رفتن به مطلب
  • 0

غیر فعال بودن اکتیویتی


vistamobile

سوال

سلام. می خوام مثل بعضی از بازیهای فکری، کاربر تا نره پابان یک مرحله، نتونه بره مرحله بعد. یه بازی فکری طراحی کردم الان که وسطاشم یادم افتاده !! یه بازی دارم که میخوام مراحلش رو شبیه مثلا بازی انگری بردز یا همین آفتابه خودمون بزارم. کاربر با عبور از هر مرحله بره به مرحله بعد ولی الان مامی مراحل باز هستن!! کسی از دوستان می تواند کمک بنماید؟

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

11 پاسخ به این سوال تاکنون داده شده است

ارسال‌های توصیه شده

خوب او باتن که میگی فکر کنم بشه ذخیره کرد بیا اینکارو بکن

اول میگیم هرچی که پایین این کد بود بیا تو خودت ذخیره کن اونم از هرچی کد که پایینش هست کپی میکنه به این صورت

File.Copy(File.DirAssets,"Ui.txt",File.DirInternal,"Ui.txt")

حالا اگه بخوای توی اکتیوتی های دیگه استفده کنی باید بگی که بیا اینکارو بکن

   If File.Exists(File.DirInternal,"Ui.txt")= False Then
       StartActivity(Rahnama)
       Activity.Finish
   Else

      Activity.LoadLayout("Main")


End If

این کد یه جاییش دار لنگ میزنه

خوب ولی صد درصد با همین کارت راه میوفته

بعد اونو فکر کنم شما باید true کنی تا بیاد مثل دکمه بعدی رو باز کنه

راستی اون UI رو حتما توی پوشی فایل بزار

امید وارم درست بوده باشه

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

کسی از دوستان میتونه بیشتر توضیح بده یا یه سورس کوچیک بزاره؟ *گاز**خنده شیطان میخوام باتونهام غیر فعال باشن همه بجز اولی. اگه کاربر مرحله رو تموم کرد با زدن باتون دکمه دومی فعال بشه و اگر مرحله دوم رو رد کرد با زدن باتون انتهای مرحله دوم دکمه مرحله سوم باز بشه

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

باتتون ها مهم نیست بصورت button باشه یا listview . کلا کارام گیر این مسئله شده

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خیلی راحته دیگه مختارجان.

خب توی اکتویتی اصلی بیا Enabeld همه ی باتتون هارو False کن.و اون باتونی که میخای مرحله اول باشه دیگه کاریش نداری.

و اینکه میخای هر مرحله که تموم شد باتون دوم که همون مرحله دوم هست فعال بشه خوب برای اینکار مثلا یه سوال کیپرسی از کاربر و اگه کاربر درست جواب داد که یک پیغام میدی و بعد اینجا دیگه Enabeld باتون دوم رو True میکنی.

کار خاصی نداره و فقط با ENabled دکمه ها سرو کار داری.

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

میدونم ولی تو نوشتن کده مشکل دارم. در ضمن اینجوری که شما میگی فک کنم اگه کاربر بره بیرون از برنامه و برگرده. بازی ریسیت میشه به حالت اول. مشکلم یه دیتا بیسیه که باتون ها یه یه لیست ویو رو بدم به حافظش

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خب اینجور برنامه ها سلیقه ای و با ایده خود برنامه نویسه راحت میشه یک مرحله رو لاک یا قفل کرد.

خب شما یک لیبل امتیاز دهی رو در نظر بگیر خب هر مرحله که درست جواب داد یک عددی به لیبل اضافه شه.خوب شما میتونی واسه هر مرحله یک حد نصاب قرار بدی مثلا مرحله دوم اگه امتیازمون 20 بود بتونه بره مرحله بعد.

به شیوه های مختلفی میشه و این ساده ترینشه

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آها گرفتم چی شد. من اولش کد گذاشتم. یعنی هر اکتویتی دوازده ها لی اوت داشت. یکی راهنما و ده تا لی اوت سوال و آخری هم نشون دادن امتیاز بود. و تو این لی اوت آخری هم یه عدد گذاشته بودم که کاربر ون عدد رو تو سری دوم سوالات وارد می کرد تا بتونه ده تا سوال دوم رو جواب بده. فقط کارم خیلی غیر حرفه ای بود. یه جورایی کاربر رو اذیت می کرد حالا از این روش شما میرم جلو . ممنون مجید جان

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام بهترش اینه از دیتابیس استفاده کنید

یه کالمن State بذار و مقدار اولیه همشون 0 باشه غیر اولیش

هر مرحله ای رو رد کرد مقدار Row بعدیش یک بشه ینی آنلاک بشه و کاربر بتونه واردش شه

اینطوری سیو هم هست بره بیرون بیاد میتونه ادامه بده

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

علیرضا جان من کار با دیتا بیسم افتضاحه. این دو روزه مجبور شدم سر به سرش بزارم. خودم یه چیزی تو ذهنم بود مشابه همین ولی ایده شما بهتره. ممنون بابت پاسخگوئی. میتونی یه سورس کوچیک بدی از ایدت؟

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

یکی از دوستان این راهنمایی رو فرستاده:

attachment.php?attachmentid=1242&stc=1

حالا مشکل با خود فایل تکسته:

اینجوری نوشتم ج نداد:

1 1

0 2

0 3

0 4

0 5

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام :

مثل هر بازی که واسه گوشی یا کامپیوتر طراحی شده ، بازیکن اجازه دسترسی به مراحل بازی رو نداره و معمولا این کار فقط برای مراحل ابتدایی امکان پذیره. یعنی کاربر با عبور از مرحله اول، می تونه بره مرحله دوم. حالا بیسیک یه مشکلی که داره اینه که اگه من باتون غیر فعال بسازم که با زدن باتون دیگری فعال بشه، اگه کاربر خارج بشه و دوباره وارد بشه، بازم اون باتونه غیر فعال میشه.

چیزی که به ذعن خودم رسید اینن بود که از لیست ویو و دیتا بیس استفاده بشه. یعنی مراحل همه تو لیست ویو باشن ولی فقط ردیف اول قابل زدن باشه و یا اینکه فقط ردیف اول مرئی باشه. کاربر وقتی رفت تو ردیف اول و مثلا کلید بازگشت رو زد، ریدف دوم هم به لیست ویو اضافه بشه.

و یا اینکه باتون ها رو اضافه کنیم و بعد دیتا بیس یا تکست بسازیم که مثلا اگر در لی اوت b روی دکمه bکلیک شد تو لی اوت a کلید a فعال بشه. خلاصه این همه بازی مثل انگری بردز و آفتابه و کندی کراش و غیره به همین روشها ساخته شدن دیگه. ممنون میشم دوستان رهنمایی کنن.*قلب**قلب**قلب*

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
×
×
  • اضافه کردن...