیل کاراکتر متحرکمان به فایل gif متحرک وبدون پشت زمینه و خط دور زمینه وچرخش انیمیشن به عقب وجهت های دیگر .الف ) جلسه چهارم : potoshop_4_1___ب ) جلسه پنجم :کار با نرم افزار (2)2017 Adobe Photo Shop :photo_shop_5_2____6- جلسه ششم : کار با نرم افزار SketchUp 2018 برای ساخت محیط وفضاهای سه بعدی ، از قبیل خیابانها وخانه ها و باغها وفضای سبز و داخل خانه و وسایل مختلف سه بعدی از ماشین و هلی کوپتر وهواپیما و....sketchup_67- جلسه هفتم : کار با نرم افزار SketchUp 2018 ساخت خانه و رنگ آمیزی وسه بعدی کردن اشیاء دوبعدیsketchup_78- جلسه هشتم :کار با نرم افزار SketchUp 2018 - مطالب مهم نهایی و خروجی گرفتن و انتقال فایل فضای سه بعدی مان به محیط cinema4d و نمایش کاراکتر وشخصیت انسانی در فضایی که ساخته ایم و متحرک شدن آن در آن فضا sketchup_8 امیدوارم ضعفها وکم کاستی های آموزشها رو به بزرگواری خودتان ببخشید! موفق وموید به خیر وپیروز باشید ________ تصاویری از نتیجه وخروجی کار :
  11. نورنما

    مشکل با لود لایوت

    سلام هر از گاهی b4a از این بازیها در میاره ، حالا یا موقع بروز رسانی وتغییرات کتابخانه خصوصا کتابخانه های متریال یا بروز رسانی ابزار SDK یا بروز رسانی خود b4a که کتابهایش بروز میشه وظاهرا هم علتش همان ویو ی قدیمی هست که در لیوت شما مونده! وبا نوع جدید ویوهای فعلی سازگاری نداره هست لذا ویوهاتونو تک تک حذف ودوباره همان را از منوی add view انتخاب واضافه واسمش رو همان مثل قدیمیه بکنید البته اول ویو های اختصاصی (custom view) ها رو حذف و جایگزین کنید که معمولا با تغییر اونها مشکل حل میشه ان شاء الله . بعد موقع اجرا هم پوشه Object را هم احتیاطا حذف کنید ببینید درست میشه یا نه .
  12. سلام عبارت CCTV رو در سایت مرجع سرچ کنید سورسها ومثالهای متعددی در این مورد وجود داره مثل این لینکها: https://www.b4x.com/android/forum/threads/b4j-cctv-example.34695/#content https://www.b4x.com/android/forum/threads/mjpeg-cctv-server.73792/#content https://www.b4x.com/android/forum/threads/android-based-closed-circuit-tv-cctv-example.23601/#content https://www.b4x.com/android/forum/threads/server-cctv-server.37382/#content
  13. سلام دستور صحیح هست شاید شما توی کپی پیست یک کاراکتر ناشناخته به محیط b4a منتقل نموده اید لذا فواصل خالی قبل وبعد وبالا وپایین دستورها رو پاک کنید تا اون کاراکتر مخفی حذف بشه
  14. معرفی سایت های مبدل آنلاین پیکسل (px) به dp برای حالات مختلف نمایشی: https://www.pixplicity.com/dp-px-converter http://labs.rampinteractive.co.uk/android_dp_px_calculator/ Android Pixel Calculator
  15. * دوباره بررسی کردم ، ظاهرا فایلهای تصاویر مال ویوها رو به پوشه ذخیره فایل کپی میکنه ولی فایل متعلق به تصویر پس زمینه رو کپی نمیکنه لذا صفحه سیاه میاد فایل پس زمینه رو بصورت دستی به محلی که قرار فایل اصلی رو ذخیره کنم منتقل کردم ، سپس ازش استفاده و ذخیره کردم ، اینبار بله تصویر پس زمینه نیز نمایش داده شد. ظاهرتوسط نرم افزارا همین مشکل کپی هست وبس. منظورم از سایزهای استاندارد وپیش فرض متریال هم سایزهایی هست که مثلا در این سایت (Design - Material Design ) به آن اشاره شده که موجب میشه در بیشتر دستگاههای اندرویدی زیبایی نمایش گرافیکی لیوت حفظ بشه تعدادی از اینها رو من باب نمونه لینکشو براتون ارسال میکنم : App bars: bottom - Material Design Tabs - Material Design Responsive layout grid - Material Design Buttons - Material Design Cards - Material Design Spacing methods - Material Design The Android/Material Design Font Size Guidelines (Updated for 2018) – Learn UI Design انواع دکمه ها در طراحی متریال مثلا یک دکمه ای تعبیه کنید که وقتی آن دکمه فعاله ، ویوهای مختلف خودکار به این سایزهای متریالی تغییر اندازه بدهند ونیازی به تعیین اندازه توسط کاربر نباشه یک خط کش یا جدولی مثل لینک زیر هم وجود داشته باشه جهت تعیین فضای فواصل خالی یا یک چندتا ویوی مخصوص فواصل خالی در اندازه هایی که برای فواصل خالی بصورت طولی وعرضی معرفی شده اند ، به ویوها اضافه بشود وصرفا جهت تنظیم این فاصله ها باشد Density & resolution - Material Design آیکن های متریالم اضافه بشه هم که دیگه در خصوص متریال چیز کاملتری میشه * یک مسئله هم این که چرا در بخش settings در بخش اندازه های ویو ها عددها رو بصورت دستی تغییر میدیم ولی این تغییرات به ویو منتقل نمیشه؟ توی ریزه کاری ها ومقادیر دقیق یا سرعت کار به مشکل برمیخوریم!