رفتن به مطلب

سوال از نرم افزار levelbuilder v1.0 برای ساخت محیط بازی وانواع گیم در b4a


نورنما

ارسال‌های توصیه شده

سلام بر دوستان انجمن 

کسی از دوستان از نرم افزار مخصوص b4a بنام levelbuilder  برای طراحی محیط بازی و انواع گیم ها بکار میره وخودکار کدسازی برای اشیاء B4a میکنه اطلاعی دراین خصوص داره؟

اگه کسی نرم افزار رو داره واینجا ارسال کنه ممنون میشم .

 

درلینک زیر هم بهش اشاره شده :

LibGDX game - Level Editor! | B4X Community - Android, iOS, desktop, server and IoT programming tools

image.png.753f91686cbd97e2edcfb71cd97cdec3.png

 

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام،

این نرم افزار کاربردش به این قدری که شما گفتید، وسیع نیست. یعنی:

نقل قول

برای طراحی محیط بازی و انواع گیم ها بکار میره وخودکار کدسازی برای اشیاء B4a میکنه

اینطور که گفتید انواع بازی ها رو پوشش نمیده و فقط مراحل بازی ای که در ویدئو مشاهده میکنید رو میتونه طراحی کنه، چرا که توسط شخصی که پست رو گذاشته نوشته شده و صرفا برای خودش و کاربردهایی که نیاز داره. 

بنابراین نمیتونید جایی پیداش کنید! و حتی اگه گیر بیارید هم کدهای تولید شده اش به دردتون نمیخوره چون کاملا برای استفاده شخصی هستش.

چیزی که مشخصه اینه که بر مبنای libGDX (از خوبای جاوا، ارادت داریم) نوشته شده که یه یک پکیج، Framework یا موتور فوق العاده قدرتمند برای بازی سازیه و پلتفرم های متفاوت رو پشتیبانی میکنه.

گویا برای B4A هم وجود داره و میتونید از لینک زیر اطلاعات بیشتری رو کسب کنید:

B4A Library - libGDX - Game Engine | B4X Community - Android, iOS, desktop, server and IoT programming tools

بنده در مورد نسخه B4A این کتابخونه اطلاعی نداشتم حقیقتش... همین الان متوجه شدم وجود داره :-) 

موفق باشید.

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام 

متشکرم از جوابتون :53:

ولی نه منظور منم صرفا همین ساخت محیط بازی هست و قرار دادن  texture یا همان بافتها اعم از باکسها و Enemy و موانع مختلف در مراحل مختلف بازی هست که این نرم افزار کار طراحی اولیه اش رو راحت کرده و بله بنده هم متوجه این مطلب بودم که کتابخونه شخصی باشه ، وطبق فیلم چندان کار زیادی نمیکنه وکارش همین تعریف اشیاء مختلف و تعیین محل اونها و قرار دادنشون در متغییر مربوطه هست ،البته خودمون هم میتونیم همچین برنامه ای رو با b4a و b4j بنویسیم ولی گفتم شایدکسی از دوستان به این کتابخونه برخورد داشته باشه ودیگه زحمت ووقت اضافی واسه ی ساخت چنین برنامه ای که از الزامات ساخت بازی هست نکشیم .

البته بیشتر انجین های بازی سازی نرم افزارهای اینچنینی مثل  levelbuilder و leveleditor و... دارند ولی به درد بیسیک فور نمی خوره! وظاهرا خودمون باید دست به کار بشیم ! 

* بله متوجه هستم که برای بازی سازی حرفه ای چندین کتاب توبیسیک فورهست که استفاده میکنند که یکیش هم libGDX  هست که باهاش آشنایی قبلی دارم! 

لذا بخاطر اینکه اینجا صحبتی ازش شد وشما هم ارادت بهش دارید برای دوستان انجمن هم این کتابخونه libGDX  و هم چندتا سورس بازی و... که از این کتابخونه استفاده کرده اند در لینک زیر قرار میدم تا دوستان علاقه مند با روش کار این کتابخونه آشنایی لازم رو پیداکنندو استفاده لازمو ببرند .

 

 

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
×
×
  • اضافه کردن...