رفتن به مطلب

گواهینامه SSL چیست؟ مهمترین دلایل استفاده از SSL و پروتکل (HTTPS) و معایب آن


webmac

ارسال‌های توصیه شده

گواهینامه-SSL--چیست؟-مهمترین-دلایل-استفاده-از-SSL-و-پروتکل-(HTTPS)-و-معایب-آن

گواهینامهSSL چیست؟آیا بر سئو سایت تاثیر دارد؟ مزایا و معایب استفاده ازپروتکل HTTPS 1- عملکرد و HTTP/2 2- سئو و رتبه بندی 3- ارجاع بهتر داده‌ها 4- امنیت بیشتر 5- افزایش اعتماد و اعتبار را میتوان از مهمترین مزایای داشتن SSL دانست 

 


در این مقاله در مورد تاثیر گواهینامه های SSL و پروتکل امن HTTPS بر سئو وب سایتها صحبت خواهیم کرد همچنین در ابتدا گواهینامه SSL را تعریف خواهیم نمود و در مورد مزایا و معایب آن اشاره ای خواهیم کرد لطفا تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید.

تعریف پروتکل امن HTTPS  :  این پروتکل اطلاعات ارسال و دریافت شده را بین سرور و مرورگر کاربر ، به صورت رمزشده انجام میدهد. به عبارتی هر داده ایی که به سمت سرور ارسال شود یا از سمت سرور به سمت مرورگر ارسال شود به صورت رمز می باشد و در صورت تلاش هکرها برای سرقت اطلاعات، وی با داده های رمز شده مواجه خواهد شد. جهت استفاده از این پروتکل می بایست گواهینامه SSL روی دامین شما توسط شرکت هاستینگ انجام شود.

پس از نصب گواهینامه و فعال شدن پروتکل قسمت ادرس بار مرورگر به شکل سبزرنگ تغییر داده خواهد شد.
 

ssl


حال که با تعریف این نوع از پروتکل آشنا شدید، به مزایای آن و تاثیر آن بر سئو صحبت خواهیم کرد.

از جمله مزایای مهم این پروتکل میتوان 1-عملکرد و HTTP/2  2- سئو و رتبه بندی 3- ارجاع بهتر داده‌ها 4- امنیت بیشتر 5- افزایش اعتماد و اعتبار را میتوان از مهمترین مزایای داشتن SSL دانست.

اکنون هرکدام از مزایای فوق را در بیشتر توضیح خواهیم داد.
1-  عملکرد و HTTP/2 : شبکه‌های تحویل محتوا (CDN) و ارائه دهندگان میزبانی وب، به تازگی شروع به استفاده از HTTP/2 کرده‌اند. در یک جلسه بررسی سرعت سایت ، موزیلا و شرکت Load Impact گزارش دادند که کاربران از این پس می‌توانند انتظار بهینه سازی بیشتری در وب سایت‌های خود داشته باشند، تا جایی که انتظار می‌رود HTTP/2 حدودا ۵۰ الی ۷۰ درصد سریع تر و بهینه تر از HTTP/1.1 باشد. برای استفاده از HTTP/2 باید مرورگر شما از آن پشتیبانی کند و همچنین HTTPS بر روی وب سایت شما فعال باشد.
 

ssl


2- سئو و رتبه بندی : در سال ۲۰۱۴ ، مت کاتز اعلام کرد که در حال حاضر استفاده از پروتکل HTTPS یک معیار سبک ولی تاثیر گذار در رتبه بندی وب سایت‌ها توسط گوگل به شمار می‌آید بنابراین با توجه به این، فعالسازی و نصب SSL و استفاده از پروتکل HTTPS در وب سایتتان باعث افزایش بهبود آن نیز می‌شود.

3- ارجاع بهتر داده‌ها : دلیل سوم برای استفاده از SSL ارجاع بهتر داده‌ها می‌باشد که ارجاع داده ها در HTTP توسط گوگل آنالیز مسدود شده است.  با نصب SSL و دریافت پروتکل HTTPS شما قادر خواهید بود این امکان را در گوگل آنالیز خود ببینید.

4- امنیت بیشتر : دلیل چهارم و مهمترین دلیل استفاده از پروتکل https و نصب SSL امنیت بالا است. برای سایت‌های تجاری دلیل اینکه شما نیازمند گواهینامه SSL هستید ، حساسیت بالای تراکنش‌ها با کارت‌های اعتباریست. برای دیگر وب سایت‌ها نیز دلیل اصلی استفاده از گواهینامه SSL امن نگاه داشتن صفحه ورود به پنل شما می‌باشد.

5- SSL و افزایش اعتماد و اعتبار : دلیل پنجم استفاده از SSL و تغییر http به https ایجاد اعتماد و اعتبار در بازدیدکنندگان می‌باشد. براساس نظرسنجی Global Sign ، بیشتر از ۷۵ درصد بازدیدکنندگان نگرانی بسیار زیادی برای اعتماد کردن به فروشگاه‌های اینترنتی دارند و همچنین نسبت به اعتبار وب سایت نیز نگران هستند که اطلاعات کاربری آنها به سرقت نرود. با اضافه کردن گواهینامه SSL به وب سایتتان و نمایان شدن رنگ سبز رنگ روی قفل وب سایت ، اعتبار وب سایت بسیار افزایش پیدا می‌کند. این بسیار مهم است که کاربران شما از امنیت وب سایت شما مطمئن شوند و به اینکه اطلاعاتشان در وب سایت شما محفوظ می ماند.

اکنون که با تعریف گواهینامه SSL و پروتکل HTTPS آشنا شدید و همچنین از مزایای مهم این نوع از پروتکل ها و و گواهینامه اطلاع پیدا نموده اید لازم میدانیم چند نکته ظریف از معایب مهم گواهینامه SSL اینست که:


مهمترین معایب استفاده از گواهینامه SSL :

• استفاده از SSL باعث کاهش سرعت سایت می شود   البته به شکل بسیار نامحسوس،و حدودا ۲۰۰میلی‌ثانیه باعث کاهش سرعت می‌شود که البته این عیب در کنار مزایای SSL قابل نادیده گرفتن است.


• هزینه SSL مخصوصا در ایران به دلایل تحریم و دلار بسیار بالا است، البته به لطف Let’s Encrypt که بسیاری از هاستینگ ها آن را به شکل رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا بتوانند SSL نسبتا مناسبی را برای سایت خود استفاده نمایید.


• نصب سخت SSL هم می‌تواند بر معایب این گواهینامه اضافه شود ولی شما می‌توانید با درخواست از متخصصین هاستینگ و همینطور پشتیبانی هاست خود این مشکل را رفع کنید و مزایای SSL بهره‌مند شوید.

 

 

 

تهیه شده توسط گروه وب مک

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
×
×
  • اضافه کردن...