رفتن به مطلب

آموزش گام به گام ساخت بازی اندروید


apksky

ارسال های توصیه شده

سلام به همه دوستان عزیز این انجمن

چند وقتیه که دارم روی بازی سازی با اندروید کار می کنم.

می خوام توی این تایپیک از ابتدای اول  :D  ساخت بازی اندروید رو یاد بدم.

البته با انجین Game Maker Studio

عنوان های آموزش:

1- شروع کار

2- دانلود و نصب ابزار لازم 

3- دانلود و نصب ابزار لازم (قسمت دوم)

4- آماده سازی برای کامپایل اندروید

5-Sprites

6- Objects

7- Sounds

8- Backgrounds

9- Rooms

10- Timelines

11-Paths

12- Save & Load game

 

خلاصه تصمیم دارم با رضایت مدیران انجمن بازی سازی اندروید بدون کد نویسی رو یاد بدم(هرچند خودم توی کدنویسیش وارد نیستم :roomNemishe: )

فقط یه سوال:

میخواستم بدونم که میتونم فایلای دانلودی رو توی هاست شخصی آپلود کنم؟

چون هم برام راحت تره و سریع تر می تونم آموزش ها و فایلا رو بزارم

 

امیدوارم بتونم آموزش خوبی رو آغاز کنم :)

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به نام خدا

1- شروع کار:

قبل از شروع بازی سازی بهتره چند موضوع رو با خودمون مشخص کنیم

1- می خوایم بازیمون دو بعدی باشه یا سه بعدی؟

2- انجینی که می خوایم انتخاب کنیم چیه؟

 

نگاه کنید وقتی یک انجینی رو انتخاب می کنید بهترین کار اینه که تا آخر باهاش برین مگر نیاز به امکانات بیشتری داشته باشین.

مثلا نرم افزار(انجین) های زیر برای ساخت بازی هستند و هر کدام یه خصوصیاتی دارند: (ولی من در اینجا فقط اون هایی که برای اندروید خروجی میگیرن رو معرفی می کنم)

1- unreal engine

2- unity

3- Game maker

4- ...

1425334231-unreal-engine-logo.png

ابتدا از unreal بگم که یه غولیه برای خودش و شرکت های بزرگ بازی سازی از جمله Activision از این انجین استفاده می کنن.

جالبه بدونید این انجین نیازی به کد نویسی نداره و همش رو میشه با امکان bluePrint ساخت ولی همین خودش شاید ماه ها نیاز به آموزش داشته باشه

و باید بدونید که این انجین بازی های سه بعدی بی نظیری خلق می کنه

میتونین نمونه اش رو در تصویر زیر ببینید:

2496162-hl2+udk+1.jpg

 

این هم محیط کارش:

shader_ed.jpg

 

 

البته توی این برنامه میشه از visial basic هم کمک گرفت

واما بریم سراغ یونیتی

Official_unity_logo.png

 

یونیتی ساده تر از unreal هست و میشه بازی های بسیار با کیفیت سه بعدی باهاش ساخت

هم چنین میشه از انواع مدل های 3dmax و مایا درش استفاده کرد.

یونیتی از زبان #C و java استفاده می کنه و کسی که می خواد بره سمت یونیتی باید این ها رو بلد باشه

محیط کار یونیتی:

bws_unity_3d_2.png

جالیه بدونید بازی موفق ShadowGun هم با یونیتی ساخته شده و این هم نمونه ش:

 

unity-1.jpg

 

،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

 

خب تا اینجا دو موتور معروف بازی سازی سه بعدی رو بهتون معرفی کردیم ولی باید بدونید که با یونیتی هم میشه بازی دو بعدی ساخت و سری بازی های AngryBirds رو با یونیتی درست کردند.

 

اما بریم سراغ گیم میکر:

GameMaker-Studio-Logo.jpg

 

گیم میکر یه موتور بازی سازی دو بعدیه که می تونید بازی های بسیار خوبی باهاش درست کنین و از نظر من بهترین گزینه برای شروع بازی سازی اندروید همین گیم میکره

با این موتور هم میشه بازی انگری بردز درست کرد

زبان کدنویسی گیم میکر GML هست که آمیخته شده از سه زبان C, C++ ،Java می باشد.

البته نگران نباشید شما می توانید بدون حتی یک خط دانش کد نویسی با این انجین بازی بسازید البته دیگه همه اعضای این انجمن با کد نویسی آشنایی دارن

محیط کار گیم میکر:

H6pDk1e.png

 

نمونه بازی ساخته شده:

 

بیشتر از 60 درصد از بازی های دو بعدی بازار مانند حریم

 

،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

البته construct هم هست ولی من آشنایی زیادی باهاش ندارم و دیدم که خروجی اندروید باهاش گرفتن مکافات داره

 

این بود از شروع کار برای ساخت بازی اندروید

ار همین الآن مشخص کنید که می خواهید چه نوع بازی بسازید

ولی اگه تازه کارین به نظر من گیم میکر بهترین انتخابه

 

،،،،،،،،،،،،،

برای قسمت های بعدی که نیاز دارم لینک دانلود بزارم لطفا مدایران جواب سوال تایپیک اول من را بدهند تا سریع تر بتونم آموزش ها رو بزارم

ممنون

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خیلی خوبه  :tashvigh: علاقه مند شدم که گیم میکر رو هم یه نگاهی بندازم.

ولی این نکاتم جالب توجهه:

1- زبان یونیتی جاوا نیست جاوا اسکریپته. این دو تا فقط اسمشون به هم شبیهه وگرنه از زمین تا آسمون فرق دارن.

2- سری انگری بردز رو با یونیتی نساختن! فقط انگری بردز 2 رو با یونیتی ساختن

3- اگه حریمو با گیم میکر ساختن به جاش 41148 رو که رقیب اصلی حریمه با یونیتی ساختن  :D

من امروز اولین خروجی اندرویدمو از یونیتی گرفتم و خیلی راضی ام

موفق باشید  :gol:

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خیلی خوبه  :tashvigh: علاقه مند شدم که گیم میکر رو هم یه نگاهی بندازم.

ولی این نکاتم جالب توجهه:

1- زبان یونیتی جاوا نیست جاوا اسکریپته. این دو تا فقط اسمشون به هم شبیهه وگرنه از زمین تا آسمون فرق دارن.

2- سری انگری بردز رو با یونیتی نساختن! فقط انگری بردز 2 رو با یونیتی ساختن

3- اگه حریمو با گیم میکر ساختن به جاش 41148 رو که رقیب اصلی حریمه با یونیتی ساختن  :D

من امروز اولین خروجی اندرویدمو از یونیتی گرفتم و خیلی راضی ام

موفق باشید  :gol:

 

در جوابتون:

1- درسته این قسمت رو جا انداختم

2- در اصل انگری بردز رو با یونیتی ساختن حتی شرکت راویو توی بلاگش اینو ذکر کرده ولی بعد از به روز رسانی گیم میکر امکانات جدیدی بهش اضافه شد که میشه انگری بردز رو هم ساخت.

3- درسته بازی 41148 با یونیتی ساخته شده

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان بحث حاشیه ای نکنید

به اندازه کافی تو نت در مورد کدوم انجین قوی تر بحث شده و جفتتونم تو این زمینه وارد هستید 

و اصلا مقایسه یه انجین 2d با 3d  از اصل اشتباهه چون هر کدومشون تو یه زمینه قدرتمنده 

آقای APKSKY ادامه آموزش بدید

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

2- دانلود و نصب ابزار های لازم و شروع کار

 

خب به طور رسمی توی این قسمت می خوایم گیم میکر رو شروع کنیم

ابتدا باید بدونید که گیم میکر دونوع داره

 

1- Game Maker 8.1

2- Game Maker Studio Master collection

 

در نوع اول فقط میشه برای ویندوز بازی ساخت و حجم بسیار کمی داره ولی در نوع دوم حجم نرم افزار حدود 250 مگ هست.

ما می خوایم آموزش نوع دوم رو یاد بدیم ولی این دو نوع فرق زیادی با هم ندارند و فقط در بخشی از اکشن ها و در کامپایل متفاوت اند.

 

اولین کار برای شروع دانلود گیم میکره که می تونین از لینک زیر دانلود کنین:

مدیران عزیز اگر آپلود کردن فایل های زیر در هاست شخصی خودم خلاف انجمنه لطفا بهم بگید در تایپیک های قبلیم هم گفته بودم:

 

دانلود Game maker Studio v1.4.1657 (جدیدترین نسخه)

رمزش:www.downloadsoftware.ir

از سایت بالا یه راست توی هاست خودم آپلود کردم برای همین نتونستم رمزشو عوض کنم :roomNemishe:  :roomNemishe:  :roomNemishe: 

در ضمن این فایل 250 مگ بود نتوستم انقد آپلود کنم ولی بقشو خودم با رمز سایت آپلود می کنم :roomNemishe: 

نحوه نصب:

نصب این برنامه هیچ کار سختی نیست و فقط باید بدونید که اگر نسخه پرتابل بود،فقط کافیه تمام فایل های درون زیپ رو درون یک پوشه اکسترکت کنید.اگه هم پرتابل نبود مثل همیشه نصبش کنید

اینو به خاطر این گفتم که شاید دوستان هر کدوم از یه سایتی دانلود کنن

برای اجرا نیز بر روی GameMaker Studio کلیک کنید و اگر ارور Steam داد، بر روی Startilla_V3 در محل نصب کلیک کنید.

همچنین برای اجرای فایل Startilla_V3 آنتی ویروس خود را غیرفعال کنید.

 

خب حالا بریم سراغ اولین منویی که از گیم میکر می بینین

game.png

 

 

1- پروژه هایی که اخیرا باز کردید را در اینجا می بنید

2- باز کردن پروژه های مختلف

3- ساخت پروژه جدید

4- گیم میکر خروجی های مختلفی با فرمت های مختلف gmz، gmk و ... بنابر انواع نسخه هاش میده که می تونین از اینجا وارد برنامه کنین.

 

خب از سربرگ new یه پروژه دلخواه بسازین

 

منوی بالایی رو به طرز زیر معرفی می کنم:

Game_Tool.png

 

1- پروژه جدید

2- بازکردن پروژه

3- Save پروژه

4- گرفتن خروجی برای انواع سیتم عامل ها (بعدا به طور کامل در موردش بحث میشه)

5- پیش نمایش پروژه

6- انواع Sprites و Objects و Soundsو Backgrounds و Rooms و Timelines وPaths رو می تونین با این دکمه ها بسازین که در ای مورد هم آموزش میدم

 

خب این اولین آموزش

در آموزش بعدی می بینیم:

کاربرد انواع Sprites و Objects و ... چیست و در کجا ها استفاده میشود؟

آماده سازی گیم میکر برای خروجی اندروید جون

 

دیدید چقد آسونه

مطمئن باشید بازی سازی هم از این آسون تره

پس آمده باشید...

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ممنون از آقای APKSKY  

توضیحاتون خوبه 

فقط یه چیزی نمیتونی بصورت ویدیو آموزش بزارید 

این جوری مخاطباتون هم بیشتر میشه هم کیفیت کار بالاتر میره (البته با صدای خودتان نه تصویر با متن) 

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلامی دوباره


چند روزی بود که آموزشی نگذاشته بودم ولی در عوض این روز ها با یه آموزش کامل اومدم که یه پیشرفت بزرگی در گیم میکر می کنین


طبق قول قبلی پیش میریم و می خوام 3 بخش Sprites , Objects , Rooms رو کامل براتون توضیح بدم


game1.png


ما در بازی هامون حتما شی هایی داریم که می خوایم بهش جون بدیم و بگیم چه کاری بکنه و چه کار نکنه.ممکنه ما شی ها رو (Sprites) ما با فتوشاپ درست کرده باشیم و یا با جستجو در اینترنت پیدا کرده باشیم خلاصه با هر فرمتی که هست رو ما می تونیم وارد گیم میکر کنیم پس باید اول بر روی sprites کلیک راست کرده و بر روی create sprite کلیک کنید. با تصویر زیر مواجه میشین


game2.png


خب حالا بر روی load sprite کلیک کرده و شیء مورد نظرتون رو وارد بازی کنین مانند:


game3.png


بدین ترتیب هر شیء که می خواین رو می تونین وارد برنامه کنین.


اما شیء خالی که به درد نمی خوره پس ما باید یک صفحه ای داشته باشیم که انواع وظایف و کار هاش رو بهش بگیم


این صفحه وظایف Objects نام داره


برای ساخت یک آبجک مانند قبل عمل می کنیم و بر روی Objects کلیک راست کرده و سپس بر روی Create Object کلیک می کنیم


با صفحه ای مانند زیر مواجه می شویم:


game4.png


خب بیاین طبق شماره های تصویر پیش بریم:


1- دکمه پایین شماره 1 رو بزنین،لیستی از تمام Sprite ها به وجود میاد.با کلیک بر روی آن ها شما یک اسپرایت رو به یک آبجکت نسبت میدین


یعنی وظایف و دستوراتی که می خواین یک اسپرایت داشته باشه رو باید اول به یه آبجکت نسبت بدین سپس دستوراتش رو بنویسین


2 و 5 و 4 شماره 2 و 4 و 5 رو با هم میگم چون ربط زیادی به هم دارن


در شماره 5 شما یک Event تعریف می کنید یعنی میگید که اگر فلان اتفاق افتاد.


به طور ساده تر یعنی وقتی که بر روی Add Event کلیک می کنید با صفحه زیر رو به رو می شوید:


game5.png


حالا وقتی هر کدام رو بزنین یه Eventایجاد میشه


برای دوستانی که برنامه نویسی می کنند اینجوری میگم:


If Event = True Then


Action. Enabled


End If


در واقع اینجا کدی نوشته نمیشه ولی می خواستم بهتون بگم که اساس کار مانند بالاست


یعنی اگر یک  Event اتفاق افتاد اکشن ها رو که در شماره 4 می بینید فعال کن.


در شماره 2 نیز لیست ایونت هاتون رو می تونین ببینین.


در شماره 3 هم لیست اکشن ها رو می تونین ببینین.


اما بریم سراغ شماره 6:


در بخش Visible معلوم می کنید که شیء که می خواین اضافه کنین ناپدید باشه یا قابل رویت.


بقیه بخش ها رو هم بعدا بهتون میگم


اما بریم سراغ روم ها


روم ها همونطور که از اسمشون پیداست خانه های بازی هستند یا بهتره بگیم Level های بازی.


هر روم می تونه یک مرحله باشه و اولویت شورع بازی بار رومیه که بالاتر از همه باشه.


برای ساخت روم ها هم مانند Objects و Sprites ها عمل کنین.


وقتی بر روی یک رومی دوبارکلیک می کنید صفحه زیر باز میشه:


game6.png


از بخش آبجکت می تونین آبجکت هایی رو که ساختین رو مشاهده کنین و با انتخاب اون ها و کلیک بر هر جای روم آبجکتتون رو به مرحله اضافه کنید.


بقیه بخش ها هم مانند بخش آبجکت هستند ولی به توضیح بیشتری نیاز دارند که در آموزش های بعدی میگم


بیایید یک بازی ساده درست کنیم:


شاید با خودتون بگید آموزش مطالب بالا چه فایده ای داره؟


فایده اش اینه که شما با اصول اولیه آشنا شدین و از همین الآن می تونین بازی بسازین


برای مثال کار های زیر رو انجام بدین


اول یک شیء که مثلا جای بازیکن باشه رو اضافه کنین و آبجکتش رو بسازین


بعد یک شیء دیگه که مثلا جای زمین باشه رو به همراه آبجکتش بسازین


در پنجره آبجکت بازیکن بر روی Add Eventکلیک کرده و بر روی Key Press و سپس بر روی Right  کلیک کنید.


حالا کار بالا را برای Up و Left هم انجام بدید.


حالا بر روی Add Event و بر روی Collision کلیک کنید و از لیست باز شده بر روی آبجکت دیوار کلیک کنید.


از دوباره بر روی Add Event و بر روی Step و از لیست باز شده بر روی  Step کلیک کنید.


تا اینجا باید صفحه ایونت های آبجکت پلیرتون مثل زیر باشه:


game7.png


ابتدا بر روی Step کلیک کرده و از صفحه اکشن ها در سمت راست  علامت (game8.png) رو با کشیدن و رها کردن به قسمت صفحه اکشن ها منتقل کنین.


در صفحه باز شده تنظیمات رو به شکل زیر انجام بدین:


game9.png


حالا بروی ایونت بعدی کلیک کنید و دو اکشن زیر رو بهش اضافه کنین


game10.png


در تنظیمات اکشن اول عدد 15 رو وارد کنین و تنظیمات اکشن دوم رو به صورت زیر اعمال کنید:


game11.png


در ایونت های چپ و راست اکشن هرکدام (game12.png) رو اضافه کرده و مال چپ رو 10-   و مال راست رو  10 بزنین.


همچنین برای Up هم اکشن (game13.png) رو اضافه کرده و عدد 5 رو انتخاب کنید.


یک ایونت No key از بخش KeyBoard انتخاب کرده و در بخش اکشن این ایونت، اکشن (game12.png) رو انتخاب کنید و عدد 0 رو بنویسید.


خب کار ما با آبجکت پلیر تموم شد برید توی آبجکت زمین و تیک Soild را بزنید.


برید توی یک روم و آبجکت پلیر و زمین رو به صورت زیر اضافه کنین:


game14.png


حالا با کلیک بر روی دکمه کامپایل همانند b4a پیش نمایش بازیتون رو ببینید.


امیدوارم از این آموزش خوشتون اومده باشه و اگه خوشتون اومد لطفا دکمه پسندیدم فراموش نشه.


در ضمن اگر سوالی یا مشکلی داشتید بپرسید تا اگه بتونم برطرفش کنم.


در مورد آموزش های ویدیویی هم سعی میکنم به زودی درست کنم.

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ممنون از آقای APKSKY  

توضیحاتون خوبه 

فقط یه چیزی نمیتونی بصورت ویدیو آموزش بزارید 

این جوری مخاطباتون هم بیشتر میشه هم کیفیت کار بالاتر میره (البته با صدای خودتان نه تصویر با متن) 

دوست عزیز ولی به نظر من متنی بهتره ولی چون اینجا جاش نیست نمی خوام باز کنم بحثو و شما به عنوان یک نظر درکش کنید

------------------------------------------------------------------------------------------

@@apksky,

واقعا ازتون ممنونم دوست عزیز امیدوارم شاد و سرزنده باشید و مارا از آموزشاتون بهره مند کنید

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام به همه دوستان گل


به دلایل زیادی نتوستم آموزش ویدیویی رو تهیه کنم ولی بهتون قول میدم که آموزش متنی و آموزش ویدیویی رو باهم بزارم


خب بازی سازی یک بحثیه که وقتی چند جا توش نمی تونین پیشرفت کنین دلتون می خواد که برای همیشه بزارینش کنار ولی من سعی می کنم با بعضی آموزش ها انگیزه شما رو بیشتر کنم :)


آموزش امروز : یک بازی ساده اندروید بسازیم


 


خدا رو شکر اینجا همه برنامه نویسن و SDK شون کامله و اگه بخوایم مبتدیانه بگیم:


برای خروجی اندروید باید چند عنصر خاص sdk  رو داشته باشین.


 


1- api 7,8,13,16


2- SDK بالای نسخه 22


3-  Google apis 13,16


4- جدیدترین نسخه Build-tools


5- NDK ورژن 10 به بالا


 


خب api ها رو می تونین از همین انجمن دانلود کنین یا به لینک های زیر مراجعه کنین.


 


دانلود API-7 [حجم ۶۷ مگابایت] - یه لینک مستقیم دیگه برای API-7


دانلود API-8 [حجم ۷۴ مگابایت] - یه لینک مستقیم دیگه برای API-8


دانلود API-13 [حجم ۱۰۳ مگابایت] - یه لینک دیگه برای API-13


دانلود API-16 [حجم ۴۵ مگابایت] - یه لینک دیگه برای API-16


 


این هم sdk


 


دانلود SDK برای کاربران ویندوز (فایل .exe)


دانلود SDK برای کاربران ویندوز (فایل .zip)


 


و اما google api که برای کمیاب بودنش و حجم نسبتا بالاش فقط کافیه یه دونش رو دانلود کنید و طبق اینی که میرم پیش برید:



http://www.mediafire.com/download/g2nvxtmxenm95k8/addon-google_apis-google-13.zip

خب  api ها رو که بریزین توی پوشه platform


بعد google api 13 که لینکشو گذاشتم رو دانلود کنید و بریزید توی پوشه add-one


اقلام بالا رو توی محل نصب SDK بریزید.


 


حالا یک بحث اینه که گیم میکر برای خروجی اندروید به google api 16 هم نیاز داره ولی چون ما نمی خوایم دانلودش کنیم از ترفند زیر پیش میریم:


 


وارد پوشه ی sdk و سپس وارد پوشه ی add-ons بشید. یکی از پوشه های داخل اون رو کپی کنید مثلا پوشه(addon-google_apis-google-13)  و در مسیر دیگه ای بریزید و سپس اسم اون رو به addon-google_apis-google-16 تغییر بدید. پس از تغییر نام اونو کپی کنید و تو پوشه ی add-ons واقع در پوشه ی sdk بریزید. حالا همون پوشه رو باز و سپس فایل source.properties با نت پد باز کنید و خط آخر آن را پاک کنید و به جایش AndroidVersion.ApiLevel=16 رو بنویسید و فایل رو ذخیره کنید.


 


با این ترفند دیگه لازم نیست دانلود کنید.


یه فایل دیگه هم به نام build-tools میمونه که میتونین از لینک زیر دانلود کنین


 


دانلود build-tools برای کاربران ویندوز نسخه ی 23 - 38 MB


 


حالا در پوشه sdk تون یه پوشه به نام build-tools بسازید و درونش یک پوشه دیگه به نام 23.0.1 بسازین و محتوای دانلود شده رو اینجا بریزین.


 


میرسیم به NDK


 


نسخه 32 بیتی


 


نسخه 64 بیتی


 


رمز فایل : www.fileniko.com


 


حالا بریم سراغ گیم میکر


ابتدا بر روی prefrences از زیر منوی file کلیک کنید


 


and1.png


 


حالا به سربرگ اندروید (Android) مراجعه کنید:


 


 


and2.png


 


خب از بالا به پایین


1- آدرس SDK رو وارد کنید.


2- آدرسNDK رو وارد کنید.


3-آدرس JDK رو وارد کنین.


تموم شد. :)


درواقع شما فقط باید دانلود کنین و آدرس بدین پس کار سختی نیست...


الآن میمونه فقط انتخاب کردن گزینه اندروید از لیست زیر:


 


 


and3.png


 


وزدن دکمه (and4.png )در منوی بالا خروجی بگیرید.


اگر خواستید نام برنامه،پکیج نیم،آیکون،اسپلش رو تغییر بدید به شکل زیر عمل کنید.


ابتدا بر روی Global Game Setting دابل کلیک کنید.and5.png


سپس به سربرگ اندروید بروید و تنظیماتتون رو انجام بدید.


 


 


البته هماهنگ کردن بازی با اندروید خودش یه بحث جداییه که بعد در موردش حرف میزنم (مثلا توی اندروید کیبورد نیست برای همین باید دکمه مجازی بسازین)


 


به همین دلیل میتونین به ترتیب آموزش های قبلی فایلی که پیوست کردم رو به گیم میکر ایمپورت کنید و خروجی اندروید بگیرید.


همچنین بدجور مشکل آپلود دارم اگه کسی تونست فایلای این آموزش رو آپلود کنه و توی پ.خ بگه که جایگزین کنم یا خود مدیران ویرایش کنن.


 


نظرات فراموش نشه :)


 


رمز فایل پیوست شده: www.answercenter.ir


 


Kelid.rar

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ممنون بابت آموزش

تو پیکوفایل مگه عضو نیستی ؟ تا جای که یادمه 10گیگ میده برو ثبت نام کن 

من خودم همیشه از پیکوفایل استفاده میکنم 

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام اموزشات عالییییییییین اما من وقتی از توی قسمت ابجکت بعد از اععمال تغییرات ok رو میزنم میگه

 

invalid object density

 

توی اموزش اول

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام اموزشات عالییییییییین اما من وقتی از توی قسمت ابجکت بعد از اععمال تغییرات ok رو میزنم میگه

 

invalid object density

 

توی اموزش اول

ممنون از نظرتون

دو احتمال وجود داره:

۱- اسم آبجکتتون رو درست انتخاب نکردید

۲- اسپرایتی رو به آبجکتتون نسبت ندادید.

برای حلش مانند آموزش پیش برین تا اسپرایت رو به آبجکت نسبت بدین.

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مگه اسم ابجکت باید چی باشه

 

اسم آبجکت رو همونی که هست بزارید مشکلی ایجاد نمی کنه

آبجکت رو به یه اسپرایتی نسبت دادین؟

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به طور معمول نباید این مشکل پیش بیاد

شما event یا action به آبجکت معرفی کردین؟

اگه آره نامشون رو ذکر کنین.

یه شات هم ازش بگیرید.

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 3 هفته بعد...

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
×
×
  • اضافه کردن...