رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

سلام دوستان. :)  این تایپیک برای معرفی توابع بیسک ایجاد شده  :ok: 

دوستان اگه چیز جالبی داشتین معرفی کنین. :gol: 

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به توان رساندن :
مثال : سه رو به توان 2 برسونید:

کد:
Power (3,2)

تولید عدد تصادفی بین دو مقدار :

کد:
Rnd (Min As Int, Max As Int) As Int

 

بزرگترین عدد نزدیک تر به عدد ورودی:

کد:
Round (Number As Double) As Longمثال :کد:
Dim x As Double
x = Round2("654.321", 1)
' x will be "654.3"
x = "Round2("654", 1)
' x will be 654.0 when you look at it in Debug,
' but this is NOT a string. If you have the code:
Dim y As String
y = x
' Then y will be "654", not "654.0".
' To convert the number to a string,
' use NumberFormat or NumberFormat2.
' See those Keywords above
.

سینوس ورودی (بر حسب رادیان):

کد:
Sin (Radians As Double) As Double
سینوس ورودی (بر حسب درجه):
کد:
SinD (Degrees As Double) As Double
محاسبه جذر یک عدد:
کد:
Sqrt (Value As Double) As Double
قرار دادن اکتیویتی یا بالاآوردن آن در صورت وجود:
کد:
StartActivity (Activity As Object)
آغاز سرویس:
کد:
StartService (Service As Object)مثال :کد:
StartService(SQLService)

 

ایجاد یک messagebox چند ثانیه ای:

کد:
ToastMessageShow (Message As String, LongDuration As Boolean)
مثال:

اگه LongDuration رو بذی true زمان طولانی میشه

 

تبدیل ASCII به کاراکتر معادل:

کد:
Chr (UnicodeValue As Int) As Char

تابع continue:
برای رفتن به ابتدای حلقه ی for به کار میرد و گام حلقه را افزایش می دهد

عدد پی:

کد:
cPI As Double
ایجاد new line و کاراکتر های carriageReturn و LineFeed :
کد:
CRLF As String
کد:
MsgBox("first line" & CRLF & "second line")
دسترسی به مقیاس موبایل با Density :

مثال :

کد:
Dim dens As Float
dens = Density
Dim lv As LayoutValues
lv = GetDeviceLayoutValues
If lv.Width > 599 Then

    LayoutWidth = 800
    If dens = 1.5 Then
        Activity.LoadLayout("800x480x240") Else
        Activity.LoadLayout("800x480x160") End If 

Else

    LayoutWidth = 480
    Activity.LoadLayout("480x320x160") 

End If

به دست آوردن کف

کد:
Floor (Number As Double) As Double
دسترسی به اطلاعات لی اوت موبایل با دستور GetDeviceLayoutValues :

مثال :

کد:
Msgbox( GetDeviceLayoutValues ,"")
کد فوق مقیاس موبایل و اسکرین رو نشون میده
 

برگشت نوع یک متعیرهای مجموعه جاوا :

کد:
GetType (object As Object) As String
خروجی به صورت رشته هست.

بررسی مقدار عددی یا غیر عددی ورودی:

کد:
IsNumber (Text As String) As Boolean
لود بیت مپ یا بارگذاری عکس:
 
LoadBitmap (Dir As String, FileName As String) As Bitmap 

Activity.SetBackgroundImage(LoadBitmap(File.DirAssets, "SomeFile.jpg"))

تابع LoadBitmapSample :
 

کد:
LoadBitmapSample (Dir As String, FileName As String, MaxWidth As Int, MaxHeight As Int) As Bitmap

لود یک عکس. اگر MaxWidth یا MaxHeight کوچکتر از ابعاد عکس بود دیکودر یک نمونه از اونو میسازه و این تابع زمانی مفیدی که سایز یا اندازه ی تصویر خیلی بزرگ باشه و باعث صرفه جویی زیادی از لحاظ ذخیره حافظه میشه:
مثال :

کد:
Activity.SetBackgroundImage(LoadBitmapSample(File.DirAssets, "SomeFile.jpg", Activity.Width, Activity.Height))
لگاریتم:
کد:
Logarithm (Number As Double, Base As Double) As Double
عدد بزرگتر و کوچکتر:
کد:
Max (Number1 As Double, Number2 As Double) As Double
کد:
Min (Number1 As Double, Number2 As Double) As Double
A mod B 

باقیمانده ی تقسیم صحیح A به B را بر می گرداند

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ساخت دایرکتوری(پوشه):

File.MakeDir(File.DirRootExternal,"newFolderName")

کپی فایل در پوشه جدید کارت حافظه :

File.Copy(File.DirAssets,"oldFile.txt",File.DirRootExternal&"/folderName","FileCopy.txt")

حدف فضای خالی رشته ها
ابتدا متغیر رو تعریف می کنیم از نوع string:

dim q as string = "      salam khubi     "

سپس برای حذف فواصل چپ و راست ابتدا اسم متغیر و سپس نقطه (.) و سپس Trim رو میاریم:

q=q.Trim

تبدیل کل حروف رشته به حروف کوچک یا بزرگ :

q=q.ToLowerCase
q=q.ToUpperCase

تابع خروج کامل از اپلیکیشن :

ExitApplication

خروج از اکتیویتی :

Activity.Finish()
لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تابع CharAt :

کاراکتری با اندیس دلخواه از یک رشته را برمیگرداند.

نکته ی بسیار مهم : اندیس ابتدا، صفر(0) فرض می شود.

مثال:

Dim s As String = "Helloworld"
Msgbox(s.CharAt(1),"")

خروجی : e

چون اندیس اولین خانه 0 بود،بنابراین،1 اندیس خانه ی دوم است. پس "e" برگشت داده می شود.

 

 

 

 

تابع substring2 :

برای کپی یک قسمت از رشته بکار می ره و دو مقدار می گیره: اولی شماره اندیس شروع هست. دومی طول تا رسیدن به نقطه ی پایان(که از ابتدای رشته به تعداد مشخص شده جلو می ره )
مثال:

Dim s As String = "ABCDEF"
Msgbox(s.SubString2(2,4),"")

خروجی: CD
توضیح :
در مثال فوق ، اولین کاراکتر اندیسش 0 هست. پس اندیس 2 که در اولین پارامتر اومده یعنی سومین کاراکتر که میشه C
دومین پارامتر 4 هست که از اول شروع می کنه به شمردن و چهار خونه میره جلو و میرسه به D .
پس از کاراکتر C شروع می کنه به برگشت دادن تا کاراکتر D و خود D رو هم برگشت می ده.
پس خروجی میشه CD که در بالا گفتم.

 

 

 

آغاز یک سرویس بعد از زمان دلخواه(مثلا 30 ثانیه):

StartServiceAt(SQLService, DateTime.Now + 30 * 1000, false) 'will start after 30 seconds.
لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 2 هفته بعد...

Len  تعداد کاراکتر رشته رو برمیگردونه 

Len (StringText As String) As Long

Mid بدست آوردن کاراکترهای خاص رشته 

Mid (StringText As String, Start As Int, Length As Int) As String

مثال :

Mid("This is a long line of text", 5, 2)

از اولین مقدار شرو میکنه . پنج خونه میره جلو ( اسپیس هم حساب میشه ) 

دوتا کاراکتر برمیگردونه 

is

 

Stuff  جایگذاری متن . همون عمل replace 

Stuff (CurrentText As String, InsertInString As String, RemoveFromString As String) As String

مثال : 

MyText = "I will tell you that joe is a good friend!"
MyText = SF.Stuff(MyText, "Joe Brown", "joe")

برمیگردونه :

"I will tell you that Joe Brown is a good friend!"
لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 4 هفته بعد...

دوستان الان تاپیک رو دیدم

لطفا منبع این مطالب رو بگید که یک پی دی اف است و اقای مهدی اچ دی در انجمن گذاشتن

 

فکر کنید خودتون این مطالب رو نوشتید و دیگران دارن با شما همچین کاری میکنن

 

 

 

برنامه نویسی AND roid با ویژوال بیسیک در محیط basic 4 android

برگرفته از کتاب Basic4AndroidSamplePages
ترجمه ی کاربردی و خلاصه : گروه گیم آور
لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

خوبه که دوستان در موارد آموزشی سعی در کمک دارن ولی خب طوری نباشه که در این میان کسی نا راضی و یا به گونه ای حقشون پایمال بشه

در صورت اینکه اموزشتون اختصاصی نیست نیازی به ذکر منبع نیست اما مربوط به جای دیگه و یا اقتباس گرفته از جای دیگس خوبه که از گردآورنده اجازه و یا حداقل منبع ذکر بشه

موفق باشید.

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بله این مقاله اولین پست من در انجمن بود که شامل فایل اصلی که از وبسایت مرجع هست و فایل خلاصه و ترجمه شده از گروه گیم آور بود. اگر فرض و مبنا رو بر این بزاریم که منبع مقاله وبسایت مرجع هست و این گروه مقاله رو خلاصه و ترجمه روان کردند مشکلی از لحاظ اخلاقی بودن کار نیست چرا که منبع اصلی وبسایت مرجع هست! اما همانطور که دوستان گفتند بالاخره باید منبع ذکر می شد و در این مورد شکی نیست! موفق باشید!
لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام اگه منبعی دیده بودم حتمن!! میگذاشتم. من برا دوتا پسند این کارو نکردم چون دیدم چنین چیزی نبود تو انجمن. البته پی دی اف رو ندیدم !

خاستین پست رو حذف کنین هرطور مایلید. 

من عذرخواهی میکنم 

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
×
×
  • اضافه کردن...