اطلاعیه

کاربر گرامی

به انجمن برنامه نویسی AnswerCenter.ir خوش آمدید

 برای استفاده از تمامی امکانات سایت لطفا در انجمن عضو شوید


نورنما

پاسخگو و راهنما
  • تعداد ارسال ها

    421
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    19

آخرین بار برد نورنما در آذر 30

نورنما یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

درباره نورنما

آخرین بازدید کنندگان نمایه

1,077 بازدید کننده نمایه
  1. نورنما

    سورس دیوار

    سلام این پوشه در داخل SDK هست ، باید به پوشه SDK ادرس بدهید مانند نمونه زیر . ولی به هرحال همه پوشه های موردنیاز رو در دوفایل فشرده زیر برای همه دوستان انجمن ارسال میکنم #AdditionalRes: C:\Program Files\Android\SDK\extras\android\support\v7\recyclerview\res, android.support.v7.recyclerview #AdditionalRes: C:\Program Files\Android\SDK\extras\android\support\design\res, android.support.design ___res__in_SDK.rar این پوشه های زیر رو در کنار فایل اصلی کپی میکنید وداخل برنامه اینجور آدرسشونو میدید : #AdditionalRes: ../resource #AdditionalRes: ../b4a_appcompat, de.amberhome.objects.appcompat #AdditionalRes: ../md-app\res #AdditionalRes: ../md-lib\res #AdditionalRes: ../b4a_floatingactionbutton, de.amberhome.objects.floatingactionbutton #Extends: android.support.v7.app.AppCompatActivity #Extends: android.support.v7.app.ActionBarActivity #AdditionalRes: ../res #AdditionalRes: ../xmllayout #AdditionalRes: ../bottom_navigation\res barchasb.rar
  2. نورنما

    سورس دیوار

    سلام در این سورس روی کلمه sleep کلید Ctrl+F رو بزنید تا درکل سورس این رو پیدا کنه ، بعدش F3 رو بزنید ودر کل سورس هرجا کلمه sleep بود رو باکلمه ای دیگر Replace وجایگزین کنید مثلا بجایش sleepp بزنید تااین مشکل برطرف بشه .چراکه همانطورکه گفتند درنسخه های جدید B4A کلمه sleep جزو دستورات بیسیک شده وهرکسی درسورس قدیمی اش این کلمه رو داره باید به کلمه ای دیگر تغییرش بده والا خطا میده . *ضمنا این سورس با نسخه قدیمی FloatingActionButton سازگاره وبانسخه جدید کدهاش بروز نشده لذا این کتابخانه قدیمی زیر رو که براتون میفرستم رو بجای FloatingActionButton جایگذاری کنیدتا به خطا برنخورید ! FloatingActionButton1.rar
  3. بله موافقم ، اگه MC7RecyclerView خروجی xml هم بده خصوصا در اون امکان استفاده از دستوراتی همچون (wrap_content-fill_parent-match_parent ) در layout_width و layout_height و امثال آن اضافه کنید وگزینه ای هم صرفا برای تعیین انواع layout مثل Linear Layout-Relative Layout-Table Layout-Absolute Layout-Frame Layout-List View-Grid View در اون باشه که واقعا عالیه میشه ونرم افزار جامعی میشه ودیگه کسانی که b4a کارمیکنندنیازی به نصب android studio یا استفاده ازسایتها ونرم افزارهای دیگه برای اینکار پیدانمیکنند. البته قابل توجه جناب mohsen m وسایر دوستان که قطعا چنین کاری زحمت خاص خودش رو داره و باید صفات لیوتها مثل موارد زیر هم بهش اضافه بشه : یک نام منحصر به فرد برای هر View android:id پهنا یک لایه رو مشخص می کنه android:layout_width ارتفاع یک لایه رو مشخص می کنه android:layout_height فاصله اضافی از بالا یک لایه android:layout_marginTop فاصله اضافی از پایین یک لایه android:layout_marginBottom فاصله اضافی از سمت چپ یک لایه android:layout_marginLeft فاصله اضافی از سمت راست یک لایه android:layout_marginRight مشخص میکنه که فرزند لایه در چه موقعیتی قرار بگیره android:layout_gravity این صفت مشخص کننده این که یک View چند درصد از یک لایه رو به خودش اختصاص بده (فقط در LinearLayout قابل استفاده هست) android:layout_weight مختصات X یک لایه رو مشخص می کنه android:layout_x مختصات Y یک لایه رو مشخص می کنه android:layout_y فاصله از بالا برای پر کردن لایه android:paddingTop فاصله از پایین برای پر کردن لایه android:paddingBottom فاصله از سمت چپ برای پر کردن لایه android:paddingLeft فاصله از سمت راست برای پر کردن لایه android:paddingRight *البته به نظرم MC7RecyclerView مختصات موردنیاز و ابزار لازم بیشتر این پیشفرض ها رو داره وجناب M-CAP7AIN عزیز اگر بخواهند به راحتی میتوانندچنین قابلیتی رو هم به اون اضافه کنند.
  4. سلام .میشه برای رفع مشکل برنامه مشابه دیجی کالا کمکم کنیین..

    من php  های پنل مدیریتیش رو اصلاح کردم مشکلی نداره

    پایگاه دادشم sql هم که کاربر نورنما گذاشته بودن تصحیح شده هست

    ولی موقع اجرا ارور میده

    Copying updated assets files (15)
    *** Service (starter) Create ***
    ** Service (starter) Start **
    ** Activity (main) Create, isFirst = true **
    ** Activity (main) Resume **
    ** Activity (main) Pause, UserClosed = true **
    ** Activity (formas) Create, isFirst = true **
    Size:normal
    ** Activity (formas) Resume **
    *** Service (httputils2service) Create ***
    ** Service (httputils2service) Start **
    Panel size is unknown. Layout may not be loaded correctly.
    Panel size is unknown. Layout may not be loaded correctly
    ..
    ** Activity (formas) Pause, UserClosed = true **
    ** Service (httputils2service) Destroy **

    وقتی کد ها رو تک به تک اجرا میکنم . وقتی به این قسمت میرسه این اروره panel size is unkown میده

     

    If Job.Success = True Then
                ToastMessageShow("حله",False)
        
        If Job.JobName = "lod" Then
        
                        If Job.GetString = "" Then

                        Else
                        newmahsolscroll.Panel.RemoveAllViews
                        leftx = 0
                         ProgressDialogHide                
                            Dim str3() As String = Regex.Split("<br>",Job.GetString)
                            For i = 0 To str3.Length - 1
                                Dim str4() As String = Regex.Split("#",str3(i))    
                        Dim pnl1 As Panel
                            pnl1.Initialize("")
                            pnl1.LoadLayout("item")
                           newmahsolscroll.Panel.AddView(pnl1,leftx,1%y,44%x,40%y)

    میشه کمکم کنین ؟؟؟؟/

    با تشکر.

    1. نمایش دیدگاه قبلی  بیشتر 1
    2. turbo

      turbo

      با سلام.layout ها رو هم ذخیره کردم ..بازهم ایراد میگیره....

      چند وقته رفته تو اعصابم.....sql رو به نام test با xampp پایه ریزی کردم تو localhost به راحتی ارتباط برقرار میشه ....

      تو برنامه b4a - api android -18 گذاشتم-

      فایل های php رو که قدیمی بود .همه رو تصحیح کردم کد های قدیمی رو به روز شدن...و به sql به فیلد test و لوکال هاست وصله..

      تو سورس برنامه هم مسیر لوکال هاست درست سیستم خودم قرار داد م. 192.168.1.2

      شبیه سازم هم Memu play هستش تا صفحه اسپلش بالا میاد دیگه باز اون ارور panel size میده.....

      تو گوشی اصلی هم فرقی نمیکنه باز گیره....

      من سورس رو براتون میفرستم..میشه یه نگاه بهش بندازین...تشکر................زیاد

      market-i

       

    3. turbo

      turbo

      سلام.روز شما بخیر-وقت کردین به برنامه یه نگاه بندازین

      با تشکر از شما....:sorry::3d-smileys013:

    4. نورنما

      نورنما

      سلام 
      ببخشید چندروزیه که سرم شلوغ بود 

      و دو روزم انجمن نمیتونستم واردبشوم وخطا میداد!

      الان تونستم نگاه کنم

       

      این دوفایل رو جایگزین کنید :53:

       new_files.rar

  5. نورنما

    رفع ارور can not find symbol

    این لینک رو ببینید: مشکل در b4a - پرسش و پاسخ (بیسیک4اندروید) - مرکز پاسخگویی به سوالات برنامه نویسی
  6. نورنما

    رفع ارور can not find symbol

    سلام فایل android.jar را در بخش (Tools - Configure Paths) در SDK بروز رسانی کنید و api 25 به بعدرو نصب کنید وبه بیسیک فور آدرسش رو بدید .
  7. سلام اول عذرخواهی میکنم از اساتید گروه که اظهارنظر درمحضرشان رو ببخشندوبی ادبی تلقی نشه . بعدش ببینید روش کار خب اینطوریه : اولا دو راه برای ارسال تصاویر کاربری به هاست ونمایشش وجود داره : یکی اینه که خود تصویر رو به داخل دیتابیس ارسال کنید ونمایشش بدهید که طبق فرموده اساتیدمحترم در این انجمن به صلاح نمی باشد که هم حجم دیتابیس رو بیخودی افزایش میدیدوسرعت کارپایین میاد وهم سرعت فراخوانی اش کمتر از زمانی هست که تصویر رو بدون هیچ واسطه در هاست ذخیره میکنید پس راه دوم که بهتره چیه؟ اولا در هاست یک پوشه مخصوص ذخیره تصاویر ایجاد کنید بعدش در جدولی که اطلاعات کاربرانتان ذخیره میشه ، یک فیلد مجزا درست کنید و مثلا اسمش رو بگذارید (user_pic) ودر اون فیلد دیتابیس تنها نام تصاویری که کاربر ارسال کرده رو ذخیره کنید . با کد php زیر تصاویر رو آپلود ودر پوشه تصاویر ذخیره کنید ، یا ازکتابخانه هایی که دوستان برای اینکار ایجاد کرده اند استفاده کنید. و موقع فراخوانی تصاویر خب تنها آدرس پوشه رو بعلاوه نام فایل که از دیتابیس میگیرید رو به برنامه میدید و با کتابخانه ی glid اونو فراخوانی میکنید . البته دراینصورت یک کار تنها باقی میمونه ، اونم اینکه : موقع آپلود تصاویر توسط کدهای php حجم تصاویر رو کم کنید ودرسایز و پسوند دلخواه ذخیره شون کنیدتا حجم هاست بیخود پرنشه و دانلودشونم زمانبر نباشه . که اونم می تونید با فایل (WideImage.php) اینکارها رو انجام بدهیدکه نمونه مثالش رو در زیر میفرستم . <?php //آپلود تصویر $file_path = "uploads/"; $file_path = $file_path . basename( $_FILES['uploaded_file']['name']); if(move_uploaded_file($_FILES['uploaded_file']['tmp_name'], $file_path)) { echo "success ". $headers["uploaded_file"]; } else{ echo "fail"; } ?> <?php include 'lib/WideImage.php'; //load image $image=WideImage::loadFromFile('mypic.jpg'); //save image تغییر فرمت تصویر $image->saveToFile('mypic.png'); //load image $image=WideImage::loadFromFile('mypic.png'); //resizeimage تغییر اندازه تصویر $newimage=$image->resize(200, 115); //گردکردن اطراف تصویر //$newimage = $newimage->roundCorners(20, $white, 1, WideImage::SIDE_ALL); ///////////مخلوط کردن دوعکس merge // $newimage = WideImage::load('mypic.png'); //$base = WideImage::load('xxxx.png'); //$newimage = $base->merge($newimage, "right -32", "bottom-12",1000); //ذخیره تصویر $newimage->saveToFile('mypic2.png'); ?>
  8. نورنما

    کمک در مورد سایت

    سلام در لینک زیر cms آی پی اس معرفی و لینک آموزشی اون هم ارجاع داده شده .
  9. سلام کسی آخرین نسخه B4A BitmapCreator رو داره؟ B4A Library - [B4X] XUI2D (Box2D) - Game engine | B4X Community - Android, iOS, desktop, server and IoT programming tools
  10. خب کدش رو آقای شاهپیری داخل سورس هم گذاشته اند همین کدهای زیر رو بگذارید ، برای همه آیتمها یکجا وبطور جداگانه موقع کلیک کردن لاگ مختص آیتم ها رو با شماره position نمایش خواهد داد. Sub pr_OnItemClick(ItemTag As Object,position As Int) Log((ItemTag&position)) End Sub
  11. سلام خدمت آقای شاهپیری عزیز واقعا دست مریزاد.ممنون، خیلی کار باهاش راحت وساده شده وپیچیدگی سابق رو نداره . اما شاید یک چیزی که کاربران خصوصا کاربران مبتدی براشون سخت باشه کار با کدهای Xml و ساخت فایل Xml برای ریسایکلر ویو هست که اگر محضرتان جسارت نباشه ، با اجازه شما یک سایتی را برای ساخت ویوهای بسیار زیبا با خروجی فایل Xml خدمت دوستان انجمن برای بهره گیری ازآن در ریسایکلر ویو معرفی کنم : آدرس سایت : Android Button Maker این سایت دارای قابلیت های زیر می باشد: تعیین اندازه ویو ها تعیین پس زمینه رنگ ویو ها حتی سه رنگی با تعیین محل نور پردازی وتنظیم مقدار محیطی رنگ تعیین رنگ متن داخل ویو سایه گذاری برای متن داخل ویو وتعیین محل سایه و تعیین درصد پراکندگی وتراکم سایه تعیین محل قرارگیری متن درداخل ویو تعیین مقدار خمیدگی زاویه های اطراف ویو ها قرار دادن کار حاشیه ویو وتنظیم ضخامت آن و تعیین رنگ آن * نکته: این سایت دو بخش مخصوص خروجی کد Xml دارد که دقت شود :کدهای داخل بخش Button را در داخل فایل Xml دلخواه در پوشه layout قرار بدهید و کدهای خروجی موجود در بخش buttonshape را در داخل فایل xml دلخواه (مثلا :litem.xml) در پوشه drawable که در پوشه res باید خودتان بسازیدش، قرار بدین .البته اسم این فایل xml رو هرچی بگذارید باید بیایید وداخل فایل (litem.xml) در سطری که نوشته (android:background="@drawable/buttonshape") بجای buttonshape ،اسم اون فایل رو جایگذاری نمایید . به همین راحتی! برای نمونه خروجی ویو های این سایت ، نمونه ای براتون در زیر ارسال میکنم . کدهای بیسیک فور برای این مثال : Sub pr_onBindViewHolder(layoutitem As Object,position As Int,viewtype As Int) Dim prutil As PRViewUtils prutil.init(layoutitem) prutil.setTextColorForTextview("txt",Colors.Green) prutil.setTextForTextview("txt","متن : "&position&" ") Dim button_shape_left_buttom As PRViewUtils button_shape_left_buttom.init(layoutitem) button_shape_left_buttom.setTextColorForTextview("button_shape_left_buttom",Colors.Red) button_shape_left_buttom.setTextForTextview("button_shape_left_buttom", "چ پایین"&position) Dim button_shape_left_top As PRViewUtils button_shape_left_top.init(layoutitem) button_shape_left_top.setTextColorForTextview("button_shape_left_top",Colors.Red) button_shape_left_top.setTextForTextview("button_shape_left_top", "چ بالا"&position) Dim button_shape_right_buttom As PRViewUtils button_shape_right_buttom.init(layoutitem) button_shape_right_buttom.setTextColorForTextview("button_shape_right_buttom",Colors.Red) button_shape_right_buttom.setTextForTextview("button_shape_right_buttom","ر پایین"&position) Dim button_shape_right_top As PRViewUtils button_shape_right_top.init(layoutitem) button_shape_right_top.setTextColorForTextview("button_shape_right_top",Colors.Red) button_shape_right_top.setTextForTextview("button_shape_right_top", "ر بالا"&position) End Sub => ( لینک پوشه res مخصوص این نمونه ) آدرس سایت های مشابه برای این منظور: Android Drawble Generator Online XML Shapes Generator for Android Android Button Maker سایت ویرایشگر آنلاین کد های ویو در Xml به همراه نمایش خروجی کدها: Android Visualizer
  12. سلام قبلا در انجمن موارد مشابه سوال شما ذکر شده وجواب داده شده! این کد و شماره پورت 5558 برای شبیه ساز youwave هست ،اگر شبیه سازتان youwave هست اول شبیه ساز و بیسیک فور رو باز کنید بعدش فایل bat رو اجرا کنید والا اگر شبیه سازتان چیز دیگری است شماره پورت اتصال مخصوص اون رو بجای 5558 جایگزین نمایید . مثلا شماره اتصال به ( genymotion )جنی موشن :5037 هست یا شماره پورت Nox = 62001 یا برای Droid4X = 5565 یا برای BlueStacks = 5555 و...
  13. سلام برنامه تون خیلی خوب شده ،ممنون از زحماتتان ولی یک نکته توی دیزاینر اختصاصی هست که وقتی اندازه لیوت ما زیاد میشه ، مثلا 4000 میشه وقتی در اول صفحه ویو هایی رو اضافه کردیم بعدش میخوایم بریم در انتهای لیوت هم ویو هایی اضافه کنیم وقتی در انتهای لیوت کلیک راست میکنیم و ویو رو اضافه میکنیم ویو بجای اینکه در محل مورد نظر اضافه بشه میره ودر محل ویوهای موجود در اول صفحه لیوت اضافه میشه وما ناچاریم بریم از اول صفحه اون ویو رو صفحه به صفحه به سمت راست اسکرول کنیم و بکشیمش و بیاریمش به آخر لیوت ودر محل مورد نظر قرار بدهیم! حالا اگه لطف کنید کاری کنید که ویوی مورد نظر در لیوتهای باسایز بزرگ هم ویو رو در محل کلیک راست موس ونقطه ای که اسکرول ما در آن بخش هست اضافه بشود عالی می شود.
  14. سلام مقدار API رو در مانیفیست برابر چند قرار داده اید؟اونو بررسی کنید پوشه object رو حذف کنید ودوباره خروجی بگیرید اگه جواب نداد جاوا رو حذف ودوباره نسخه بروزش رو نصب کنید این لینک زیر رو هم ببینید
  15. نورنما

    کتابخانه tts (متن خوان)

    سلام همانطور که آقای مهدی نژاد عزیز برای زبانهای قابل پشتیبانی لینک آورده اند هست ، البته اگر دنبال علامت اختصاری زبان روسی هستید ، همان ru هست ،(ru-RU) که کدهای زبانهای مختلف رو میتونید در لینک زیر مشاهده نمایید (language codes) : HTML ISO Language Code Reference