رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.

AnswerCenter

مرکز پاسخگویی به سوالات برنامه نویسی

  • مرجع پاسخگویی
  • تولید آموزش
  • سفارش پروژه

درخواست سفارش پروژه

اطلاعیه

کاربر گرامی

به انجمن برنامه نویسی AnswerCenter.ir خوش آمدید

 برای استفاده از تمامی امکانات سایت لطفا در انجمن عضو شوید


امین مهدی نژاد

معاون انجمن
  • تعداد ارسال ها

    633
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    89

آخرین بار برد امین مهدی نژاد در 23 تیر

امین مهدی نژاد یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

اعتبار در سایت

1,867 عالی

درباره امین مهدی نژاد

  • گروه ثانویه معاون انجمن
  • درجه
    کاربر حرفه ای
  • تاریخ تولد 25 شهریور

مشخصات پروفایل

  • محل زندگی
    Array
  • محل تولد
    Array

آخرین بازدید کنندگان نمایه

4,803 بازدید کننده نمایه
  1. سلام بر شما. من و مجید یه نظرسنجی در تلگرام قرار دادیم برای مشخص شدن تمایل کاربران به این موضوعات ولی متاسفانه استقبالی نشد. بازم اگه زمانی سرم خلوت بشه آموزش هایی برای بازی سازی خواهم زد.بخصوص الان که توکار ارائه سرور بازی رفتم. ساخت آموزش هایی برای بازی سازی تو فکرم هست. البته بیشتر تمایل به ساخت کتابخونه و آموزش بازی های آنلاین هستم.
  2. مثال بالا همونیه که می خوای. سورسش رو به برنامه ات اضافه کن یا خروجی کتابخونه ازش بگیر و به پروژه ات اضافه کن
  3. B4A_HelloWorld.zip این مثال و سورس کتابخونه است
  4. لطفا احترام همدیگر رو حفظ کنید. پست های اضافی رو پاک میکنم. در جواب سوال شما بگم که سوال رو درست مطرح نکردید. برای همین چنین اتفاقی افتاد. به هر حال شما باید RED رو به صورت یک ساب بنویسید. و هر کدی که لازم دارید مثل VIEW.COLOR=COLORS.RED که گفته بودید رو در اون قرار بدید. مثلا اگه پنل اصلی برنامه شما pnl نام داشته باشه. همین! public Sub RED pnl.Color=Colors.Red End Sub «موفق باشید.»
  5. سلام بر شما کدهایی که اشاره کردید واسه سمت کاربر هستش اگر کدهای سمت سرور رو نگاهی بندازید .اتفاقا رو همین موضوع با متغیر زیر var numUsers = 0; فکری براش شده. البته روش های دیگه ای هم هست. این ساده ترین روشه.(شمام سعی کن سخت نگیری و روش ساده رو استفاده کنی. برای پروژه های معمولی بهینه سازی زیاد مطرح نیس) برای نام هم اسم طرف رو میشه به صورت خاصیتی از شی سوکت مربوط به هر کاربر قرار داد. socket.username="value..."; اگر پروژه بازی طراحی می کنی سرور بازی نود-مانگو دارم.کد سمت سرورش هم برای بازی های مختلف قابل استفاده است. «موفق باشید.»
  6. امین مهدی نژاد

    سال 97 رو چطور گذروندی ؟

    سلام به همه دوستان. امسال برای من سال جذابی نبود. از نظر کاری مشغله زیاد سبب شد نتونم پیشرفت مناسبی داشته باشم. و در زندگی هم مشغله ها سبب شدند که در کل سال هیچ مسافرتی نرفته و کلا از مشهد خارج نشدم. و خیلی روحیه ام به این قضیه حساس شده. و الان منتظرم هر چه زودتر عید بشه و سریع مسافرت رو شروع کنم. انشاا... برای هفتم فروردین برنامه ریزی کردم. تنهای خوبی که این سال برای من داشت. شناختی بود که از خودم و اطرافیان و کمی جهان بینی بود که در این سال بدست آوردم. و کمی در تفکرات و حتی زندگی ام تغیراتی بوجود آورد. امیدوارم سال جدید برای من و همه دوستان انجمن سال بهتر و پر برکت تر باشه «موفق باشید.»
  7. در سورس نود نوشته شده که به تمامی کاربران متصل شده پیام ارسالی یک کاربر ارسال بشه که این خودش میشه چت روم از نظر شما البته برای محدود کردن کاربر هم میشه با دو خط اینو مشخص کرد. در هر حال این آموزش پایه ای کار با نود و سوکت هستش و در صورت استقبال کاربران آموزش های بیشتر بخصوص کار با پایگاه های داده و ... با مثال های جامع تر ساخته خواهد شد «موفق باشید.»
  8. آموزش تصویری این کتابخونه در فروشگاه قرار داده شد. «موفق باشید.»
  9. خیر این دوره در واقع آموزش irSocket.io بوده در دوره قبلی که چندین سال پیش بود از XMPP استفاده می کرد. این دوره سورس Node.js رو می تونین در سرور آپلود کنید و یا مانند مثال لوکال استفاده کنید. «موفق باشید.»
  10. اینو من با کتابخونه andengine زدم. شما با کدوم کتابخونه کار میکنید؟
  11. بازی ماشین تپه نوردی رو در بیسیک شبیه سازی کردم که تصویر اون رو در زیر میبینید. این کد رو برای ساخت دوره آموزشی بازی سازی تهیه کرده ام. چنانچه نظری در اینباره دارید بگید.
  12. استفاده گسترده از کتابخانه های کش تصاویر مانند گلاید و یا پیکاسو بشدت مرسوم شده. کش کردن اصوات و ویدئوها هم می تواند بسیار کاربردی و مناسب باشد. این کتابخانه دارای قابلیت های زیر می باشد. کش کردن مدیا ها همزمان با پخش آن پخش موارد دانلود شده در هنگام آفلاین سازگار با انواع پلیرها دانلود جریان استریم قبل از پخش و می توانید موارد زیر را برای آن تنظیم نمایید. تعیین حداکثر تعداد فایل کش شده تعیین حداکثر حجم مجاز برای کش شدن تعیین حداکثر زمان قابل کش شدن تعیین تعداد دانلود همزمان و دارای توابع زیر می باشد. addUrl isCached getCacheFile pauseDownload resumeDownload addDownloadListener resumeAll isRunning stopAll pauseAll stop cleanCacheDir
  13. در زمینه بازی های ایزومتریک خود بیسیک یه مثال داره که من قبلا در انجمن دیده بودم. البته گرافیک آنچنان زیبایی نداشت ولی بنظرم با کتابخونه های خوبی که بیسیک داره این گزینه هم کار پر دردسری نخواهد بود و ارزش داره بجای آموزش زبان های برنامه نویسی دیگه با خود بی فور این بازی ها رو زد و در زمینه بازی های سه بعدی در زمینه گرافیک مطمئن وابستگی بی فور به مایا از انجین ها بیشتر خواهد بود و ناچارید بیشتر وقت در نرم افزار های سه بعدی بگذرونید ولی هر کاری بکنید وابستگی شما به این گونه نرم افزارها در بازی های سه بعدی چه با انجین و چه بدون اون از بین نخواهد رفت اگه بازی سه بعدی رو با بیسیک شروع کنید مطمئنا کد بیشتری در مقایسه با یونیتی و یا انجین های دیگر خواهید داشت. البته نبودن مثال مناسبی در این زمینه و یا آموزش های جامع در این زمینه هم مانع از این شده که کسی این کار رو انجام بده ولی با وجود کاربرای فعال و کتابخونه نویسی که در بی فور وجود داره بنظرم اگر در این زمینه هم کار آغاز بشه مطمئنا بسیاری از کمبود ها به سرعت رفع خواهد شد.
  14. از جهات مختلف میشه به سوال شما جواب داد. تنوع انواع مختلف بازی گونه مختلف بازی زیاد هستند همانند بازی های کلماتی بازی های کارتی بازی های بردی بازی های دو بعدی بازی های ایزومتریک و 2.5 بعدی بازی های سه بعدی در این باره کاملا مشخصه هر چه گرافیک بازی پیچیده تر بشه استفاده از انجین های بازی سازی بصرفه تر خواهد بود و بالعکس در بازی های ساده تر استفاده از IDE های برنامه نویسی مثل بی فور ساده تر خواهد بود وضعیت ساخت بازی با بی فور اگر به وضعیت فعلی در تولید بازی توسط بیسیک فور اندروید بپردازیم هم همونطوری که در انجمن خودمون شاهد اون هستیم فعالیت هایی در زمینه بازی هایی حتی دوبعدی هم بوده ایم. البته نمونه ای در انجمن ما در زمینه بازی سه بعدی با بی فور دیده نمیشه. در کل برخی از بازی های پر فروش مارکت های ایرانی توسط بی فور تولید شده اند وضعیت ساخت بازی سه بعدی با JPCT کتابخانه JPCT به عنوان کتابخونه ای برای ساخت بازی سه بعدی در اندروید(جاوا و بیسیک) هم نمونه هایی دارد مثلا بازی Naroth‏ که بیش از صدهزار نصب در مارکت گوگل داشته هم مشخص میکنه که ساخت بازی با این کتابخونه در سطح جهانی هم دیده می شود. کتابخانه های بازی سازی در بیسیک طبق مطلبی که در سایت B4X ارائه شده کتابخونه های زیر برای بازی سازی در بیسیک مطرح شده اند Game engines: LibGDX, RSAndEngine. Rendering: OpenGL, OpenGL2, jPCT-AE, GameView, Accelerated Surface, Game Sprite. Animation: Animation, AnimationPlus, NineOldAndroids, TweenEngine. Audio: MediaPlayer, SoundPool, AudioTrack, OpenSL. Input: Gesture Detector, PhoneAccelerometer. Artificial intelligence: SteeringBehaviors. Physics: JBox2D, ABPhysics. Files/data: JSON, SQL, XML, RandomAccessFile. Networking/multiplayer: Network, HTTP, GamePlayServices. متن کامل توضیحات اون در اینجا می توانید مشاهده کنید. حالا این با شماست که چه روشی رو برای کار خود انتخاب نمایید. «موفق باشید.»
  15. این سورس از طریق دیکامپایلر های جاوا سعی میکنه فایل xml مناسب اون رو برای استفاده در بیسیک فراهم کنه یعنی فایل jar به اون داده و لیست کلاس ها، متدها و فیلدهای اون رو آورده و از این طریق می تونین اونها رو انتخاب و استفاده کنید. البته این سورس برای کتابخونه های کوچک جواب میده و به دلیل وقت گیر بودن اونو توسعه ندادم . و سورسش رو قرار دادم تا اگر کسی تمایل داشت اونو گسترش بده
×
×
  • جدید...