رفتن به مطلب

زبان برنامه نویسی Dart و فریم ورک Flutter


ارسال‌های توصیه شده

فلاتر (Flutter) چیست؟
به گفته‌ی گوگل:

کاربران برنامه ها انتظار دارند برنامه های شما دارای طراحی زیبا، انیمیشن‌های نرم و کارایی بالا باشند. برای رسیدن به این امر، توسعه دهنده‌ها نیاز دارند تا بدون نگرانی برای کیفیت یا کارایی امکانات جدید را سریع تر از همیشه بسازند. به همین دلیل ما فلاتر را ساختیم. فلاتر، فریموک UI موبایل گوگل که یک راه سریع و واضح برای توسعه دهنده‌ها فراهم میکند تا روی آی او اس و اندروید برنامه‌های بومی (Native) بسازند. این به خاطر این است که برنامه‌های ساخته شده با فلاتر از یک کد پایه ساخته شده‌اند، مستقیما به کد بومی Arm کامپایل میشوند، از پردازنده گرافیکی (GPU) استفاده می‌کنند و می‌توانند به ای‌پی‌آی (API) ها و سرویس های پلتفرم مورد نظر دسترسی داشته باشند. فلاتر می‌تواند به سه طریق در همان روز اول به شما کمک کند:

    سرعت بالای توسعه: فلاتر برای سرعت بالای توسعه دهنده مهندسی شده است. راه‌اندازی گرم با حفظ وضعیت (Stateful hot reload) این اجازه را به شما می‌دهد که کد خود را تغییر داده و تغییرات را در کمتر از یک ثانیه و بدون از دست دادن حالت برنامه مشاهده کنید! علاوه بر این فلاتر با ابزار توسعه ی مشهور ادغام می‌شود؛ یعنی شما می‌توانید سریعا با ادیتور یا IDE ای که می‌شناسید و دوست دارید خود شروع به کار کنید.
    رابط کاربری منعطف: فلاتر ویجت‌ها، رندر کردن‌ها، انیمیشن‌ها و حرکات (Gesture) را به فریمورک انتقال می‌دهد تا برای شما کنترل کامل روی هر پیکسل از صفحه را فراهم کند! این یعنی شما انعطاف دارید تا طراحی های شخصی سازی شده بسازید.
    برنامه‌های بومی برای آی‌او‌اس و اندروید: برنامه های فلاتر قرارداد های پلتفرم و جزئیات صفحه را مثل اسکرول کردن (Scrolling)، پیمایش، آیکون‌ها، فونت‌ها و … را دنبال می‌کند. به همین دلیل است که برنامه‌های ساخته شده با فلاتر در اپ استور و گوگل پلی مورد تایید است.

فلاتر برای توسعه دهنده‌ها عالی است، هم برای افراد باتجربه و هم برای تازه کاران در موبایل! اگر شما در موبایل تازه کار هستید، فلاتر به شما یک راه سریع، جالب و مدرن برای ساخت برنامه‌های بومی می‌دهد. اگر شما یک توسعه دهنده‌ی با تجربه‌ی موبایل هستید، می‌توانید فلاتر را جریان کار و ابزار‌های موجود خود اضافه کنید.

فلاتر آزاد و متن‌باز است، و توسط توسعه دهنده‌ها و سازمان‌های جهان مثل enterprise، آژانس‌ها و استارت‌آپ ها استفاده شده است. برای اطلاعات بیشتر و شروع می‌توانید به وب‌سایت فلاتر مراجعه کنید.
Flutter - Beautiful native apps in record time

 

دوستانی که قصد شرکت در دوره آموزشی فلاتر هستند میتوانند در کانال تلگرامی زیر شرکت کنند

@LearningFlutter

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
×
×
  • اضافه کردن...