رفتن به مطلب

پاندا, پنگوئن,مرغ مگس خوار, الگوریتم کبوتر و الگوریتم موبایل مهمترین الگوریتم های گوگل


webmac

ارسال‌های توصیه شده

پاندا,-پنگوئن,مرغ-مگس-خوار,-الگوریتم-کبوتر-و-الگوریتم-موبایل-مهمترین-الگوریتم-های-گوگل

1-الگوریتم پاندا گوگل چیست؟2-الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟ 3-الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟ 4-الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟ 5- الگوریتم موبایل گوگل چیست؟ در این مقاله تعریف کامل و جامع از الگوریتم های فوق را ارائه می نماییم. 


در این مقاله به سئوالات و مفاهیم زیر پاسخ خواهیم داد. لازم به ذکر می باشد الگوریتم های گوگل مدام در حال آپدیت و بروز رسانی می باشد و حدودا روزی نیست که حداقل 1 یا 2 مرتبه این الگوریتم ها آپدیت نشوند. و معمولا اطلاع رسانی نمی شود مگر زمانهایی که تغییرات خیلی گستره ایجاد شود که به صورت رسمی اعلام میشود. معمولا به طور میانگین حدود 200 فاکتور توسط گوگل برای رتبه بندی صفحات به کار گرفته میشود که بسیاری از انها ناشناخته می باشد.

 

الگوریتم پاندا


1- الگوریتم پاندا گوگل چیست ؟ در چه سالی اولین نسخه آن اجرا شد؟ چگونه میتوان وب سایت خود را در مقابل این الگوریتم بهینه کرد؟ اگر تحت تاثیر این الگوریتم رتبه ما تنزل کرد چه کاری باید انجام داد؟
الگوریتم رتبه بندی پاندا ابتدا در سال ۲۰۱۱ میلادی مورد استفاده گوگل قرار گرفت این الگوریتم 3 هدف اصلی را دنبال می نماید

  • مبارزه با محتواهای ضعیف
  • مبارزه و جریمه سایت ها و صفحاتی که محتوا  را از وب سایت های دیگر کپی میکنند می باشد.
  • درصد محتوا (متن) در مقابل تبلیغات در یک صفحه خاص از سایت است.

اگر سایتی مورد جریمه الگوریتم پاندا گوگل قرار بگیرد، باید دو کار اساسی زیر را انجام دهد: 1- محتوای خود را بروز رسانی کرده یا آن صفحه خاص از وبسایتش را به طور کلی حذف نماید، تا دوباره بتواند در صفحه نتایج گوگل قرار گیرد. 2- تجربه کاربری (UX) سایت خود را بهبود ببخشید هر دوی موارد فوق کمک زیادی به حل مسئله خواهند کرد.

 

اگوریتم پنگوئن



2- الگوریتم پنگوئن گوگل چیست ؟ در چه سالی اولین نسخه آن اجرا شد؟ چگونه میتوان وب سایت خود را در مقابل این الگوریتم بهینه کرد؟ اگر تحت تاثیر این الگوریتم رتبه ما تنزل کرد چه کاری باید انجام داد؟
الگوریتم رتبه بندی پنگوئن ابتدا در سال ۲۰۱۲ میلادی مورد استفاده گوگل قرار گرفت. این الگوریتم بر روی دو موضوع مهم و اساسی متمرکز می باشد.

  • جلوگیری از نمایش اسپم در صفحه نتایج جستجوی گوگل است.
  • جلوگیری از رسیدن سایت هایی که به طور انبوه و غیر طبیعی لینک سازی کرده اند، به صدر نتایج جستجو.

اگر سایتی مورد جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل قرار گرفت باید:

1-لینک های ورودی به سایت خود به اصطلاح بک لینک های نامعتبر را حذف نمایند

2- از سایت های معتبر که با موضوع سایت شما می باشد لینک معتبر تهیه نماید.

 

الگوریتم مرغ مگس خوار



3- الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست ؟ در چه سالی اولین نسخه آن اجرا شد ؟ چگونه میتوان وب سایت خود را در مقابل این الگوریتم بهینه کرد ؟ اگر تحت تاثیر این الگوریتم تنزل کردیم چه کاری باید انجام داد؟

الگوریتم مرغ مگس خوار ابتدا در سال ۲۰۱۳ میلادی مورد استفاده گوگل قرار گرفت. الگوریتم مرغ مگس خوار یکی از الگوریتم هایی بود که به کمک الگوریتم پاندا آمد تا تلاش کند محتوای مفید را براساس پرس و جو های کاربران تشخیص دهد نه براساس کلمات کلیدی بنابراین این الگوریتم بر موارد زیر متمرکز شد.

  •  کشف ارتباط معنایی میان واژه ها و تشخیص کیفیت و دقت محتوای سایت ها .
  •  جریمه رتبه سایت هایی را که فقط از کلمات کلیدی به تعداد زیاد استفاده کرده بودند و محتوای با کیفیتی نداشتند

الگوریتم رتبه بندی مرغ مگس خوار به معنای کل عبارت جستجو توجه می کند و سعی می کند سایت هایی را که دقیق ترین شباهت را به عبارت جستجو دارند، در صدر نتایج جستجوی خود نمایش دهد. این الگوریتم باعث می شود نتایج جستجو فقط به یک کلمه کلیدی از عبارت جستجو شده حساس نباشد و نتایجی نمایش داده شود که نزدیک ترین ارتباط معنایی را با عبارت جستجو شده دارد.
پیش بینی میشود این الگوریتم اینده سئو را تحت تاثیر قرار دهد چرا که تمرکز را از کلمات کلیدی به سمت پرس وجو می برد و بهترین پاسخ ها را به کابران نمایش میدهد. جالب هست بدانید الگوریتم توسعه یافته مرغ مگس خوار الگوریتم هوش مصنوعی، الگوریتم رنک برین می باشد که در سال 2015 اجرا شد و هم اکنون غوغایی به پا کرده است تصویر زیر را ببینید برای یک عبارت پرس و جو شده!!!!

 

الگوریتکم


اگر این الگوریتم باعث تنزل رتبه سایت شما شد، فقط باید به یک راه حل فکر کنید و آن هم  تولید محتوای ارزشمند می باشد.

 

الگوریتم کبوتر


4- الگوریتم کبوترگوگل چیست ؟ در چه سالی اولین نسخه آن اجرا شد ؟ چگونه میتوان وب سایت خود را در مقابل این الگوریتم بهینه کرد ؟ اگر تحت تاثیر این الگوریتم رتبه ما تنزل کرد چه کاری باید انجام داد؟
الگوریتم کبوتر ابتدا در سال ۲۰۱۴ میلادی مورد استفاده گوگل قرار گرفت. شاید اسم الگوریتم کبوتر به این دلیل است که یک کبوتر بیشتر در محله خود میگردد!!!!!!.  اما تمرکز این الگوریتم بر ارائه نتایج جستجوی با کیفیت و مرتبط با مکان جستجو کننده می باشد. 

در این الگوریتم رتبه بندی سئو محلی یا لوکال اهمیت زیادی پیدا کرده است و برای مثال کسب و کارها می توانند با ثبت نام و آدرس شرکت خود در فهرست کسب و کارهای گوگل، شانس پیدا شدن شان را در نتایج گوگل افزایش دهند. البته خدمات سئو لوکال گوگل در حال حاضر به طور کامل برای ایران ارائه نمی شود.

 

الگوریتم موبایل 


5- الگوریتم موبایل گوگل چیست ؟ در چه سالی اولین نسخه آن اجرا شد ؟ چگونه میتوان وب سایت خود را در مقابل این الگوریتم بهینه کرد ؟ اگر تحت تاثیر این الگوریتم دچارتنزل رتبه شدید چه کاری باید انجام داد؟
الگوریتمی نیز در سال ۲۰۱۵ و در خصوص سازگاری سایت ها با صفحه نمایش موبایل ها و تبلت ها منتشر شده و تاثیر بسیار مهمی در نتایج جستجوی فعلی و آینده گوگل خواهد گذاشت. این الگوریتم تمرکز را بر بهینه بودن وب سایت ها بر روی گوشی های موبایل قرار داد.
در صورتی که اجرای این الگوریتم باعث تنزل جایگاه رتبه شما شده است نسبت به طراحی نسخه رسپانسیو وب سایت خود اقدام نمایید.
الگوریتم های اصلی گوگل که به آن ها اشاره شد، خود نیز به مرور زمان بروز رسانی شده و نسخه های جدیدی از آن ها توسط گوگل منتشر می شود.

 

 

تهیه شده توسط گروه وب مک

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
×
×
  • اضافه کردن...