رفتن به مطلب

پرداخت درون برنامه ای کندو


sganji

ارسال‌های توصیه شده

1) برنامه ای ساده برای خرید

نسخه basic4android سمپل مشهور درون خرید TrivialDrive به همراه کتابخانه های لازم برای اتصال برنامه به درون خرید کندو را به شکل زیپ از این آدرس دریافت کنید.

2) کتابخانه

کتابخانه درون خرید کندو برای basic4android را به همراه سمپل ها از این آدرس دریافت کنید. فایلهای CandoIap.jar و CandoIap.xml را در مسیر Addition library های basic4android تان کپی کنید. برای استفاده از این کتابخانه تب libs را یکبار refresh کنید و بعد از نمایش داده شدن CandoIap در لیست کتابخانه ها تیک آن را بزنید.

3) محصول

به پنل کندو مراجعه کنید و apk برنامه خود را با وضعیت ثبت موقت آپلود کنید و تا تکمیل کارتان درخواست بازبینی ندهید.

in-app-02.png در پنل خود برنامه بارگذاری شده را از فهرست برنامه ها انتخاب کرده و در بخش «اقلام خریدنی»، محصولی جدید با شناسه* کالایی مشخص اضافه کنید این شناسه درون خرید شما می باشد که در کد از آن استفاده می کنید. سایر اطلاعات مانند نام فارسی و نام انگلیسی را هم تکمیل نمایید و حتما قیمتی بیشتر از 0 برای قلم خریدنی خود تعیین کنید.

in-app-03.png قلم خریدنی می*تواند به دو صورت مصرف*نشدنی (Non-Consumable) یا مصرف*شدنی (Consumable) ارائه شود. یک آیتم درون*خرید مصرف نشدنی آیتمی است که تنها یک*بار از سوی کاربر خریداری می*شود و پس از آن همیشه برای وی در دسترس است. (مثلاً قابلیت*های بیشتر در یک نرم*افزار) آیتم درون*خرید مصرف شدنی آن است که کاربر می*تواند بارها و بارها نسبت به خرید و استفاده از آن اقدام کند. (مانند خرید سکه در یک بازی)

برای تعریف یک قلم مصرف نشدنی، سایر فیلد های اطلاعاتی تعریف درون خرید را خالی رها کنید.

شرایط مصرف اقلام خریدنی مصرف شدنی را می توانید با توجه به دوره زمانی یا تعداد مصرف و یا هر دوی آنها تعیین کنید، فیلدهای اطلاعاتی این بخش عبارتند از:

  1. اعتبار درون خرید: یک عدد + واحد زمانی که می تواند از لیست انتخاب کنید. اعتبار درون خرید مدت زمان اعتبار خرید کاربر را نشان می دهد. به طور مثال اعتبار 1 سال، یعنی یک سال بعد از خرید، مالکیت کاربر منقضی شده و در صورت تمایل باید مجدد خرید کند.
  2. تعداد دفعات مصرف: تعداد دفعاتی که کاربر می تواند قلم خریدنی را مصرف کند و پس از آن مالکیت کاربر سلب می شود، معمولا این مقدار برای اقلام خریدنی مصرف شدنی برابر با 1 است.

4) دسترسی

درون خرید کندو به دسترسی خاصی نیاز ندارد.

5) تغییرات لازم برای راه اندازی درون خرید

در بخش Process_Globals دو متغیر زیر را اضافه کنید:


Private key As String = "Your app Key"
Dim oBillingManager As BillingManager

در متد Activity_Create کد زیر را اضافه کنید:


oBillingManager.Initialize("BillingManager", key)

oBillingManager.DebugLogging = True

در این بخش یک کلید عمومی لازم داریم که باید از بخش قلم خریدنی برنامه مورد نظر کپی نمایید و به جای مقدار متغیر key قرار دهید.

توجه داشته باشید قبل از استفاده از BillingManager حتما باید متد Initialize یکبار در کد شما فراخوانی شده باشد.

in-app-04.png

6) اطلاع از Initialize شدنBillingManager

متد زیر را به کد خود اضافه کنید، این متد بعد از پایان راه اندازی سرویس درون خرید، چه موفق چه ناموفق، فراخوانی خواهد شد. در صورت موفق بودن راه اندازی مقدار متغیر Supported برابر با True می شود.


Sub BillingManager_BillingSupported (Supported As Boolean, Message As String)
If Supported Then
'Cando InApp Billing is supported, do other stuff...
Else
'Cando InApp Billing is not supported, for more details loo at Message param
End If
End Sub

7) کد مثال دریافت اقلام خریداری شده توسط کاربر

بعد از راه اندازی موفق سیستم درون خرید می توانید با استفاده از متد زیر برای دریافت اقلام خریداری شده توسط کاربر اقدام کنید:


oBillingManager.GetOwnedProducts

برای دریافت و پردازش نتیجه فراخوانی این متد باید متد زیر را بهActivity اضافه کنید:


Sub BillingManager_OwnedProducts(Success As Boolean, purchases As Map)
If Success Then
For Each P As Purchase In purchases.Values
Log(P.Sku & ", Purchased? " & (P.PurchaseState = P.STATE_PURCHASED))
Next
End If
End Sub

در صورتیکه عملیات دریافت لیست اقلام خریداری شده موفقیت امیز باشد، Success برابر با True می شود و purchases مپی از اقلام خریداری شده را خواهد داشت.

8) کد مثال فرستادن کاربر برای خرید یک کالا

برای شروع خرید یک قلم خریدنی می توانید از متد زیر استفاده کنید:


oBillingManager.RequestPayment(SKU, "inapp", "Developer Payload")

برای اطلاع از انجام موفق یا ناموفق خرید متد زیر را به activity اضافه کنید:


Sub BillingManager_PurchaseCompleted(Success As Boolean, Product As Purchase)
Log("Is Purchase State: " & Success)
If Success Then
'Consume ProductName if you product is consumable else handle item purchase
Else
End If
End Sub

9) مصرف قلم خریدنی

بعد از انجام خرید و دریافت نتیجه و یا پس از دریافت نتیجه می توانید قلم مصرف شدنی خریده شده را مصرف کرده و کندو را از مصرف آن مطلع نمایید.


oBillingManager.ConsumeProduct(Product)

برای اطلاع از مصرف موفقیت امیز آیتم خریدنی مصرف شدنی، کد زیر را به activity اضافه کنید:


Sub BillingManager_ProductConsumed (Success As Boolean, Product As Purchase)
If Success = True Then
'Handle consumed item
End If
End Sub

منبع : کندو

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
×
×
  • اضافه کردن...