رفتن به مطلب

آیا ادامه دادن B4A به نفع ماست؟


MahdiHD

ارسال‌های توصیه شده

با عرض سلام و وقت بخیر خدمت دوستان عزیز

 

همونطور که مطلع هستید چند وقتی هست که بازار آزاد اپلیکیشن های اندروید با حذف لیست های سیستمی و تازه ها خراب شده و در حال حاظر فقط با گرفتن پروژه و از این قبیل موارد می توان به درآمد رسید. شاید حالا برای شما سوال پیش اومده باشه که آیا ادامه دادن یادگیری بیسیک 4 اندروید به نفع ماست و یا در آخر شکست می خوریم و باید وارد اندروید استودیو بشیم ، و یا با بیسیک نمی شه برنامه های قدرتمند زد و باید وارد اندروید استودیو شد.

 

قبل از این که صحبتم رو آغاز کنم لطفا برنامه های زیر رو با دقت مشاهده و بررسی کنید :

 

1- تقویم اذانگو و هواشناس شمیم یاس : https://cafebazaar.ir/app/shamimsoft.shamimyas/?l=fa

 

2- آنتی ویروس هوشمند حقاف : https://cafebazaar.ir/app/ir.hagaf.antivirus/?l=fa

 

3- منشی تلفن پلاس : https://cafebazaar.ir/app/amin.callcenter.ir/?l=fa

 

4- مترجم و دیکشنری هوشمند : https://cafebazaar.ir/app/smartdic.absoft.ir/?l=fa

 

5- آکادمی موسیقی : https://cafebazaar.ir/app/com.royagaran.musicacademy/?l=fa

 

6- قطار شادی : https://cafebazaar.ir/app/com.royagaran.happinesstrain/?l=fa

 

7- بازی رنگها : https://cafebazaar.ir/app/com.royagaran.colorgame/?l=fa

 

8- پمپ بنزین یاب : https://cafebazaar.ir/app/com.royagaran.gasstationfinder/?l=fa

 

قصد تبلیغ و یا همچین مواردی رو ندارم ، اما باید بگم که این برنامه که جز برنامه های برتر بازار بودند و نصب های فعال چند ده هزاری و چند صد هزاری دارند ، با بیسیک 4 اندروید نوشته شده اند.

 

توضیح زیاد نمی دم و حرفم رو در چند جمله خلاصه می کنم : تا زمانی که ایده و طراحی تازه و نو نداشته باشید ، رابط گرافیکی اون رو به نحو احسنت پیاده سازی نکنید نمی تونید برنامه های موفق بسازید ، چه با اندروید استودیو و یا B4A. اگر شما به قدرت بیسیک 4 اندروید ایمان پیدا کنید و از تمامی منابع اون استفاده کنید ، مطمئن باشید می تونید برنامه های موفق تولید کنید. و اگر هم نتونید در بیسیک 4 اندروید به موفقیت خاصی به رسید ، به احتمال زیاد در اندروید استودیو هم به موفقیتی نمی رسید. بنابراین پیاده سازی طرح و ایده نو و و افزایش یادگیری در هر زبانی و محدود نکردن خود به سطح اطلاعات فعلی نیاز لازم برای موفقیت در هر زبانی هست.

 

البته در همین انجمن دوستانی مثل آقای غفاری برنامه های بسیار خوبی با B4A نوشتند و پروژه هایی با این محیط نوشتند.

 

این تاپیک برای مقایسه این دو محیط و بیان ضعف و قوت های هر محیط نیست ، بنابراین خواهشا این بحث های چالشی رو انجام ندید. فقط اگر نکته خاصی که به موضوع مرتبط باشه رو بفرمایید. یا علی :53:

 

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

حالا کی خواست بره؟ 

درسته رنامه نویسی پیرمون کرد :viannen_45:

ولی ما تلاش خودمون رو میکنیم  :t6021:

و همیشه هستیم   :loo:

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بستگی داره شما موفقیت را توی چی ببنید . اگه این برنامه ها موفقیته براتون پس همین بیسیک کار بمونید.

 

وقتی من رفتم سراغ اندروید استادیو فکر میکردم با بیسیک میتونم همه چیز بسازم ولی الان که با اندروید استادیو کار فهمیدم حتی 30 درصد کارایی که میشه تو اندروید کرد را بلد نیستم.

 

اگه برنامه نویسی کردید و به بیسیک مسلط شدید دیگه وقتتون را تلف میکنید اگه توش بمونید

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بله حرف همه درسته!

محدودیت وجود داره اما کار یه برنامه نویس رفع کردن محدودیت هاست!

وثتی قراره به مقصدی برسیم که برای رسیدن به اون راه های نختلفی وجود داره، انتخاب راه بر عهده خودمونه! مهم چجوری رد کردن اون مسیره و نتیجش

پس چه بیسیک و چه اندروید استودیو و چه زبان های دیگه همشون وسیله ی دستِ ذهن ما هستن:)

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

 

بیسیک فور اندروید خوبه و کار با اون راحت هستش این تنها زمانی هستش که شما فقط میخواید برای مارکت ها و خودتون برنامه بسازید.

 

 

خوب شما  نیاز دارید برید سر یک کار برای داشتن حقوق ثابت خوب میخواید برنامه نویسی کنید میرید به هر شرکتی که در این زمینه هستش میگید من بیسیک کار کردم  ویکیمیاد میگه من جاوا کار کردم  به نظر شما  چند درصد احتمال میدید شمای که بیسیک کار کردید رو جذب کنند یا کسی که جاوا کار کرده  رو ؟ درسته  با نوشتن کتابخانه شاید این محدودیت رفع بشه ولی خب حتی این کتاب خانه ها به زبان جاوا هستش  یعنی اگر عمل و دانش جاوا رو نداشته باشید باید بدید یک جاوا کار برای شما بنویسه   یعنی باز وابسه هستید به جاوا  یک آدم موفق تنها نک دماغش رو نمی بینه  بلکه  فراتر از اون رو میبینه من  به همه  میگم هرکسی به فکر موفقیت هستش به بیسیک اکنفا نکنه و بره بیشتر رو یاد بگیره

 

من روز اولی که برنامه نویسی رو یاد گرفتم با vb6  بود  بعد رفتم دات نت  چون قویتر بود بعد asp کار کردم دیدم  نه  نرم افزار تحت ویندوز توی ایران بازاری نداره اومدم سمت وب html  و css  رو شروع کردم برای وبلاگ های بلاگفا شروع کردم به قالب نوشتن دیدم باز یه چیزی کم هستش رفتم سمت  انجمن ساز ها  مای بی بی شروع کردم  تا الان که این جام و تقریبا 13  زبان(پی اچ پی ، نود جی اس ، جاوا ، جاوا اسکریپت ، sql، mysql، .....) و 7 نوع تکنلوژی(جی سی ام ،  انگولار،جی کوری، آژاکس و ...) رو یاد گرفتم  اصلا هم سخت نبودن چون هدف داشتم :)  که خدا رو شکر الان توی یک شرکتی هستم با حقوق ثابت و  مزایا  شما هم واقعیت رو ببینید ببینید چند تا شرکت دنبال بیسیک کار هستش چند تا دنبال جاوا کار اصلا زنگ بزنید بگید بیسیک کار هستید نمونع کار ببرید ببیند چی میگن همیشه برای رسیدن به هدفیباید تلاش کرد.

 

 

امید وارم سرتون درد نیاوردم

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود 

نظر من به شخصه اینه که پروژه های سبک رو با بیسیک کار کنید. و اپ های محتوا محور

پروژه های استارت اپی رو با as 

زمان برای من به شخصه خیلی مهمه و بیسیک هم بازار کار خودش رو داره لیکن اگر فکرتون محدود به استخدام و کار کردن برای کسی هست جاوا رو از بن یاد بگیرید. 

به هر روی درسته جاوا زبان اصلی اندروید هست ولی به نظر من در کنار بیسیک هم میشه درآمد مناسبی ازشون داشت. و بیسیک هم اونقدر ضعیف نیست. 

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اصولا علاقه ای ندارم به ورود به این بحث ها مه فلان زبان و بهمان زبان

از اونجایی که مهدی عزیز این بحث رو شروع کرده من هم کمی در این بحث شرکت میکنم

 

اول باید ببینی شما چه ایده ای داری؟ متاسفانه من همش  ایده های پیش پا افتاده یا تکراری دیدیم

دوم زمان عمکردتو ببینی

سوم بیسیک کدهارو به صورت نیتیو برمیگردونه یعنی نیاز به موتور دیگه ای نیست که سرعت رو پایین بیاره

 

ببینید من خودم سعی میکنم توانایی های خودم رو در جاوا بالا ببرم و سوال من اینجاست من چی میخوام از این زبان کسی از دوستان سعی کرده تا حالا

وارد عرصه هوش مصنوعی بشه؟

وارد عرصه ذباتیک بشه ؟

وارد مباحث پیچیده محاسبات درمانی و پزشکی بشه

وارد سیستمی که با تغییرات درست در اون بتونه سیستم عامل اندروید رو بهینه کنه (نه فقط بستن چندتا سرویس و اینجور کارهای پیش پا افتاده)

 

اگه دنبال استارت آپ جهانی هستید و میخواید نمیدونم یه الگوریتم فشروده سازی طراحی کنید که دنیا رو متحول کنه (سریال سیلیکن والی) بله برید دنبال زبانی قدرت بیشتری رو مدیریت منابع به شما بده وگر نه واسه درآمد میخواید خودتون رو بجای عوض کردن زبان و.. در فکر کردن و ایده پردازی قوی کنید

 

من خودم با بیسیک و آردیونو قبل از اینکه b4r بیاد نور اتاقمو رو کنترل میکردم تقریبا بعضی از دوستان از کارهای الکترونیکی که الان دارم میکنم خبر دارن همه هم داره با c و بیسیک انجام میشه

درکنارش ترجیح میدم به جای صرف وقت زیاد روی جاوا خودم رو روی پردازش ابری و Nodejs قوی کنم.

 

در کل ببینید چیکار میخواید بکنید من هنوز از بچه های این انجمن یه کار دلچسب ندیدم که بگم دمش گرم عجب کاری کرد فقط کارهای vistamobile رو دنبال میکنم چو دارم میبینم برای پیشرفت داره تلاش میکنه

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام و تشکر از دوستان به خاطر شرکت در بحث ،

نکته مشترکی که در صحبت تمامی دوستان دیده می شد و صحیح هم هست ، این هست که در آینده برای استخدام و داشتن شغل ثابت مطمئنا B4A کافی نیست و باید به اندروید استودیو و زبان جاوا مسلط باشید تا بتونید در شرکت های نرم افزاری استخدام بشید ، البته چه بسا اگر شما بر دو محیط به خوبی مسلط باشید و در هر دو محیط نمونه کارهای خوبی داشته باشید ، رزومه قوی تری خواهید داشت.

اما برای مابقی کار ها ، از جمله کارهای شخصی مثل نوشتن اپلیکیشن برای بازار ، اپلیکیشن به عنوان سفارش از افراد حقیقی ، اپلیکیشن برای موسسات کوچک ، در صورت رضایت کارفرما که در اکثر موارد از شما کیفیت رو می خواد نه محیط برنامه نویسی ، می تونه B4A مفید باشه.

بنابراین در زمان فعلی می تونید علاوه بر این که بر روی B4A تمرکز کردید ، به یادگیری اندروید استودیو هم بپردازید و هر دو رو در کنار هم استفاده کنید.

اما این تاپیک برای این بود ، که شما ایمان داشته باشید تا زمانی که درک درستی از ساختار اندروید ، بازار آن نداشته باشید در هیچ محیط همانند زامارین ، B4A، اندروید استودیو ، فون گپ موفق نخواهید بود.

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

همیشه به روز باشید.

خلاقیت داشته باشید و دنبال ایده های جدید برید.

سرعتتون رو با کار گروهی و ابزار های مناسب بالا ببرید
 

به زودی باید به سمتی بریم که برای سلول های یک موجود جاندار کدنویسی کنیم.
توی همچین جهانی هر کسی که از تغییر و کار گروهی بترسه خیلی سریع حذف میشه.


سرعت کدنویسی و توسعه در اندروید استودیو هم از اکلیپس هم از بیسیک بیشتره.
 

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

داداش معلومه که b4a  کافی نیست. همین الانشم با وجود اینکه تو سنی نیستم که برنامه نویسی یاد بگیرم، ولی به خودم فشار میارم که ازشون سردربیارم چون لازمه و ساقه اصلی هر کاریه. البته این باعث نشه که دوستان برن و از هر شاخه ای از برنامه نویسی یه مقداری یاد بگیرن. یا سعی کنن یه چیزی رو بر اساس پایه هاش یاد بگیرن این مثل اینه که ما بخوایم چندینن زبان خارجی رو از طریق دیکشنری هاشون یاد بگیریم. 


یه برنامه نویس حرفه ای بر اساس استاندارد جهانی باید حداقل 10000 ساعت کار داشته باشه یعنی 416 روز مداوم برنامه نویسی یک زبان خاص رو انجام داده باشه! اون وقت حرفه ایه. دوتا شرط تو برنامه نویسی هستش که اولی علاقه و دومی خلاقیت. علاقه باعث یادگیری و صبر و تلاش میشه و خلاقیت هم پول میاره. شاید من هیچوقت تو هیچ شرکتی استخدام نشم یا یک آپ چند صد میلیونی نتونم بسازم ولی حداقل دلم خوشه که دارم با تمام توانم تلاش میکنم و هر چیزی که به ذهنم رسیده با بیسیک ساختم. از برنامه تغییر چهره و فضول گیر گرفته تا دانلود صوت و عکس و بانک پیامک و تازگیا هم دارم رو دوتا بازی استراتژیک و داستانی کار میکنم. من تقریبا هر بازی که به ذهنم رسیده با بیسیک ساختم.


اینا رو گفتم که بدونین علاقه شرط اول هر کاریه. 


بزرگترین لذت برنامه نویسی موبایل رو همه تقریبا تجربه کردن همون hello world !! مشهوری که نوشتیم و اولین بار رو گوشیمون دیدیم. لذت تبدیل یک ایده به آپ هر بار و هر بار اتفاق می افته و همیشه گفتم که


اپی موفقه که خود توسعه دهنده رغبت کنه و اونو رو گوشیش نگه داره


لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بیسیک پایه کار هست به نظر من.

میخوای یک خونه بسازی باید اول پایه هاش رو قوی بزنی که بتونی تا آخر بری

بیسیک که قوی باشه میتونید جاوا رو هم بعد از اون کار کنید و با قدرت کارتون رو ادامه بدید

داریم میبینیم کسایی رو که چقدر توی جاوا الان موفق هستند و البته قبلش کاملا بیسیک کار کردند...

 

امین شاهدی

امین خلیلی

شهاب اسکندری

علیرضا غفاری

و خیلی از دوستان دیگه که در حال حاضر اسمشون یادم نیست

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به نظر من بیسیک و اندروید استدیو و برنامه های دیگه اصلا مهم نیستن که با کدومشون کار کنی

مهم اینه که ایده خوب داشته باشی و گرافیک برنامتو خوب کار کنی و اگه دنبال یه هدفی هستی دیگه اونو ول نکنی  دیگه بیسیکو رها نکنی و بری استدیو باور کن اگه بهش ایمان داشته باشی میتونی با بیسیک حتی بهتر از اندروید استدیو بسازی

این نظر منه

You choose 

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

من به عنوان نماینده Erel  بهتون بگم که خیانت به Erel  اثرات زیان باری دارد. :DD: 

آقا ایده داشته باش  :DD:  خلاقیت داشته باش  :DD:  تسلط داشته باش بیسیک استودیو بهانس  :crazy: 

ولی خب استودیو امکانات بهتری و راحت تری بهتون ارائه میده که برای بیسیک یه ذره نیاز دارید بیشتر تلاش کنید  :crazy: 

Erel  عزیز با همین B4A  واس خودش دنیایی پول در اورده  :DD:  B4X  هم یه ایده بود  :crazy: 

پس خلاقیت و علاقه رو ادغام کنید خروجی توپ بدید بیرون  :DD: 

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 1 ماه بعد...

انسان همیشه به دنبال راحتیه

 

راحتی انسان خلاصه میشه به تواناییش

 

وقتی چیزی هست که از همه راحته و میشه باهاش کارای خوبی کرد چرا بریم سراغ زبانی که یادگیریش 1-2سال طول میکشه

 

 

زبان b4aخیلی راحته و خیلی هم خوب

 

 

کسایی که میگن به برنامه روح نمیده

خب عزیز من روح دادن به برنامه به قسمت فوتوشاپ بر میگرده

نه به خود زبان

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 1 سال بعد...
در در 1395/03/15, 07:35:55، MahdiHD گفته است :

سلام و تشکر از دوستان به خاطر شرکت در بحث ،

نکته مشترکی که در صحبت تمامی دوستان دیده می شد و صحیح هم هست ، این هست که در آینده برای استخدام و داشتن شغل ثابت مطمئنا B4A کافی نیست و باید به اندروید استودیو و زبان جاوا مسلط باشید تا بتونید در شرکت های نرم افزاری استخدام بشید ، البته چه بسا اگر شما بر دو محیط به خوبی مسلط باشید و در هر دو محیط نمونه کارهای خوبی داشته باشید ، رزومه قوی تری خواهید داشت.

اما برای مابقی کار ها ، از جمله کارهای شخصی مثل نوشتن اپلیکیشن برای بازار ، اپلیکیشن به عنوان سفارش از افراد حقیقی ، اپلیکیشن برای موسسات کوچک ، در صورت رضایت کارفرما که در اکثر موارد از شما کیفیت رو می خواد نه محیط برنامه نویسی ، می تونه B4A مفید باشه.

بنابراین در زمان فعلی می تونید علاوه بر این که بر روی B4A تمرکز کردید ، به یادگیری اندروید استودیو هم بپردازید و هر دو رو در کنار هم استفاده کنید.

اما این تاپیک برای این بود ، که شما ایمان داشته باشید تا زمانی که درک درستی از ساختار اندروید ، بازار آن نداشته باشید در هیچ محیط همانند زامارین ، B4A، اندروید استودیو ، فون گپ موفق نخواهید بود.

اول سلام .

دوم این که 

دوستانی که میان فقط میگن بازار کار و استخدام و این صحبت ها ، لازمه ک بگم خیلیا درک درستی از تجاری سازی و پول درآوردن ندارن .

همینا اگه به درک درستی برسن به این نتیجه خواهند رسید که استخدام شدن در اصل محدود کردن خودتونه .

یه مثال میزنم ، شما اگه استخدام بشین فوق فوقش ۵ میلیون حقوقه ۲ میلیون هم مزایا . در ضمن اونجا باید کلی هم حرف بخورید از این و اون و این صحبتا ک زود باش و فلان و اینا که خودتون هم استادید توش .در ضمن وقتتون هم محدوده و بیشترش دست خودتون نیس . 

ولی شما یه ایده معمولی و رو به پیشرفت داشته باشید (که اکثرا اینترنت محور هستند) میتونید براحتی (فقط با یک برنامه ) ماهیانه بین ۵ تا ۳۰ میلیون درآمد داشته باشید (شاید بگید زیاده ، ولی اصلا اینطور نیس ) چون خودم میشناسم یه پسر پونزده ساله رو که همشهری مونه با یه برنامه آموزشی ساده ک حتی نیازی به آپدیت نداره ماهی ۱۵ میلیون درآمد داره .

حرف آخر هم این که آدما ب اندازه رویا هاشون موفق میشن .

چیزی ک شما تو خوابتم نمیخوای ببینی پس مطمعن باش تو بیداری هم بهش نمیرسی 

BlackWhite_IX

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
×
×
  • اضافه کردن...