مجید آرتا 5,874 ارسال شده در 30 دی، ۱۳۹۷ اشتراک گذاری ارسال شده در 30 دی، ۱۳۹۷ بازی سازی " چرا باید با بیسیک فور اندروید بازی سازی کرد؟ " به ویدیویی که براتون قرار میدم توجه کنید. در ادامه هر گونه سوالی دارید توی همین تاپیک بپرسید. 3 2 1 1 نقل قول لینک ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری ...
محمدرضا شاهپیری 5,581 ارسال شده در 30 دی، ۱۳۹۷ اشتراک گذاری ارسال شده در 30 دی، ۱۳۹۷ ممنون از استاد آرتای عزیز. استاد در کل چه بازیهایی رو میشه با بیسیک زد؟ و آیا به صرفه هست که روی این موضوع وقت و هزینه گذاشت با وجود موتورهای قدرتمندی مثل یونیتی؟ 1 نقل قول لینک ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری ...
امین مهدی نژاد 2,142 ارسال شده در 30 دی، ۱۳۹۷ اشتراک گذاری ارسال شده در 30 دی، ۱۳۹۷ در 3 ساعت قبل، محمدرضا شاهپیری گفته است : ممنون از استاد آرتای عزیز. استاد در کل چه بازیهایی رو میشه با بیسیک زد؟ و آیا به صرفه هست که روی این موضوع وقت و هزینه گذاشت با وجود موتورهای قدرتمندی مثل یونیتی؟ از جهات مختلف میشه به سوال شما جواب داد. تنوع انواع مختلف بازی گونه مختلف بازی زیاد هستند همانند بازی های کلماتی بازی های کارتی بازی های بردی بازی های دو بعدی بازی های ایزومتریک و 2.5 بعدی بازی های سه بعدی در این باره کاملا مشخصه هر چه گرافیک بازی پیچیده تر بشه استفاده از انجین های بازی سازی بصرفه تر خواهد بود و بالعکس در بازی های ساده تر استفاده از IDE های برنامه نویسی مثل بی فور ساده تر خواهد بود وضعیت ساخت بازی با بی فور اگر به وضعیت فعلی در تولید بازی توسط بیسیک فور اندروید بپردازیم هم همونطوری که در انجمن خودمون شاهد اون هستیم فعالیت هایی در زمینه بازی هایی حتی دوبعدی هم بوده ایم. البته نمونه ای در انجمن ما در زمینه بازی سه بعدی با بی فور دیده نمیشه. در کل برخی از بازی های پر فروش مارکت های ایرانی توسط بی فور تولید شده اند وضعیت ساخت بازی سه بعدی با JPCT کتابخانه JPCT به عنوان کتابخونه ای برای ساخت بازی سه بعدی در اندروید(جاوا و بیسیک) هم نمونه هایی دارد مثلا بازی Naroth که بیش از صدهزار نصب در مارکت گوگل داشته هم مشخص میکنه که ساخت بازی با این کتابخونه در سطح جهانی هم دیده می شود. کتابخانه های بازی سازی در بیسیک طبق مطلبی که در سایت B4X ارائه شده کتابخونه های زیر برای بازی سازی در بیسیک مطرح شده اند Game engines: LibGDX, RSAndEngine. Rendering: OpenGL, OpenGL2, jPCT-AE, GameView, Accelerated Surface, Game Sprite. Animation: Animation, AnimationPlus, NineOldAndroids, TweenEngine. Audio: MediaPlayer, SoundPool, AudioTrack, OpenSL. Input: Gesture Detector, PhoneAccelerometer. Artificial intelligence: SteeringBehaviors. Physics: JBox2D, ABPhysics. Files/data: JSON, SQL, XML, RandomAccessFile. Networking/multiplayer: Network, HTTP, GamePlayServices. متن کامل توضیحات اون در اینجا می توانید مشاهده کنید. حالا این با شماست که چه روشی رو برای کار خود انتخاب نمایید. «موفق باشید.» 4 1 نقل قول لینک ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری ...
vistamobile 1,700 ارسال شده در 30 دی، ۱۳۹۷ اشتراک گذاری ارسال شده در 30 دی، ۱۳۹۷ سلام. نمیخوام از خودم تعریف کنم ولی من بیشتر از 50 بازی با بیسیک ساختم و شاید تنها نمونه دنیا باشم که اینقدر یک دنده و لجوجه از سودوکو میوه ای گرفته تا doors و پازل عکس و همین تازگیها runner . بازی کلمات هم که قربونش برم بازار رو پر کردم. ولی اینکه بشه دو و نیم بعدی و سه بعدی رو ساخت بشخصه معتقدم باید یه زبون دیگه رو بلد بود مثل جاوا یا سی شارپ یا یه چیزی که کد نویسی غیر بیسیک رو بشه به بیسیک متصل کرد. در کل خود بیسیک خشکه و جون نداره یعنی چطوری بگم اون حس بازی رو نمیتونه منتقل کنه مگر اینکه از منابع دیگه استفاده بشه. بیسیک هنوز یه بچه کوچیکه که داره یاد میگیره و من هنوز بعد چهار سال هر روز یه چیز جدید رو کشف میکنم. میخوام یه هدیه به دوستان بدم. برین به لینک زیر حتی اگر بازی ساز نیستین. ui و ux ها رو چک کنین. خودش کلی انرژی و ایده میده بهتون. از اسپریت و ابجکت گرفته تا بکگراند داره و میتونین رایگان دان کنید (اونایی که نوشته free) اینجا رو کلیک کن ! 6 1 1 نقل قول لینک ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری ...
امین مهدی نژاد 2,142 ارسال شده در 30 دی، ۱۳۹۷ اشتراک گذاری ارسال شده در 30 دی، ۱۳۹۷ در 2 ساعت قبل، vistamobile گفته است : سلام. نمیخوام از خودم تعریف کنم ولی من بیشتر از 50 بازی با بیسیک ساختم و شاید تنها نمونه دنیا باشم که اینقدر یک دنده و لجوجه از سودوکو میوه ای گرفته تا doors و پازل عکس و همین تازگیها runner . بازی کلمات هم که قربونش برم بازار رو پر کردم. ولی اینکه بشه دو و نیم بعدی و سه بعدی رو ساخت بشخصه معتقدم باید یه زبون دیگه رو بلد بود مثل جاوا یا سی شارپ یا یه چیزی که کد نویسی غیر بیسیک رو بشه به بیسیک متصل کرد. در کل خود بیسیک خشکه و جون نداره یعنی چطوری بگم اون حس بازی رو نمیتونه منتقل کنه مگر اینکه از منابع دیگه استفاده بشه. بیسیک هنوز یه بچه کوچیکه که داره یاد میگیره و من هنوز بعد چهار سال هر روز یه چیز جدید رو کشف میکنم. میخوام یه هدیه به دوستان بدم. برین به لینک زیر حتی اگر بازی ساز نیستین. ui و ux ها رو چک کنین. خودش کلی انرژی و ایده میده بهتون. از اسپریت و ابجکت گرفته تا بکگراند داره و میتونین رایگان دان کنید (اونایی که نوشته free) اینجا رو کلیک کن ! در زمینه بازی های ایزومتریک خود بیسیک یه مثال داره که من قبلا در انجمن دیده بودم. البته گرافیک آنچنان زیبایی نداشت ولی بنظرم با کتابخونه های خوبی که بیسیک داره این گزینه هم کار پر دردسری نخواهد بود و ارزش داره بجای آموزش زبان های برنامه نویسی دیگه با خود بی فور این بازی ها رو زد و در زمینه بازی های سه بعدی در زمینه گرافیک مطمئن وابستگی بی فور به مایا از انجین ها بیشتر خواهد بود و ناچارید بیشتر وقت در نرم افزار های سه بعدی بگذرونید ولی هر کاری بکنید وابستگی شما به این گونه نرم افزارها در بازی های سه بعدی چه با انجین و چه بدون اون از بین نخواهد رفت اگه بازی سه بعدی رو با بیسیک شروع کنید مطمئنا کد بیشتری در مقایسه با یونیتی و یا انجین های دیگر خواهید داشت. البته نبودن مثال مناسبی در این زمینه و یا آموزش های جامع در این زمینه هم مانع از این شده که کسی این کار رو انجام بده ولی با وجود کاربرای فعال و کتابخونه نویسی که در بی فور وجود داره بنظرم اگر در این زمینه هم کار آغاز بشه مطمئنا بسیاری از کمبود ها به سرعت رفع خواهد شد. 3 1 نقل قول لینک ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری ...
ارسالهای توصیه شده
به گفتگو بپیوندید
هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: strong> مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.