رفتن به مطلب

بحث کامل و رفع شبهات بازی سازی !


محمدرضا معتمدی

ارسال‌های توصیه شده

سلام اساتید

 

میخوایم با هم درباره ی بازی سازی بحث کنیم لطفا هر اندک چیزی میدونید بگید

 

من تصمیمم برای شروع و یادگیری بازی سازی قطعیه

 

موتور کانستراکت 2 رو انتخاب کردم ( بگید خوبه یا بد ؟ )

 

یک اینکه خب حالا مرجعش برای یادگیری چیه ؟ آیا مث اینجا ک برای بیسیکه جای دیگه ای هم هس ک بشناسید واس کانسترکت ؟

 

بعد اینکه بگید ایا مسیر سختیو پیش رو دارم یا نه

 

کلا یکم هنگم !

 

موفقم ایا در سن 15 سالگی برای بازی سازی ؟

 

دانش برنامه نویسی هم اندکی سی شارپ 

 

و همین بیسیک و یکمی اچ تی ام ال

 

ممنون  :( 

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام. من کانستراکت 2 کار کردم. چندتا ایراد داره:

یه جاهایی کم میاره و بیشتر رو اصول اصلیه!! مثلا حرکت به جلو و عقب و پرش و تیراندازی داره ولی حرکتهای پیچیده حال آدم رو میگیره

حجم فایلهای نهایی واسه اندرویدش زیاده

از مرورگر واسه اندروید استفاده میکنه نه از برنامه نصبی ( شما برنامه رو وقتی نصب میکنه بازی شبیه بازی های تحت وب هستش)

برخلاف یونیتی و دیگربرنامه ها یی که از کد نویسی استفاده میکنن، کانستراکت بجای ایده دادن مجبورت میکنه دنباله رو ایده باشی

 

توصیه من به شما بازی سازی اصولیه. یعنی هم کد هم گرافیک. من کانستراکت2، گیم میکر، گیم سالاد و کلا برنامه هایی که بدون کد نویسی هستن رو تست زدم و حتی با بازار هم طی کردیم ( فک کنم مهندس عرب جواب دادن) که اگر بازی ساخته شده با کنستراکت کیفیت متوسطی داشته باشه مشکلی با وب بودنش ندارن ولی بازم برگشتم سراغ بیسیک. 

به همه هم طوسیه !!( همون توصیه که خیلی تاکید دار نوشتمش) میکنم فقط یه حرفه رو حرفه ای برن جلو . حالا میخواد بیسیک یا اندروید استودیو یا سی پلاس پلاس یه هر زبون دیگه ای باشه. در کنارش یه دستی هم بکشن به بقیه زبونها مثلا اچ تی ام ال .

کانستراکت 2 یا برنامه هایی مانند انیمیشن استودیو که بدون کد کار میکنن بیشتر به نظر من به درد شرکتها یا تنبلها میخوره!! من 4 ماه رو انیمیشن استودیو الکی وقت صرف کردم تا یاد بگیرم آخرشم هیچی بارم نبود. لذتی که تو ساخت انیمیشن با برنامه های حرفه ای هستش یا بازی و برنامه سازی با کد نویسی اصولی ، تو هیچ کار دیگه ای نیست.(1) از شکست خوردن نترسین. ایده بسازین، خلاقیت به خرج بدین و هی به در بسته بخورین . خیالی نیس. کل کیفش به اون وقتیه که به صندلیت تکیه میدی و به چیزی که ساختی نگاه میکنی و لذت میبری.(2)

 

بازی سازی یه حرفست و به نظر من جدا از بازی هایی مث آفتابه یا پرایدو یا پیکان پرنده و... که یه نفر مغزشو یه قرن خسته میکنه ، بهتره گروهی ساخته بشه. یه گر.ه کامل با سردبیر، برنامه نویس، گرافیست و ایده پرداز و تستر گروه. یه گروه مطمئن ، صمیمی و منظم.

 

------------------------------------------------

1. برنامه خوب برنامه ای هستش که خدایش خودت رغبت کنی جندبار تماشاش کنی یا بفرستی به دیگران

2. اگر چیزی ساختی و روت نشد به یکی نشونش بدی و بگی کار خودته ( حالا کارت هرچقدر هم ضعیف) پس لطفا نه وقت ما رو بگیر نه وقت خودتو. داداش برو سراغ یه هنر دیگه. کد نویسی عشق منه حالا هرچقدر هم افتضاح باشم  :eynak: 

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من با یونیتی و کانکراست کار کردم. خوبه به نظر من ترکیب کانکراست و b4a خیلی جالب میشه جون می تونید تبلیغات رو قرار بدید داخلش ولی با هم محدودیت هایی مثل درون پرداخت داره. اگر حال کدنویسی های زیاد رو ندارید برید سراغ کانکراست ولی اگر با C# اشنایی دارید برید سراغ unity 3D چون :

1- محیط اصولی بازی سازی هست.

2- بازار پشتیبانی کامل ازش داره

3- مدل های زیادی داره و میتونید بهترین بازی ها رو باهاش خلق کنید.

4- هر کاری که بخواید میتونید توش انجام بدید .

 

محیط هایی مثل » game maker studio هم خوب هستن ولی نه به خوبی unity.

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
×
×
  • اضافه کردن...