رفتن به مطلب

آموزش و دانلود ویرایشگر متن قدرتمند و رایگان Atom 1.9.8


Kazem Forghani

ارسال‌های توصیه شده

با سلام ،

Atom یک ویرایشگر متن مدرن ، رایگان و متن باز است. با استفاده از افزونه ها و پوسته های متعدد موجود برای اتم ، می توانید ظاهر آن را تغییر داده و یا امکانات زیادی به آن اضافه کنید. این نرم افزار دارای قابلیت تکمیل هوشمند کد (Auto Complate) است که اکثر زبان ها را پشتیبانی می کند. برای برخی از زبان های برنامه نویسی که به صورت پیشفرض در این ویرایشگر قرار ندارند پکیج هایی ارائه شده است که می توانید آن ها را مستقیم از داخل خود نرم افزار نصب کنید. در این نرم افزار می توانید کلید های میانبر را تغییر دهید ، یا برای خود یک Snippet (تکه کد) اضافه کنید. این نرم افزار از قابلیت جستجو و انتخاب گر هوشمند نیز برخوردار است. یکی دیگر از ویژگی های این نرم افزار محیط زیبا و کاربر پسند است ، به طوری که از کدنویسی در آن لذت خواهید برد! اتم دارای قابلیت های فوق العاده دیگری نیز هست که هنگام نصب و کار با آن متوجه آن ها خواهید شد.

اتم برای اکثر سیستم عامل ها ارائه شده است و بدلیل رایگان بودن می توانید از سایت اصلی (atom.io) طبق نیاز خود ، فایل نصبی مورد نظر را دریافت کنید. این ویرایشگر هنوز در حال تکمیل می باشد و بدلیل آپدیت های مکرر و پشت سر هم (هر سه روز تا یک هفته!) بنده آن را برای شما آپلود نمی کنم و همان طور که عرض کردم می توانید از سایت اصلی دانلود و استفاده کنید.

فهرست دانلود برای تمام سیستم عامل ها

روش نصب پکیج ها:

به منوی Help>Welcome Guide بروید. در صفحه باز شده ، در سمت راست روی گزینه Install a Package را انتخاب کرده و سپس روی دکمه آبی رنگ (Open Installer) را کلیک کنید. صبر کنید تا لیست پکیج ها لود شود. سپس می توانید در فیلد Search packages نام پکیج مورد نظر را بنویسید و کلیک Enter را روی صفحه کلیک بفشارید. زمانی که پکیج مورد نظر را پیدا کردید روی دکمه آبی رنگ Install مربوط به همان پکیج کلیک کنید و صبر کنید تا پکیج نصب و دانلود شود.

 

لیست پکیج های ضروری و لازم که می توانید استفاده کنید:

highlight-selected: زمانی که واژه ای را در نرم افزار انتخاب می کنید کلمات دیگر مشخص یا به اصطلاح highlight نمی شود با استفاده از این افزونه می توانید این قابلیت را فعال کنید.

color-picker: با نصب این پکیج قابلیت انتخاب رنگ به صورت گرافیکی در نرم افزار فعال می شود. می توانید در ادیتور کلیک راست کرده و Color Picker را کلیک کنید ، حالا رنگ مورد نظر را انتخاب کرده و کلید Enter را روی صفحه کلیک بفشارید.

css-snippets: اگر برنامه نویس وب هستید این افزونه را نصب کنید.

minimap: با استفاده از این افزونه ، در سمت راست ادیتور تمامی کد به صورت ریز نشان داده می شود که پیشمایش بین فایل های بزرگ را برای شما راحت تر می سازد.

افزونه های linter و linter-flake8 نیز ممکن است مورد نیاز شما باشند.

 

روش نصب تم ها:

به منوی Help>Welcome Guide بروید. در صفحه باز شده ، در سمت راست روی گزینه Install a Package را انتخاب کرده و سپس روی دکمه آبی رنگ (Open Installer) را کلیک کنید. در کنار فیلد Search packages دو دکمه وجود دارد که باید Themes را انتخاب کنید. حالا در فیلد Search themes نام تم مورد نظر را وارد کرده و کلید Enter را روی صفحه کلید بفشارید. سپس از میان تم های نشان داده شده دکمه Install مربوط به تم مورد نظر کلیک کرده و صبر کنید تا نصب شود.

می توانید تم atom-material-ui را امتحان کنید ، شاید برایتان جالب باشد!

 

انشاالله آموزش های و تنظیمات این ویرایشگر در آینده در همین تاپیک قرار خواهد گرفت.

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
×
×
  • اضافه کردن...