رفتن به مطلب

دلایل طراحی مجدد وب سایت از نظر سئو


rezadehghan

ارسال‌های توصیه شده

 

تجربه کاربری ضعیف,سئو سایت,سرعت پایین لود سایت

آموزش سئو برای طراحی سایت، در مقالات نیوسئو بارها مطرح شده است. طراحی جذاب و زیبای وب سایت، به زمان احتیاج دارد. انجام این کار علاوه بر زمان، مستلزم انرژی و گاه هزینه بسیار زیادی می باشد. 

اینترنت نیز همانند فناوری های دیگر با سرعت زیاد در حال تغییر است. کاربران از دستگاه های گوناگونی برای مشاهده وب سایت ها استفاده می کنند. شما نیز برای آنکه کاربران را در وب سایت خود نگه دارید، باید به صورت مداوم خود را به روز کرده و با تغییرات به وجود آمده وفق دهید.

به علاوه، الگوریتم های گوگل نیز دائما در حال تغییرند. کاربردی بودن وب سایت شما بر روی رنک آن تاثیرگذار است. در مقالات گذشته که در نیوسئو منتشر شده اند، به بررسی الگوریتم های مختلفی از قبیل الگوریتم RankBrain گوگل پرداختم.

به طور خلاصه، ممکن است متوجه نباشید که سایت شما نیازمند تغییرات اساسی می باشد. شاید تنها انجام اصلاحات فنی و تکنیکی سایت، کار خیلی درستی نباشد. اگر تاکنون مقاله آیا طراحی سایت یک فاکتور سئو است را در نیوسئو مطالعه نکرده اید، اکنون وقت آن رسیده است. 

دوستان عزیزم، گاهی اوقات نشانه هایی وجود دارند مبنی بر اینکه سایت شما نیاز به تغییر طراحی دارد. در ادامه طبق مطالعات سایت searchenginewatch، به برخی علائمی اشاره می کنیم که نشان می دهند سایت شما نیاز به طراحی مجدد دارد.

 Bounce Rate بالا:

تجزیه و تحلیل وب سایت شما علاوه بر آنکه به شما نحوه حرکت کاربران در وب سایت را نمایش می دهد، به شما می گوید که آیا باید طراحی وب سایت خود را بهینه نمایید یا خیر.

یکی از مهم ترین تحلیل هایی که باید به آن توجه کنید، bounce rate می باشد. در اسکرین شات زیر، محلی که در آن می توانید اطلاعات bounce rate سایت خود را در Google Analytics پیدا کنید نشان داده شده است. Bounce rate یکی از گزینه های بخش Traffic در قسمت Acquisition می باشد.

 

Bounce rate نشان دهنده تعداد کاربرانی است که سایت شما را بدون انجام کار خاصی ترک می کنند. چه عواملی می تواند باعث شود کاربران وب سایت را ترک نمایند؟ در ادامه به چند مورد مهم اشاره می کنم.

  • سرعت پایین بارگذاری صفحه

گوگل تمایل دارد محتوا و صفحات باکیفیت را برای کاربران خود نمایش دهد. الگوریتم های گوگل، به صفحاتی که سریع تر بارگذاری می شوند، نسبت به صفحاتی که دیرتر بارگذاری می شوند امتیاز بالاتری می دهد. در مقالات گذشته در رابطه با سرعت لود صفحات و به طور کلی وب سایت ها موارد بسیاری را مورد بررسی قرار دادیم.

سرعت بارگذاری بالای صفحات نه تنها بر روی سئو، بلکه بر روی بازدید کاربران از سایت شما نیز تاثیر می گذارد. کاربران برای بار دوم، به سراغ وب سایت هایی که دیر بارگذاری می شوند نمی روند.

شما می توانید سرعت وب سایت خود را با استفاده از ابزار Page Speed Insight که در ذیل نشان داده شده است، بررسی نمایید. البته این امر الزاما به این معنا نیست که وب سایت شما نیاز به طراحی مجدد دارد، اما فاکتور بسیار مهمی است که با رعایت کردن سئو و موارد دیگر، می توانید باعث بهبود آن شوید و مشکلات سایتتان را مرتفع سازید.

 

  • مشکلات تکنیکی در سایت

آیا به تازگی متوجه شده اید که Bounce rate شما با افزایش رو به رو شده است؟ بررسی کنید که کاربران چه مدت زمان در صفحه شما می مانند. اگر تنها چند ثانیه از وب سایت شما بازدید می کنند، ممکن است صفحات شما مشکل خطای 404 را داشته باشد.

سعی کنید وب سایت خود را از منظر بازدیدکنندگان نگاه کنید (از مرورگرهای مختلف استفاده کنید، مرورگرها گاهی مشکل ساز هستند). همچنین می توانید از کنسول جستجوی گوگل نیز برای اطلاع از خطاهای به وجود آمده حین بررسی (Crawl errors) استفاده کنید.

 

این تصویر نشان دهنده میزان مشکلاتی می باشد که برای این سایت رخ داده است. مثلا در این سایت تعداد 160 خطا مشاهده می شود. همچنین دو خطای 404 نیز وجود دارد که جزو اشکالات مهم و اساسی در طراحی سایت است.

UX ضعیف:

 

آیا تاکنون در وب سایتی بوده اید که از پنجره های زیاد تبلیغاتی استفاده کرده باشد و نتوانسته باشید محتوایی که دنبال آن می گردید را پیدا کنید؟

گوگل این سایت ها را به شدت جریمه می کند. زیرا کاربران با مراجعه به این سایت ها نمی توانند به محتوای مورد نظر خود دسترسی داشته باشند و از آن سایت به سرعت خارج می شوند.

انجام این کار، عملیات جستجو و وب گردی در سایت شما را برای کاربران بسیار دشوار می کند. این مسئله به تجربه کاربری یا UX آسیب می زند. حتما نقشه وب سایت شما باید برای کاربران مناسب باشد.

 Mobile Friendly بودن وب سایت ها:

حتما تا به حال درباره آمار افزایش استفاده از اینترنت در تلفن های همراه شنیده اید. در واقع، امروزه بیش از 60% جستجوها در تلفن های همراه صورت می گیرد. اطمینان حاصل کنید که دکمه های موجود در وب سایت شما، از طریق موبایل نیز به سادگی قابل دسترس هستند. همچنین از قابل دسترس بودن صفحات فرود در تلفن همراه نیز کسب اطمینان کنید.

گوگل ابزار عالی و رایگانی دارد که به شما امکان آزمایش وب سایتتان در دستگاه های متفاوت، اعم از تلفن های هوشمند و تبلت ها را می دهد. کافیست وارد صفحه فرود وب سایت خود شوید و بگذارید این ابزار به شما عملکرد وب سایتتان را در دستگاه های موبایلی گزارش کند. این ابزار در کیفیت استاندارد شبکه (3G) شروع به جستجو می کند. برای مثال، ما آزمایشی بر روی وب سایت گوگل انجام دادیم تا به شما نشان دهیم این ابزار حدودا چطور کار می کند.

ادامه دارد...

نیوسئو - برترین سایت آموزش سئو ایران

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
×
×
  • اضافه کردن...