رفتن به مطلب

رفع مشکل(شناسایی برنامه به عنوان ویروس توسط مکافی)


امیرحسین قاسمی

ارسال‌های توصیه شده

باعرض سلام و ادب خدمت همه دوستان عزیز انجمن خوب Answercenter،

بنده اگر خاطرتون باشه چندی پیش یک تاپیک زده بودم:fekr::

خیلی مشکل بد و آزار دهنده ای بود و موجب شده بود تا با ترس و استرس برنامه هامو بنویسم که نکنه آخر سر ویروسی شناسایی بشه و زحماتم به باد بره:(

پس از تقریبا 10 روز بررسی تونستم این مشکل بزرگ و نگران کننده رو حل کنم:hi:

به دلیل اهمیت زیاد موضوع با اجازه بزرگان انجمن و بقیه دوستان یک تاپیک ایجاد کردم تا تجربه مو با شماها به اشتراک بزارم:Laie_60B:

خب واقعیتش توی انجمن مرجع پرسیدم کسی پاسخ نداد و اینجا هم دوتا از دوستان عزیز(آقای شاهپیری و معینی) تلاش کردند تا مشکل رو حل کنند ولی تاثیری نداشت. از همینجا از شون هم قدردانی میکنم.

ده روز هست که خودم آزمایش میکردم تا در نهایت مشکل رو حل کنم و به نتیجه هم رسیدم(جوینده یابنده است)

خب زیاد حرف میزنم هاا:D بریم سر اصل مطلب:DD:

من این کارهارو کردم برنامه رو کامپایل کردم با نهایت تعجب و در قله نومیدی دیدم که آنتی ویروس مکافی دیگه گیر نداد:

1-حتما نام برنامه رو عوض کنید.

2-حتما پکیج نیم رو عوض کنید و به فرم استاندارد بنویسید: (نام شرکت یا توسعه دهنده).(نام برنامه).(نام دامنه کشور(ir) یا بین المللی(com))

3-سرویس استارتر که پیشفرض توی پروژه وجود داره رو remove کنید(روی سرویس starter کلیک کنید. از سربرگ ابزار ها گزینه project رو کلیک و سپس روی Remove Module کلیک و در نهایت گزینهyes  رو بزنید:DD: جهت اطمینان نیز به پوشه پروژه خود مراجعه و فایل starter.bas رو حذف کنید. نمیدونم واقعا بخاطر چی این آنتی ویروس مکافی به سرویس استارتر گیر میده (البته شاید برای بعضی پروژه هاهم گیر نده ولی من حذف کردم درست شد) من میگم شاید میگه این سرویس توی پس زمینه کار کنه و کارهای خرابکارانه روی گوشی کاربر انجام بده.

4-حتما IncludeTitle رو روی false بزارید تا برنامه کاربردی تر نشون داده باشه. اگه روی true باشه به نظرم آنتی ویروس میگه این یک برنامه الکی و بدافزار هست که به جزئیاتی مثل IncludeTitle توجه نکرده است.

5- حتما پروژه تون رو پرمحتوا کنید به دلیل اینکه شاید آنتی ویروس میگه که این برنامه که خالیه و کاربردی نداره برای این نصب شده که برای یک لحظه اطلاعات کاربر رو به سرقت ببره در حالی که اینطور نیست.

6-حتما از یک کلید(key store) معتبر استفاده کنید که مورد تایید گوگل هست. البته این رو بنده امتحان کردم ولی تاثیری نداشت و همچنان برنامه ویروسی شناخته می شد اما محض احتیاط میگم.

خلاصه بنده وقتی یک پروئژه خالی رو با نام و پکیج نیم پیشفرض که دارای سرویس استارتر نیز بود و IncludeTitle هم true بود کامپایل میکردم این آنتی ویروس مکافی بهم گیر میداد و موجب نگرانی بنده و برخی از دوستان شده بود که با این راه حل های بالا حل کردم.

امیدوارم که هرگز چنین مشکلی براتون پیش نیاد ولی اگر پیش اومده :DD: و دارید الان این تاپیک رو مطالعه می کنید راه حل های بالا رو امتحان کنید.99 درصد حل خواهد شد و اگر حل شد برام یک صلوات بفرستید.

 

:53:موفق و پیروز باشید:53:

 

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در هم اکنون، mehdik گفته است :

ممنون . شما متوجه نشید دلیل اصلیش کدوم یکی از این 6 راه حله ؟

لطف دارید، متشکرم♥

من یک پروژه تستی و خالی که هیچکدوم از این موارد رعایت نمیشد کامپایل می کردم و به مشکل برمیخورم اما وقتی همه این 6 تارو انجام دادم درست شد. بهتره همه موارد رو انجام بدید. خب مثلا اگر یک پروژه جدی داشته باشیم قطعا نام و پکیج نیم رو عوض می کنیم و پروژه رو امضا می کنیم و IncludeTitle هم روی false قرار میدیم و برنامه هم پرمحتوا می کنیم و آیکون رو هم تغییر میدیم. بنظرم توی پروژه هاتون حتما مورد سوم رو انجام بدید.

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
×
×
  • اضافه کردن...