رفتن به مطلب
  • 0

کدنویسی مختصات شیء ها


apksky

سوال

سلام

من معمولا برای تعیین ابعاد در B4A از داخل دیزاینر استفاده می کردم

تا اینکه به تازگی مجبور شدم ابعاد رو در کدنویسی وارد کنم.

من در کدنویسی با خط زیر مواجه هستم:

(panel.AddView(ms1,10dip, 370dip, 50%x - 20dip, 60dip 

 میشه خط بالا رو توضیح بدید؟

یعنی من وقتی می خوام یک شیء در محل دلخواهی از برنامه م باشه ، کد بالا رو چه جوری باید تغییر بدم؟

ممنون

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

3 پاسخ به این سوال تاکنون داده شده است

ارسال‌های توصیه شده

سلام

من معمولا برای تعیین ابعاد در B4A از داخل دیزاینر استفاده می کردم

تا اینکه به تازگی مجبور شدم ابعاد رو در کدنویسی وارد کنم.

من در کدنویسی با خط زیر مواجه هستم:

(panel.AddView(ms1,10dip, 370dip, 50%x - 20dip, 60dip 

 میشه خط بالا رو توضیح بدید؟

یعنی من وقتی می خوام یک شیء در محل دلخواهی از برنامه م باشه ، کد بالا رو چه جوری باید تغییر بدم؟

ممنون

پاسخ دوستمون رو نمیدونم چطوره که اصلا حذف ویو لازم هست یا نه

ms1.Removeview

توضیح کامل:

شما مثلا میخوای هر نوع شی ای رو در اکتیویتی بسازی، اول باید اون رو تعریف کنی، مثل:

Dim btn as Button

این میاد یه متغیر از نوع دکمه تعریف میکنه..

و بعدش میای شناساییش میکنی ک اگر توی دیزاینر بسازی این کار نیازی نیست

btn.Initialize("btn")

بعدش داخل ویو هایی که قابلیت شی گذاری رو دارن میتونی اینو اضافه کنی

dim pn as panel

panel.Initialize()

pn.addview(btn,left,top,width,height)

تو خط بالا بجای لفت پیکسل سمت چپ ویو رو میذاری به همین ترتیب بالا و پهنا در محور x و ارتفاع در محور y

به همین سادگی

سوالی بود در خدمتم

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اولش باید اینو بنویسی

ms1.removeview

بعدش مثلا می خوای تو اسکرول ویو اون رو اد کنی

ScrollView1.Panel.AddView(ms1,0%x,0%y,20%x,15%y)
لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اون کدی که نوشتی داره ویو ms1 رو دریک panel آدرس دهی میکن.حالا اگ میخوای تو اکتیویتی باش به جای panel اکتیویتی رو بنویس.

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
×
×
  • اضافه کردن...