رفتن به مطلب

هنوز هم پسوردهایی که گذاشته می شود، مناسب نیستند


nasrin1363

ارسال‌های توصیه شده

هنوز هم پسوردهایی که گذاشته می شود، مناسب نیستند

احتمالا شما نیز بتوانید حدس بزنید در سال ۲۰۱۶ چه پسوردهایی از همه بیشتر استفاده شده است، چه برسد به هکرها.

 

بسیاری از افراد از پسوردهایی ساده یا از حروف و علامت هایی که به راحتی در خاطر بمانند، استفاده می کنند، مانند “۱۲۳۴۵۶۷”.

این پسوردها همانطور که برای شما آسان است، برای هکر ها نیز پیدا کردن شان به راحتی می باشد. هکرها به راحتی وارد حساب های کاربری آنلاین شما می شوند و اطلاعات شخصی شما را برمی دارند.

علی رغم پیشرفت در زمینه امنیتی، هنوز هم افرادی هستند که پسورهای قوی برای حساب های کاربری خود نمی گذارند.

اغلب پسوردهایی که بیشتر به کار برده شده اند از سال های پیش تغییر نکرده اند و هنوز هم “۱۲۳۴۵۶” بسیار استفاده می شود. این اطلاعات براساس داده های شرکت Keeper Security است.

keeper-password-list-126x300.jpg

شرکتی که ۱۰ میلیون پسوردی را که در سال ۲۰۱۶ با توجه به داده های بدست آمده، به صورت عمومی در آمده بودند، مورد بررسی قرار داده است.

Keeper Security متوجه شد ۱۷ درصد از مردم از پسورد “۱۲۳۴۵۶” استفاده کردند، و این در حالی است که پسوردهایی مانند “۱۲۳۴۵۶۷۸۹”، “qwerty” و “password” جز ۲۵ پسورد بیشتر استفاده شده در سال ۲۰۱۶ می باشند.

Darren Guccione، مدیر عامل و بنایان گذار Keeper Security می گوید ” ما می توانیم کاربران را به خاطر اشتباهی که در انتخاب پسورد داشته اند، مورد انتقاد قرار دهیم، تا از پسوردهای بهتری استفاده کنند، اما مسئولیت اصلی با صاحبان وبسایت ها می باشد که سیاست ها و قوانین دقیق تری برای انتخاب پسوورد از طرف کاربر، اعمال نمی کنند.”

در کل، ۴ پسورد اولیه از ۱۰ پسورد بیشتر استفاده شده، ۶ حرف یا کمتر دارند. به طور متوسط، تنها چند ثانیه کار می برد تا این نوع حساب های کاربری به روش brute-force هک شوند. اجازه دادن به گذاشتن چنین پسوورد هایی اشتباه اپراتورها و صاحبان سایت ها می باشد.

در میان این لیست، پسوورد جالبی وجود دارد که شماره ۱۵ می باشد: ” ۱۸atcskd2w”. این حساب ها توسط ربات ها ساخته می شوند تا اسپم هایی (spam) را منتشر کنند.

منبع :پایگاه دانش یزد سرور

لینک

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
×
×
  • اضافه کردن...