Salar82 901 ارسال شده در 4 آذر، ۱۳۹۹ اشتراک گذاری ارسال شده در 4 آذر، ۱۳۹۹ سلام به همه دوستان و بزرگان آموزش کامل کار با B4XTurtle، در تاپیک زیر داده شده و در این تاپیک مثال ها و نمونه کدهای رسم، برای استفاده قرار داده میشن. (خوشحال میشم دوستان در این زمینه همکاری داشته باشن ) لینک ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری ...
Salar82 901 ارسال شده در 4 آذر، ۱۳۹۹ سازنده اشتراک گذاری ارسال شده در 4 آذر، ۱۳۹۹ رسم مربع روش اول: Sub Turtle_Start Turtle.SetPenColor(xui.Color_Blue).SetPenSize(5).SetSpeedFactor(1) Turtle.MoveForward(100).TurnLeft(90) Turtle.MoveForward(100).TurnLeft(90) Turtle.MoveForward(100).TurnLeft(90) Turtle.MoveForward(100).TurnLeft(90) End Sub روش دوم(داینامیک تر و بهتر): Sub Turtle_Start Turtle.SetPenColor(xui.Color_Blue).SetPenSize(5).SetSpeedFactor(1) For i = 1 To 4 Turtle.MoveForward(100).TurnLeft(90) Next End Sub در این مثال، اول 100dip به سمت جلو و هر دفعه 90 درجه بسمت چپ تغییر جهت میده. اگر چهار بار این اتفاق بیفته، یک مربع رسم میشه. لینک ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری ...
Salar82 901 ارسال شده در 4 آذر، ۱۳۹۹ سازنده اشتراک گذاری ارسال شده در 4 آذر، ۱۳۹۹ رسم دایره: Sub Turtle_Start Turtle.SetPenColor(xui.Color_Blue).SetPenSize(5).SetSpeedFactor(1) For i = 1 To 360 Turtle.MoveForward(1).TurnLeft(1) Next End Sub دقت داشته باشید که با یک بار دور زدن کامل، 360 درجه تغییر جهت میدیم. حالا اگر 360 بار، یک درجه تغییر جهت بدیم، یک دور کامل میزنیم. درواقع (کسر) 1/360 محیط دایره رو حساب کردیم و هر بار باندازه 1dip حرکت میکنیم. اگر 360 بار اینکار انجام بشه، یک دایره بدست میاد. لینک ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری ...
Salar82 901 ارسال شده در 5 آذر، ۱۳۹۹ سازنده اشتراک گذاری ارسال شده در 5 آذر، ۱۳۹۹ Sub Turtle_Start Turtle.SetPenColor(xui.Color_Blue).SetPenSize(5) Dim radius As Float = 100 DrawCircle(radius) Turtle.PenUp.MoveBackward(radius).PenDown Turtle.SetPenColor(0xFFFF00B6) DrawSquare(radius * 2) End Sub Sub DrawCircle (Radius As Float) Dim DistancePerIteration As Float = 2 * cPI * Radius / 360 ' circle perimeter = 2 * π * radius ' For i = 1 To 360 Turtle.MoveForward(DistancePerIteration).TurnLeft(1) Next End Sub Sub DrawSquare (EdgeSize As Float) For i = 1 To 4 Turtle.MoveForward(EdgeSize).TurnLeft(90) Next End Sub به خط زیر توجه کنید: Dim DistancePerIteration As Float = 2 * cPI * Radius / 360 با این کد، ابتدا محیط دایره رو بر اساس شعاع بدست میاریم (طبق فرمول محیط دایره، P=2⊓r) لینک ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری ...
ارسالهای توصیه شده
بایگانی شده
این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.