رفتن به مطلب

پیش نیازها برای شروع یادگیری Android Studio جیست ؟


حمید زارع

ارسال‌های توصیه شده

سلام دوستان

من میخوام شروع کنم Android Studio رو یاد بگیرم ، میخواستم بدنم پیش نیازهاش چی هست ؟ میدونم که باید جاوا بلد باشیم ولی میخوام بدونم تا چه اندازه باید جاوا یاد بگیرم ؟

یعنی حداقل ها برای شروع چی هست

در ضمن B4A کار کردم و چند تا برنامه هم نوشتم ...

لطفاً اساتید راهنمایی بفرمایند

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اول با مباحث شی گرایی اَشنا شو بعدش جاوا رو یاد بگیر بقیش تکرار و تمرین و چالش هستش

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام دوست عزیز

آشنایی با جاوا لزومش نیست ولی آشنا باشین به درد میخوره اون هم فقط در حد دونستن syntax جاوا همین

بقیه ش دیگه هیچ ربطی به جاوا نداره و صرفا یکسری کتابخانه هستش که باید استفاده بشه

برای شروع تو قسمت اندروید استودیو آموزش های گام به گام رو ببینید

بعد برید سراغ آموزش های تصویری برای یادگیری بیشتر

 

و مهمتر از همه ی این ها از سرچ غافل نشید برای برنامه نویسای جاوا بزرگترین معلم استک اورفلو هستش!

هر چیزی سرچ کنی جوابتو پیدا میکنی که باید انگلیسی در حد متوسط یاد داشته باشی

 

اصلا هم فعلا سمت شی گرایی نرو چون مبحث سنگینیه و فعلا تنها کاری که باید بکنی تمرین و تکرار هر بخشیه که یاد میگیری که تو ذهنت بمونه

موفق باشی

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

@حمید زارع

 

1.مفاهیم شی گرایی جاوا (Java Object oriented concepts):

OOP یا همان برنامه نویسی شی گرایی بخش جدایی ناپذیر از زبان جاوا است، بنابراین هرگز نمی توانیم این مفاهیم را حذف کنیم. مفاهیم شی گرایی جاوا شامل چه مباحثی می شود؟
مفاهیم شی گرایی جاوا شامل مفاهیم زیر می شود:

•    Object & Classes (اشیا و کلاس)
•    Abstraction (انتزاع)
•    Encapsulation (کپسوله سازی)
•    Polymorphism(چندریختی)
•    Inheritance (ارث بری)
•    Overriding 
•    Interfaces

لازم به ذکر است ما تمام مفاهیم شی گرایی جاوا را بصورت ساده در این سایت آموزش داده ایم.


2.مبانی جاوا

این بخش به همه کلمات کلیدی جاوا ، نظیر کلمه کلیدی static ، کلمه کلیدی final ،try،catch  و... اشاره دارد.
انواع داده های اولیه نظیر Integers, Floating point, Boolean.


3.Type casting and Visibility 

عمل casting در واقع یعنی یک شی از یک نوع خاص را به یک شی از نوع دیگر تبدیل کنیم. به مثال زیر توجه کنید:
 

 

int  a=123;
short  b=(short) a;

 

 


در مثال بالا متغیر a از نوع int  می باشد. قراره که مقدار متغیر a را درون متغیر b بریزیم. اما چون متغیر a  از نوع int  و متغیر b از نوع short هستش مستقیم این امکان وجود ندارد! و تنها با عمل Casting می توانیم متغیر a را به short تبدیل کرده و آنگاه می توانیم مقدار متغیر a را درون b بریزیم.  
البته اینجا قرار نبود اموزش بدم!!! و هر چیزی جا و مکانی داره! :-) اما برای درک بهتر نسبت به مفهوم casting لازم بود. البته این نکته را در نظر بگیرید که هر شی از نوع خاص را نمی توان به شی از نوع دیگری casting کنیم. مثال زیر توجه کنید:
 

 

int a = 123;
String  b = (String) a;

 

در مثال بالا امکان casting برای دو متغیر a و b وجود ندارد! چرا که نمیشه متغیر از نوع int   را با عمل casting داخل متغیری از نوع String ریخت.
خب همه اینا رو گفتیم که به اصل مطلب زیر برسیم:
جایی که می توانیم روی دو شی عمل casting انجام دهیم می گوییم Casting compatible و در جایی که نمی توانیم رو دو شی عمل casting را انجام دهیم می گوییم Casting  incompatible خب که چی؟!
تمام این توضیحات رو دادیم که بگیم یادگیری مفاهیم Casting compatible و Casting  incompatible برای اندروید ضروری است!!!!
همچنین مفاهیم انواع Access modifiers نظیر Public, Private, and Protected پیشنیاز یادگیری اندروید هستند.
در کل مفاهیم زیر برای یادگیری اندروید ضروری است:

•    Casting compatible and incompatible Types.
•    Access modifiers : Public, Private, and Protected.



4.آرایه ها و عملگرها (Arrays and Operators):

•    One Dimensional Array ( آرایه یک بعدی)
•    Multidimensional Array (آرایه چند بعدی نظیر آرایه دو بعدی)
•    Arithmetic operators (عملگرهای محاسباتی)
•    Relational Operators (عملگرهای رابطه ای)
•    Assignment Operators (عملگرهای انتسابی)


5.عبارات کنترلی (Control Statements):

عبارات شرطی و انتخابی جاوا نظیر If, If-else, switch
عبارات تکرار در جاوا یا همون حلقه ها نظیر While, do-while, for


6.اصول کلاس

•    ایجاد کلاس
•    متدهای دسرسی به کلاس
•    تعریف اشیا
•    سازنده ها (Constructors) و زباله روبی (Garbage collection)
•    متدها
•    درک static و متدها


7.Inheritance, Interface and package (وراثت، اینترفیس و پکیج )

•    روش به ارث بردن کلاس
•    روش استفاده از کلمه کلیدی super
•    روش ایجاد اینترفیس
•    کلاس های انتزاعی یا abstract
•    روش ایجاد پکیج در جاوا


8.Multithreading and Exception Handling (چندنخی و مدیریت استثناها)

•    روش ایجاد Thread در جاوا
•    مدیریت Thread در جاوا
•    Try.. catch
•    روش ایجاد چندنخی


9.Java Annotations and IO

•    @Inherited
•    @Override
•    @Deprecated
•    @SuppressWarnings
•    Reading writing Files (خواندن و نوشتن فایل)
•    Streams


10.Generics and Collection Classes 

•    Generic Classes
•    Generic Interfaces
•    The ArrayList Class
•    The HashSet Class

 

موفق و موید باشید

منبع مربوطه سایت جاوا پرو

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
×
×
  • اضافه کردن...