رفتن به مطلب

آموزش تبلیغات برای برنامه ها


MahdiHD

ارسال‌های توصیه شده

سلام و وقت بخیر خدمت دوستان عزیز

اول از همه پیشاپیش سال نو رو تبریک می گم و آرزوی یک سال خوب و پر برکت رو برای همه شما دارم.

به علت این که به تعطیلات نوروزی نزدیک می شیم و دوستان اوقات فراغت پیدا می کنند و برنامه نویسی رو شروع می کنند و برنامه های متنوعی منتشر می کنند ، یکی از دغدغه های آنان انتخاب یک روش تبلیغاتی مناسب برای اپ اندرویدی‌خودشون هست. در زمانی که ۹۰ درصد برنامه های لیست های صفحه نخست کافه بازار ، توسط خود این مارکت انتخاب می شوند و دیگر خبری از لیست تازه ها و تب های مختلف نیست می توان گفت دیگر حتی یک درصد هم احتمال این که برنامه به خودی خود و بدون تبلیغات معرفی شود و دانلود و درآمد مناسب داشته باشد وجود ندارد ، می توان گفت یکی از فاکتور های مهم گرفتن یک برنامه انتخاب روش تبلیغاتی مناسب هست. پیشنهاد من به دوستانی که تازه قصد شروع برنامه نویسی یک نرم افزار را دارند این است که حداقل مبلغ ۱۰۰ هزار تومان را برای تبلیغات آن در نظر بگیرند تا در پایان پروژه به مشکل بر نخورند ، حال سوال اینجاست که چگونه یک برنامه نویس در‌حالی که درآمد بسیار‌کمی دارد این مبلغ را تنها برای تبلیغات فراهم کند؟ پاسخ این است که شرایط فعلی کافه بازار به نحوی است که توسعه دهندگان تنها برای نوشتن اپ های با کیفیت دست به کار شوند که بعدا ارزش تبلیغات را داشته باشد.بنابراین تنها برنامه های با کیفیت و دارای پتانسیل فروش قابلیت تبلیغات را دارند و کتاب ها و از این قبیل برنامه ها ارزش هزینه کردن ندارند ، بنابراین بودجه خود را صرف تبلیغات برای نرم افزار های بی ارزش نکنید تا هزینه تبلیغاتی بعدا به خود شما بازگردد‌.

پس از مقدمه ، به بخش اصلی آموزش یعنی معرفی و مقایسه روش های تبلیغاتی می رسیم. این بخش به مرور زمان و با توجه به استقبال شما عزیزان تکمیل می شود.

۱- عدد : معروف ترین سیستم تبلیغاتی که همه ما با آن آشنا هستیم ، سیستم تبلیغات بنری عدد است که متعلق به کافه بازار می باشد و برنامه ها و بازی های اندرویدی منتشر شده در این مارکت را پشتیبانی می کند‌ ، البته لازم به ذکر است که به تازگی تبلیغات تمام صفحه و ویدئویی را نیز اضافه کرده است اما مقصود فعلی ما تبلیغات بنری است. شاید تعدادی از ما تجربه خوبی از عدد بخاطر کلیک های غیر واقعی و بیهوده نداشته باشیم و در همان مرحله اول آن را رد کنیم ، اما این سیستم به این بدی ها هم نیست ، به این خاطر که امکان هیتلر کردن سفارشی و حرفه ای دارد و مجموعه وسیعی از برنامه ها را شامل می شود و کنترل پنل حرفه ای دارد که آمار دقیقی از تبلیغات را به شما ارائه می کند‌ که می توانید از این آمار برای بازده بیش تر تبلیغات آینده خود استفاده کنید‌. و اما نکته طلایی در تبلیغات عدد ، طراحی بنری منحصر به فرد! بنر باید به شکلی باشد که کاربر را مشتاق کند که بر روی آن کلیک کند ، این همه به سود توسعه دهنده ای است که تبلیغ در برنامه آن نمایش پیدا می کند هم به سود شما. در واقع لازم نیست که در تبلیغات همه چیز را ذکر کنید و یا تمام واقعیت را بنویسید ، یعنی کاری بکنید که کاربر در ذهن خود تصور کند که برنامه شما مشکل و نیازش را برطرف می کند ، حال مهم نیست که این مورد در واقعیت به حقیقت می پیوندد یا نه! البته موارد دیگری نیز جز بنر در تبلیغات عدد موثر است برای مثال این که شب ها که کاربران بیش تر از گوشی های خود استفاده می کنند و به اینترنت وصل می شوند تبلیغات رو شروع کنید و همچنین هزینه ۵۰ تومان به بالا برای کلیک ها در نظر بگیرید که تبلیغ در مکان های مرغوب تری نمایش پیدا کند.همچنین از امکان هیتلر کردن تبلیغات بر اساس استان ها ، برند گوشی ها ، اپراتور ها و ... نیز‌ استفاده کنید. در حقیقت دو فاکتور طراحی و بودجه در موثر بودن تبلیغات عدد موثر است و اگر این دو فاکتور رعایت شود بازده عدد از اکثر روش های تبلیغاتی بیش تر خواهد بود.

۲- پوش نوتیفیکیشن : این سیستم تبلیغاتی در بین برنامه نویسان رواج دارد و بیش تر برای تبلیغات برنامه های خود توسعه دهندگان استفاده می شود و سایت و مرکز ساماندهی مشخصی ندارد. در همین انجمن (Answercenter.ir) نیز برنامه نویسانی وجود دارند که پوش های موثر با تعداد کاربران بالا می زنند که می توانید در امضاها و استاتوس ها تعداد کاربران و هزینه پوش را مشاهده کنید. شما با این روش تبلیغاتی با هزینه کم می توانید تبلیغ خود را به تعداد زیادی کاربران نشان دهید اما شما بر خلاف عدد هزینه نمایش تبلیغ خود را می پردازید و تضمینی وجود ندارد که همه کاربران بر روی پوش کلیک کنند و حتی بعضی اوقات بدون دیدن پوش را می بندند ، بنابراین راه حل این است که از توسعه دهندگانی درخواست پوش کنید که پوش خود را قفل کرده باشند یا صندوقی برای دریافت و بایگانی پیام ها در نظر گرفته باشند. همچنین برای این که آمار دقیقی از تعداد باز شدن پوش خود بدست آورید (همانطور که گفتیم شما بر این اساس پول نمی پردازید اما می توانید ببینید که پوش این توسعه دهنده چقدر بازده داشته است و آیا خوب است که دوباره به آن مراجعه کنید یا نه) می توانید لینک کافه بازار برنامه را توسط سایت های کوتاه کننده لینک کوتاه کنید و به توسعه دهنده بدهید ، اکثر این سایت ها نشان می دهند که آن لینک کوتاه شده چقدر باز شده است. همچنین حتما به توسعه دهندگان معتبر مراجعه کنید و پرداخت و مکالمات خود را مستند سازی کنید ، و از توسعه دهنده بخواهید که لیست برنامه هایی که برای آن ها پوش ‌می فرستد را به شما بدهد تا بتوانید آن ها را بر روی گوشی خود تست کنید و تبلیغ خود را مشاهده کنید. همچنین اگر هیچ شناختی از توسعه دهنده ندارید از او بخواهید که یک اسکرین شات از پنل ارسال پوش یا پنل کافه بازار و یا یک پوش تستی بفرستد. در انتخاب جمله تبلیفاتی هم دقت به خرج دهید که کاربر را به خود جذب کند چرا که تنها ابزار تبلیغاتی شما در این روش همین یک جمله است! در مجموع باید بگویم که این روش هزینه کمتری نسبت به عدد دارد اما شما هزینه تبلیغات خالص خود را نمی پردازید ، همچنین باید نکات امنیتی را رعایت کنید چرا که شخصی وجود ندارد که توسعه دهنده را تضمین کند‌.

انشاالله روش های تبلیغاتی دیگر را در قسمت های آینده معرفی خواهم کرد ، در صورتی‌ که نظر و پیشنهادی دارید بفرمایید. یا علی

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام دوباره ،

در ادامه آموزش قبلی دو روش دیگر تبلیغات در مسنجر ها و سایت ها و انجمن ها رو معرفی می کنم.

۳- تبلیغات در‌مسنجر ها : شاید موثر ترین روش تبلیغاتی را بتوان همین روش دانست ، چرا که به طور مستقیم کاربر را هدف قرار می دهید. محدودیتی در‌نوع تبلیغات ندارید و می توانید به میزان نامحدود تبلیغ کنید ، به شخص دیگری نیز نیازی نیست و می توان توسط سیستم های تبلیغاتی تبلیغات را انجام داد. تبلیغات شما می تواند شامل عکس ، متن ، ویدئو و صوت باشد و به صورت پیام به کاربر ها ، گروه ها و کانال ها ارسال شود.

البته باید توجه داشت به علت گستردگی کانال ها و گروه ها در شبکه های مجازی در صورتی که از سیستم های تبلیغاتی خودکار استفاده نمی کنید و تبلیغات را به کاربر ها پیام نمی دهید ، باید گروه و کانال متناسب با موضوع برنامه را انتخاب کنید و همچنین از صحت حقیقی بودن اعضا مطمئن باشید. و پرداخت هزینه را به صورت مطمئن انجام دهید و مستند سازی کنید چرا که امکان تقلب وجود دارد.در این جا دست شما همانطور که گفتیم برای تبلیغات باز است اما آزادی مطلق ندارید و نباید متن تبلیغاتی خسته کننده یا ویدئو و عکس پر حجم باشد. یک نوع دیگر از زیر مجموعه های تبلیغات در مسنجر ها تبلیغات در روبات هاست که ترکیبی از آن دو روش است اما باید از حقیقی بودن اعضا مطمئن باشید. همچنین سعی کنید به جامعه آماری بالایی تبلیغ بفرستید چرا که احتمال باز نشدن تبلیغ در این روش از پوش نوتیفیکیشن هم بیش تر است و راهی برای جلوگیری از آن وجود ندارد. در کل این روش به بودجه ای همانند بودجه عدد نیاز دارد اما نسبت به آن مخاطب را بیش تر مورد هدف قرار می دهد.

۴- تبلیغات در سایت ها و انجمن ها : روش معمول و قدیمی تبلیغات در فضای مجازی است. شما می توانید همانند عدد بنر و در صورتی که قصد تبلیغات متنی دارید همانند پوش نوتیفیکیشن یک جمله تبلیغاتی انتخاب کرده و سفارش آن را به سایت ها و سامانه های تبلیغاتی (سامانه هایی وجود دارند که با سایت ها قرار دارند و تبلیغات شما را در آن نشان می دهند در واقع همانند عدد یک رابط هستند که آمار دقیقی از تبلیغ ارائه می کنند) بدهید.البته باید در انتخاب موضوع سایت مربوطه دقت لازم را انجام دهید که کاربران سایت مشتاق دیدن برنامه شما باشند.البته انوع تبلیغات سایت ها هم متفاوت هست و جایگاه بنر شما در سایت ، فاکتور مهمی در دیده شدن تبلیغ شما دارد. نکته منفی این روش افزونه هایی هستند که تبلیغات سایت ها را غیر فعال می کنند.

تبلیغات در انجمن ها نیز زیرمجموعه دوم این روش می باشد که همانند روش قبلی کاربران را هدف خود قرار می دهد ، شما می توانید بنر های تبلیغاتی خود را در انجمن ها قرار دهید و یا هدر آن انجمن را برای مدتی اجاره کنید. همچنین می توانید با کسب اجازه از مدیریت تاپیک مرتبط با برنامه خود را در انجمن بزنید و از مدیریت بخواهید تا برای مدت زمانی مشخص مانند یک هفته برچسب مهم بر روی آن بزند تا از سایر تاپیک ها متمایز باشد.سایت ها و انجمن های فناوری اطلاعات و نرم افزار ها و بازی های اندروید برای تبلیغات در اولویت هستند.در مجموع شاید این روش نسبت به سایر روش ها قدیمی شده باشد اما هنوز از محبوبیت و مقبولیت خوبی برخوردار است و می تواند اثر خود را داشته باشد.

انشاالله مابقی روش ها را در قسمت بعدی بررسی خواهم کرد. موفق و پیروز باشید!

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام ،

کمتر از ۲۴ ساعت تا تحویل سال مونده و گفتم این آخر سالی این مبحث رو به اتمام برسونم.در‌ادامه روش های پایانی رو معرفی می کنم.

۵- تازه های برگزیده : قصد دارید به طور رایگان برنامه خود را به صفحه اول بازار بیارید؟ این روش‌مناسب‌ شماست. بدون هزینه و صرف وقت و انرژی برای تبلیغات می توانید برنامه خود را به صفحه اول بازار بیاورید. در این روش برنامه شما باید یک ایده ناب و خیلی خوب داشته باشد و از امکانات و گرافیک خوبی برخوردار باشد. این روش بهترین روش است ، چرا که می توانید بدون این که ذهن خود را درگیر تبلیغات کنید یک برنامه با کیفیت بسازید و آن را به صفحه اول بازار بیاورید.در این روش تبلیغاتی فاکتور‌تبلیغاتی وجود ندارد و در عوض برنامه نویسی و طراحی گرافیک فاکتور های مهم هستند و باعث موفقیت در این روش می شوند.از همین الان می توانید استارت یک پروژه ناب را بزنید ...

۶- اتحاد برنامه نویسان : در این روش از دیگر همکاران خود کمک می گیرید و از آنان درخواست حمایت می کنید.آنان می توانند برنامه شما را به دیگران معرفی کنند یا آن را بخرند و به آن نظر پنج ستاره بدهند. فاکتور موفقیتی این روش داشتن همکارانی خوب و مورد اعتماد است تا از شما حمایت کنند. به زودی منتظر یک خبر خوب از انجمن AnswerCenter در این خصوص باشید ...

۷- تقلب و دستکاری در لیست ها : در صورتی‌ که می خواهید یک شبه به صدر لیست های تازه های پرفروشی و پرفروش های هفته بیایید این روش‌مناسب‌ شماست.شما با افرادی قرارداد می بندید به ازای چند صد خرید به آنان پول می دهید ، این افراد هم که با دادن سود مردم را جذب خود کرده اند از آنا استفاده ابزاری می کنند و خرید و نظر جعلی برای شما جمع می کنند. شاید در آغاز این روش‌خوب به نظر برسد ، اما لازم به ذکر است که بگوییم به این علت که این لیست ها سیستمی هستند و کاربران به آن اعتماد می کنند هرگونه دستکاری در آن ها حق الناس است و از نظر شرعی گناه محسوب می شود. همچنین مطمئنا روزی افرادی شما را به کافه بازار گزارش خواهند کرد و علاوه بر حذف از لیست ، از طرف مراجع قضایی مورد پیگیری قرار خواهید گرفت.حال این انتخاب شماست که آیا وژدان کاری به شما اجازه می دهد که حق همکاران خود را پایمال کرده و این جرئت را به خود ندهید که برنامه خود را مورد ارزیابی همگان قرار دهید.

۷- مابقی روش ها : روش ها و سامانه های تبلیغاتی دیگری نیز وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید ، شما می توانید این روش ها را این جا معرفی کنید تا پس از بررسی به معرفی آنان بپردازم.

امیدوارم که این مقاله مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و از آن نهایت استفاده را ببرید. پیشنهاد من به همه توسعه دهندگان این است که قبل از انتشار برنامه حداقل یک بار این مقاله را مطالعه کنند و برای تبلیغات برنامه خود برنامه ریزی کنند.

آرزوی سالی خوب و پربرکت را برای همه شما عزیزان دارم.

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

متاسفانه بازار به پوش ایراد میگیره و ایمیل تذکر به توسعه دهنده میفرسته

Sent from my LG-H818 using Tapatalk

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
×
×
  • اضافه کردن...