رفتن به مطلب

Salar82

پاسخگو و راهنما
  • تعداد ارسال ها

    559
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    101

Salar82 آخرین باز در روز ۱۵ فروردین برنده شده

Salar82 یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

12 دنبال کننده

درباره Salar82

  • تاریخ تولد ۲۲ شهریور ۱۳۸۲

مشخصات پروفایل

  • محل زندگی
    کازرون
  • محل تولد
    شیراز
  • علاقه مندی ها
    اندروید استودیو، بیسیک، انیمیشن‌سازی، فوتوشاپ و مهم تر از همه برنامه نویسی

آخرین بازدید کنندگان نمایه

2,284 بازدید کننده نمایه

Salar82's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

766

اعتبار در سایت

  1. سلام
    میشه یه آموزش درمورد امنیت دیتابیس بذارید؟

    فکر می‌کنم بقیه دوستان هم این مشکل رو دارن.


    متشکرم

  2. دوست عزیز من که خدمتتون عرض کردم: بفرما: مشکلی وجود نداره شما یه جا دارین اشتباه مقدار دهی میکنین.
  3. متن من، تو بیسیک دو خط هست؛ تو شبیه ساز ده خطه... متن شما رو هم تست کرده بودم و مشکلی نداشت. کتابخونه به این صورت کار میکنه که اول ارتفاع متن رو بر اساس سایز و فونت، مشخص میکنه و داخل اسکرول ویو نشون میده. پس فرقی نمیکنه از دیتابیس بگیره متن رو یا مستقیم بگیره. متن، متنه؛ چه از دیتابیس، چه فایل txt و چه مستقیم . قاعدتا نباید مشکلی داشته باشه. دقت کنید که سایز متن رو نیاین بعد از Invalidate رو تغییر بدید. Invalidate، باید آخر از همه‌ی تغییرات لیبل باشه.
  4. سلام دوست عزیز نسخه 1.2 رو دانلود کنید: ShScrollingLabel_Lib_v1.2.zip تست کردم تو این نسخه مشکلی نیست... نمونه سورس: ShScrollingLabel_B4A.zip
  5. کتابخانه ShSlideToAct (رپ شده از کاتلین) سلام به همه دوستان با یه کتابخونه فوق العاده دیگه درخدمتتون هستم. این کتابخونه، رپ شده این پروژه گیت‌هاب به زبان کاتلین هست.... هزینه دریافت کتابخونه، 5 صلوات برای سلامتی امام عصر (عج) قابلیت های کتابخونه: قابلیت افزودن ویو از طریق دیزاینر تغییر رنگ متن تغییر سایز متن تغییر فونت متن قفل کردن اسلایدر ساپورت کردن RTL تغییر گردی گوشه ها تغییر اندازه دکمه تغییر رنگ پس زمینه ویو تغییر رنگ دکمه تغییر مدت زمان انیمیشن قابلیت افزودن حالت Vibrate تغییر آیکون تغییر رنگ آیکون تغییر آیکون پایانی تغییر رنگ آیکون پایانی ریست کردن اسلایدر با انیمیشن دارای 6 رویداد: CompleteAnimationStarte CompleteAnimationEnded ResetAnimationStarted ResetAnimationEnded SlideComplete SlideFailed موفق باشید ارسال کننده Salar82 ارسال جمعه, 14 آذر 1399 دسته کتابخانه ها
  6. Salar82

    خرید اموزش

    سلام از بالا، قسمت فروشگاه، بخش "مدیریت فایل" میتونید آموزش رو دریافت کنید.
  7. کتابخانه ShShineButton مشاهده فایل سلام به همه این کتابخونه، رپ شده این پروژه گیت هاب هست که براتون آماده کردم با این کتابخونه میتونید با 4 خط کد، افکتی بسیار زیبا داشته باشید. رمز تمامی فایلها: answercenter.ir موفق باشید ارسال کننده Salar82 ارسال شنبه, 8 آذر 1399 دسته کتابخانه ها
  8. جلسه چهارم تو این جلسه، بیشتر با متدهای این کتابخونه آشنا میشیم: MoveTo: MoveTo (X, Y) با این متد، قلم به مختصات داده شده میره. SetX: SetX (X) با نوشتن این کد، قلم به X داده شده در محور Xها میره. SetY: دقیقا عین بالا ولی در محور Y ها... DrawText : DrawText (Text As String) با این متد، یه متن بهش میدی و قلم اون رو مینویسه... البته به هیچ وجه چیزی نیست که فکر میکنین. خودتون امتحان کنید ببینید Home : Turtle.Home با این دستور، قلم به مرکز صفحه بر میگرده(بدون اونکه چیزی بکشه) ClearScreen : Turtle.ClearScreen با این کد، تمام طرح ها، حذف میشن Pause / Resume: این دو متد، نقاشی رو متوقف میکنه و یا ادامه میده Stop: با این کد، بطور کامل طراحی متوقف میشه IsMoving : با این متد، میشه چک کرد که آیا قلم در حرکته یا نه: If Turtle.IsMoving Then 'TODO' End If SetFontAndAlignment : اگر از DrawText استفاده میکنید، با این متد میشه فونتش رو تغییر داد. Turtle.SetFontAndAlignment(xui.CreateDefaultBoldFont(20), "LEFT") RabbitMode / TurtleMode: فعال و غیر فعال کردن RabbitMode(اگر این مد فعال باشه، نقاشی همون اول بدون هیچ حرکتی کشیده میشه) Turtle.RabbitMode 'Enabled RabbitMod' 'Or' Turtle.TurtleMode 'Disabled RabbitMode' GetX / GetY / GetAngle: این سه متد، بترتیب زاویه قلم، موقعیت Y و موقعیت X رو برمیگردونن. به این کدها دقت کنید: Sub Turtle_Start Log(Turtle.GetX) 'outputs 400 (center) Turtle.SetX(200) Log(Turtle.GetX) 'still outputs 400 End Sub دقت کنید، ما اومدیم با SetX، موقعیت 200 رو تعیین کردیم ولی وقتی GetX رو لاگ میگیریم، دوباره 400(موقعیت اولیه) رو برمیگردونه. این نکته رو توصیه میکنم بخاطر داشته باشید که بطور پیشفرض، دستورها در صف قرار میگیرند بخاطر همین دوباره 400 رو برمیگردونه(در حالت بالا) به کدهای زیر هم دقت کنید که چه موقع چه چیزی رو برمیگردونه: Sub Turtle_Start Turtle.RabbitMode Log(Turtle.GetX) 'outputs 400 (center) Turtle.SetX(200) Log(Turtle.GetX) 'outputs 200 End Sub در حالت RabbitMode، وظایف در صف قرار نمیگیرند. Sub Turtle_Start Log(Turtle.GetX) 'outputs 400 (center) Turtle.SetX(200) Wait For Turtle_Done Log(Turtle.GetX) 'outputs 200 End Sub میشه از Wait For هم استفاده کرد. البته بهتره به این صورت نوشته شه: If Turtle.IsMoving Then Wait For Turtle_Done End If در جلسه بعد هم، رویدادهای این کتابخونه رو بررسی میکنیم موفق باشید اگر نقدی، مشکلی و یا ایرادی از بنده هست، تو خصوصی میتونید پیام بدید. حتما استقبال میکنم.
  9. ببخشید من ناقص عرض کردم. دوراه هست: اول همین راهی که گفتم، البته یه فایل به اسم glide.jar داخل پوشه libs هست. قبل از اینکه این پوشه رو حذف کنید، این فایل jar رو به پوشه کتابخونه هاتون اضافه کنید و بعد پوشه رو حذف کنید. راه دوم هم این هست که بجای گلاید از کتابخونه پیکاسو (که دقیقا همون کار گلاید رو انجام میده) استفاده کنید. تا تداخلی بوجود نیاد
  10. سلام دوست عزیز برای این پروژه (دقت کنید که فقط این پروژه)، فایل aar کتابخونه رو به زیپ تغییر بدید و پوشه libs رو (از داخل فایل زیپ) حذف کنید. و در نهایت، دوباره zip رو به aar تغییر بدید. پروژه رو رفرش کنید و دوباره ران کنید
  11. جلسه سوم در جلسه قبل، بطور کامل با تغییر خصوصیات قلم آشنا شدیم، تو این جلسه رسم رو شروع می‌کنیم... پنج متد بسیار مهم در رسم با B4XTurtle وجود داره که بررسیشون میکنیم: MoveForward: مثال: Sub Turtle_Start Turtle.MoveForward(100) End Sub با این متد، قلم به اندازه 100dip، به سمت جلو(در حالت اولیه به سمت راست) حرکت می‌کنه و یه خط بطول 100dip رسم میکنه: نکته بسیار مهم: در B4XTurtle هرگز از dip استفاده نکنید؛ dip بصورت Internal به کدتون اضافه میشه. MoveBackward: مثال: Sub Turtle_Start Turtle.MoveForward(100) End Sub با این متد، قلم به اندازه 100dip، به سمت عقب حرکت می‌کنه (یعنی اگر نوک قلم بسمت راست باشه، باندازه 100dip، به سمت چپ حرکت میکنه_بدون اینکه قلم تغییر جهت بده_) و یه خط بطول 100dip در خلاف جهت رسم میکنه: TurnLeft: مثال: Sub Turtle_Start Turtle.TurnLeft(90) End Sub TurnRight: مثال: Sub Turtle_Start Turtle.TurnRight(90) End Sub دقت کنید که کارکرد دو متد TurnRight و TurnLeft دقیقا عین هم هستند: در هر دو متد، یک ورودی داریم که درجه رو از ما میگیره؛ بعنوان مثال، TurnRight(90)f ، زاویه قلم ما باندازه 90 درجه به راست میچرخه: از این دو متد، در بسسسسیاری از جاها استفاده میشه. مثلا رسم مربع: با رسم ها و مثال ها در جلسات آینده بیشتر آشنا میشیم. SetAngle: با این متد، یک زاویه بین 0 تا 360 به قلم میدیم. بطوری که زاویه 0، سمت چپ و زاویه 180 درجه، طرف راست هست. یعنی: اگر ما این متد رو برابر 0 بذاریم، قلم بسمت چپ جهت گیری میکنه و اگر رو 180 باشه، جهت قلم سمت راست میشه. مثال: Turtle.SetAngle(135).MoveForward(50) با این کد، زاویه 135 درجه تغییر پیدا میکنه و باندازه 50dip به سمت جلو جرکت میکنه. نتیجه میشه: دو متد کاربردی دیگه که بسیار میتونه کاربردی باشه، PenUp و PenDown هست: * از اسمشون پیداست که کاربردشون چیه، متد PenUp، رسم رو متوقف میکنه(دقت کنید رسم متوقف میشه نه جابجایی، یعنی قلم حرکت میکنه ولی چیزی رسم نمیشه) در واقع قلم رو برمیداره PenDown، دقیقا عکس اینه. مثال: دقت کنید که بعد از رسم دایره، باندازه شعاع، به سمت چپ حرکت میکنه اما چیزی نمیکشه. تا الان با 90 درصد رسم در B4XTurtle آشنا شدیم. دیگر متدها و رویدادها، خیلی مهم نیستن اما در جلسات آینده، حتما بررسی میکنیم. در تاپیک زیر، مثال ها برای B4XTurtle، قرار داده میشه که میتونید استفاده کنید در جلسات آینده، بیشتر این کتابخونه رو بررسی میکنیم. موفق باشید اگر نقدی، مشکلی و یا ایرادی از بنده هست، تو خصوصی میتونید پیام بدید. حتما استقبال میکنم.
  12. جلسه دوم همونطور که گفته بودم، از این جلسه، وارد کدنویسی برای B4XTurtle میشیم: دقت کنید که B4XTurtle یک کتابخونه b4xlib هست و با بقیه کتابخونه‌ها فرقی نداره B4XTurtle، یه custom view هست که باید از طریق دیزاینر به لایوت اضاف بشه. برای ایجاد یک پروژه با B4XTurtle، میتونید از بخش New Project، گزینه B4XTurtle رو انتخاب کنید. نحوه اضافه کردن ویوی B4XTurtle به لایوت: بعد از فعال کردن کتابخونه B4XTurtle، وارد Designer میشیم و از تب AddView، بخش CustomView، ویوی B4XTurtle رو اضافه می‌کنیم. به همین سادگی دقت کنید که این ویو، فضای کشیدن رو برامون مشخص میکنه. درواقع کاغذ نقاشیمونه شروع کار با B4XTurtle: تا اینجا فهمیدیم که B4XTurtle چی هست... حالا بریم ببینیم چه کارهایی میتونیم با این کتابخونه بکنیم. (سعی میکنم اکثر متدهای این کتابخونه رو بررسی کنیم) *تغییر خصوصیات نقاشی با یسری کدها، میشه خصوصیات نقاشیمون رو مثلا تغییر رنگ، سایز، سرعت کشیدن و .... رو شخصی سازی کرد که ان‌شاءالله در این جلسه، کامل بررسیشون می‌کنیم. 1. تغییر رنگ قلم: با استفاده از متد زیر، میتونید رنگ قلم رو تغییر بدید: Turtle.SetPenColor(Colors.Blue) با این کد، رنگ قلم، مثل این میشه: دقت کنید که با این کد، رنگ قلم همیشه ثابته مگر اینکه دوباره موقع رسم، بطور دستی، دوباره رنگ رو تغییر بدید. یه حالت دیگه هم هست، RandomColor: در این حالت، B4XTurtle، بعد از کشیدن هر خط، رنگ قلم رو بصورت رندم تغییر میده. Turtle.SetPenColor(Turtle.RandomColor) بجای اینکه رنگ رو خودمون تعیین کنیم، از متد RandomColor خود کتابخونه استفاده میکنیم که نتیجش میشه مثل زیر: توجه داشته باشید که الان فقط رنگ مد نظر بنده هست و در جلسات آینده، با مثالها و نحوه رسم هم آشنا میشیم. 2. تغییر سایز قلم: با این متد، براحتی میشه نازکی قلم رو تغییر داد: Turtle.SetPenSize(2) یک شکل که دارای Random Color و سایز های مختلف برای قلم. نحوه تغییر سایز قلم بصورت رندم: برای این منظور، از کد زیر میشه استفاده کرد: Turtle.SetPenSize(Rnd(1, 6)) 3. تغییر سرعت قلم: با کد زیر هم میشه سرعت کشیدن رو کم و یا زیاد کرد: Turtle.SetSpeedFactor(10) هر چی ورودی این متد بیستر باشه، سرعت کشیدن هم بیشتره. 4. نمایش قلم: با اینکار، قلم (مثلث قرمز رنگ) دیگه نمایش داده نمیشه. Turtle.SetTurtleVisible(True)'or flase نوجه داشته باشید که همه‌ی اینها رو میشه تو یه خط نوشت: Turtle.SetPenColor(Turtle.RandomColor).SetPenSize(2).SetSpeedFactor(10).SetTurtleVisible(True) در جلسات بعد، رسم کردن رو شروع میکنیم. موفق باشید اگر نقدی، مشکلی و یا ایرادی از بنده هست، تو خصوصی میتونید پیام بدید. حتما استقبال میکنم.
  13. جلسه اول با نام و یاد خدا جلسه اول رو شروع میکنیم. قبل از اینکه مبحث رو بطور جدی شروع کنیم، یه مقدمه درمورد B4XTurtle بگم که اصلا چی هست و چه هدفی داره.... اول یه پیش نمایشی با هم ببینیم: به گفته سایت مرجع: B4XTurtle، کتابخونه ای هست که از زبان برنامه نویسی Logo Classic گرفته شده. کتابخونه جزو کتابخونه های داخلی هست کتابخانه، Cross-Platform هست. یعنی براحتی می‌تونید در B4i , B4J , B4A و یا حتی در B4XPages استفاده کنید. هدف این کتابخونه، کمک به آموزش برنامه نویسی با یه طراح بصری (Turtle) به دانش آموزان هست. کار با کتابخونه خییییلی سادست. برای کار با کتابخونه در بیشتر موارد، از علم شیرین هندسه باید استفاده کنیم که ان‌شاءالله در جلسات آینده، کامل بررسی می‌کنیم. دقت داشیته باشید که از نسخه B4A - 10 و B4J-8.5 و B4i-6.8 یا نسخه بالاتر استفاده کنید. براحتی میشه با B4XTurtle، تصاویر زیبایی مثل زیر خلق کرد: دیگه مقدمه ای نمونده و ان‌شاءالله از جلسه آینده، وارد کد نویسی میشیم موفق باشید اگر نقدی، مشکلی و یا ایرادی از بنده هست، تو خصوصی میتونید پیام بدید. حتما استقبال میکنم.
  14. بسم الله الرحمن الرحیم سلام و درود خدمت همه‌ی اعضای انجمن انسرسنتر B4X چن وقتی هست از یه سری کتابخونه ها رونمایی کرده؛ مثل B4XTurtle و B4XPages و .... که فوق العاده کاربردی هستن. همونطور که قولش رو داده بودم، قرار شد یه دوره کامل و رایگان آموزش کار با این کتابخونه های جامع و کامل رو قرار بدم که خدا رو شکر آموزش B4XPages به اتمام رسید و خوشبحتانه با استقبال زیادی روبرو شد. ان‌شاءالله بزودی دوره B4XTurtle رو شروع می‌کنیم منتها قبل از شروع آموزش، یه سری نکات هست که باید خدمت همگی عرض کنم: 1- برای اینکه آموزشها پراکنده نشن، لطفا تو این پست، چیزی نفرستین و اگر موردی، سوالی و یا مشکلی بود، یه پست جدید ایجاد کنید. 2- آموزشها تا اطلاع ثانویه بصورت چند روز یکبار قرار داده میشن (بدلیل کمبود وقت بنده) اما هر زمان که وقت اضاف آوردم، حتما سعی میکنم جلسه بعد رو آماده کنم و بفرستم. (چون خودم هم باید مطالعه در این مورد داشته باشم ) 3- آموزش های مقدماتی همینجا قرار داده میشن و دیگر سورس ها و آموزش های مربوطه، تو یه پست جدید میذارم تا مشکلات مربوط به اونا، همونجا مطرح بشن. 4- البته لینک آموزشهای دیگه هم، اینجا قرار داده میشه. پس تمامی آموزشهای مربوط به B4XTurtle، همینجا در دسترس هستن. 5- آموزشها، کاملا مطابق با سایت مرجع پیش میره. پس نگران ناقص بودن دوره نباشید 6- مهم ترین نکته‌ای که مد نظر بنده هست و بهمین خاطر آموزش رو رایگان گذاشتم، اینه: هزینه هر آموزش، یه صلوات برای سلامتی و ظهور امام عصر (عج) هست .... ان شاءالله تا چن روز آینده، دوره آموزشی رو شروع می‌کنیم. امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق باشید.
×
×
  • اضافه کردن...