رفتن به مطلب

معرفی سیستم فایر بیس (Firebase) گوگل


arastooms

ارسال‌های توصیه شده

معرفی سیستم فایر بیس (Firebase) گوگل

firebase

در کنفرانس گوگل آی او سال میلادی ۲۰۱۶ (Google I/O 2016) شرکت گوگل موبایل، پلتفرم جدیدی برای اپلیکیشن های موبایل به نام فایر بیس (Firebase) ارائه کرد.

این پلتفرم از چندین ابزار تشکیل شده است که پیش از این نیز به صورت کاملا مجزا توسط شرکت گوگل ارائه شده بودند.

در توضیح کوتاهی درباره این سرویس ها می توان به سیستم اطلاعیه ها  Google Cloud Messaging یا GCM  اشاره کرد که کار انتقال پوش نوتیفیکیشن به سمت اپلیکیشن ها را انجام می داد. سرویس دیگر، گوگل آنالیتیکز (موبایل) نام داشت که کار آن بررسی رفتار کاربران در موبایل اپلیکیشن ها بود و همچنین سرویس کسب درامد از طریق نمایش تبلیغات هدفمند گوگل هم که Admob  نام داشت پیش از این به صورت مجزا ارائه شده بود.

فایر بیس، تمامی سیستم های بالا به همراه چندین سرویس جدید مانند احراز هویت، پایگاه داده، فضایی محدود برای ذخیره سازی، هاستینگ و CDN برای محتوای ثابت را با هم تلفیق کرده و  بستری یکپارچه و منحصربه فرد و کاربردی را برای توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایل و وب آماده کرده است.

 

 

 آنالیتیکزFirebase Analytics

این سرویس برای هر دو پلتفرم اندروید و آی او اس ارائه شده، کار اصلی آن سنجش تعامل کاربران با اپلیکیشن و ارائه گزارش های مدیریتی می باشد که با این گزارش ها مدیر سیستم می تواند استراتژی های محتوا و یا تجربه کاربری یک محصول در آینده را جهت تعامل بیشتر استفاده کنندگان تدوین کند.

این سرویس به صورت کاملا رایگان عرضه شده است و مدیر سیستم می تواند تا حدود ۵۰۰ رویداد برای هر اپ تعریف کند و از طرف دیگر در پنل مدیریتی خاصی، آخرین گزارش ها را مشاهده کند. برای استفاده از این سرویس می بایست کتابخانه های مخصوص آنرا دریافت کرده و سپس  آنرا به پروژه اضافه کنید و از مزایای آن در اپلیکیشن مورد نظر بهره ببرید.

برای اطلاعات بیشتر و آموزش نحوه استفاده از گوگل آنالیتیکز در سیستم اندروید و آی او اس  لینک زیر را مشاهده کنید.

Firebase Analytics | Firebase

 

سیستم اطلاعیه ها Firebase Cloud Messaging

سیستم اطلاعیه ها در پلتفرم فایربیس وظیفه انتقال اطلاعیه ها ( پیام ها و نوتیفیکیشن ها) را به اپلیکیشن بر عهده دارد و همچنین در سه پلتفرم  اندروید، آی او اس و وب قابل پیاده سازی می باشد.

مدیران سیستم می توانند با استفاده از این سرویس به صورت کاملا یک طرفه و در لحظه به کاربران نوتیفیکیشن و یا پیامی ارسال کنند و آنها را با اهدافی خاص مطلع سازند. به عنوان مثال می توانند بروزرسانی بخشی خاص از اپلیکیشن را اطلاع دهند و یا رویدادی خاص را معرفی کنند و …

این سرویس نیز به صورت رایگان بوده و با محدودیت حجمی ۴کیلو بایت( برای هر پیام و اطلاعیه) محبوب ترین سرویس گوگل می باشد.

برای اطلاعات بیشتر و آموزش نحوه استفاده از گوگل FCM در سیستم اندروید ، آی او اس و وب  لینک زیر را مشاهده کنید.

 

Firebase Cloud Messaging | Firebase

احراز هویت Firebase Authentication

در اپلیکیشن ها یکی از مهمترین مسائل برای ارائه سرویس های خاص و ویژه احراز هویت کاربران می باشد، این کار پیش از این بر عهده برنامه نویسان سمت سرور بود که باید بک اندی را آماده می کردند تا کاربران اپلیکیشن ها با استفاده از آن در سیستم ثبت نام کنند، حال تمامی این مسائل را گوگل تنها با ارائه کردن این سرویس حل کرده است، از قابلیت های خاص آن در کنار فرم ثبت نام عادی می توان به ثبت نام از طریق حساب های کاربری جی میل، توییتر ، فیس بوک، گیت هاب و … اشاره کرد.

برای اطلاعات بیشتر و آموزش نحوه استفاده از احراز هویت در سیستم اندروید ، آی او اس و وب  لینک زیر را مشاهده کنید.

Firebase Authentication | Firebase

 پایگاه داده ابری NoSql

(Firebase Realtime Database)

زمانی که دو دستگاه یک اپلیکیشن خاص را استفاده می کنند، یکپارچه سازی اطلاعات بین دو دستگاه نیازمند سروری قوی و پیاده سازی سرویس های متعددی بود که پس از انتشار این سرویس جدید از طرف گوگل، تمامی چالش ها رفع شده ودیگر نیاز به طراحی و پیاده سازی بک اند های پیچیده نیست زیرا این سرویس وظیفه یکپارچه سازی اطلاعات بین دیوایس های مختلف را بر عهده می گیرد .

برای اطلاعات بیشتر ، مشاهده وب سرویس ها و آموزش نحوه استفاده از Firebase Real-time Database برای اپ های اندرویدی، اپلی و وبی لینک زیر را مشاهده کنید.

 Firebase Realtime Database | Firebase

 

 

 

برای مشاهده اطلاعات کامل دیگر سرویس های لینک زیر را مشاهده بفرمائید.

Firebase | App success made simple

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 9 ماه بعد...
  • 1 سال بعد...

این پست برای دو سال پیشه
الآن دیگه کسی از این استفاده نمیکنه با تحریم های گوگل
بهترین راه استفاده از سرویس بومی پوشه است انصافاً کارش حرف نداره

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
×
×
  • اضافه کردن...