رفتن به مطلب

آموزش ساخت کلاس


msajad

ارسال‌های توصیه شده

سلام دوستان امید وارم این اموزش بتونه به شما کمکی در راه پیشرفت بکنه

 

 

برای ساخت کلاس اول باید یه مازول کلاس بسازیم

از منوی project گزینه add new module و class module رو انتخاب میکنیم

yvx3_screenshot_(58).png

 

یک اسم برای ماژول انتخاب میکنیم مثلا test

خوب حالا یه صفحه باز میشه که دو تا sub داره

Class_Globals:توی این ساب همون جور که خودتون میدونید برای متغیرهایی که میخوایی تو کل کلاس استفاده کنیم این جا قرار میگیره

Initialize:این ساب میاد متغیرهایی که شما لازم داری از برنامه نویس دریافت میکنه(مثل همین Initialize هایی که تو برنامه انجام میدید)

خوب اصل ماجرا از این جا شروع میشه

مثلا شما میخواید کلاستون یه عدد بگیره وبه توان 2 برسونه

خوب ما یه متغیر از نوع int لازم داریم پس توی Class_Globals مینویسیم

dim n as int 

جلوی Initialize یه پرانتز باز میکنیم و یک (یا چند)متغیردریافت میکینم

Public Sub Initialize(adad As Int)

همون طور که گفتم این کار باعث میشه مقدار مورد نظر رو دریافت کنیم (البته یه راه دیگه هم داره جلو تر میگم)

در داخل ساب Initialize مینویسیم

n=adad

با این کار عدد دریافت شده رو داخل کلاس قابل استفاده میکنیم

 

حالا میام یه ساب ایجاد میکنیم برای اعمال کاری که میخواییم انجام بدیم

توجه کنید که sub از نوع Public بسازید تا بشه در Activity ازش استفاده کرد

به طور مثال

Public Sub tavan as int
n=n*n
Return n
End Sub

as int جلوی tavan  میگه مقدار برگشتی از نوع int هست

Return  میاد یه مقدار رو برمیگردونه که ما بتونیم داخل Activity استفاده کنیم و اگه نگذاریم هیچی برگشت داده نمیشه

خوب یه جا گفتم میشه از یه روش دیگه عدد رو دریافت کنیم این جوری هست

جلوی سابی که خودمون ساختیم(tavan) میایم عدد رو دریافت میکنیم

Public Sub tavan(adad As Int)

اگه این کارو کنیم فقط ساب  خومون بهش دسترسی داره و جایی دیگه نمیشه ازش استفاده کرد ولی اگه از همون روشی که بالا تر گفتم انجام بدید همه جا (ساب های دیگه) میشه ازش استفده کرد

vv7j_screenshot_(59).png

خوب برمیگردیم به Activity مورد نظر (main)

در قسمت Sub Globals میام یه متغیر میسازیم از نوع اسم کلاسمون (test)

یک متغیر هم میسازیم برای عددی که داخل برنامه قرار به توان 2 برسه

و یه لیبل برای نمایش نتیجه

Sub Globals

Dim pow As test	
Dim n As Int
Private Label1 As Label
End Sub

حالا میام توی Activity_Create متقیر pow رو Initialize میکنیم

و از تابع tavan هم برای اعمال کارهایی که داخل کلاس تعریف کرده بودیم استفاده میکنیم

و در اخر جواب رو داخل لیبل نشون میدیم

Sub Activity_Create(FirstTime As Boolean)
Activity.LoadLayout("main")
n=5
pow.Initialize(n)
Label1.Text=pow.tavan
End Sub

zxj_screenshot_(60).png

سورس برنامه رو هم میتونید از لینک زیردریافت کنید

http://s6.picofile.com/file/8193611042/Class_module_develop_by_msajad_.zip.html

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهندس ممنون حالا برای اینکه کلاس منورو بسازم کمکم کنید به چه شکل عمل کنم؟؟

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آموزش خوبی بود

 

از اساتید انجمن خواهش می شود تا از این آموزشهای پایه بیشتر بزارن ...

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آموزش خوبی بود

 

از اساتید انجمن خواهش می شود تا از این آموزشهای پایه بیشتر بزارن ...

پیشنهاد بدید تا بزارم

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 2 هفته بعد...

دوستان می تونید راهنمایی کنید که کلاس به چه دردی می خوره و کجا باید ازش استفاده کرد؟؟؟

این کلاس ها از نوشتن کد های تکراری جلوگیری می کنند .

توی بیسیک فور اندروید میشه این Class ها رو به صورت کتابخانه برای خودش کامپایل کرد .

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

میشه برای همین کلاس یه کدی بدین که برنامه اعداد رو ازکاربر بگیره

و ما خوئمون عدد ندیم

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لطفا آموزش کار با custom view. را بزاری

ممنون

سلام اموزش خاصی نداره فقط بعضی از کتابخونه ها یک شی به جز شی های موجود در b4a میسازند وقتی شما اون شی رو ساختی ارتباط میدی به custom view

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

میشه برای همین کلاس یه کدی بدین که برنامه اعداد رو ازکاربر بگیره

و ما خوئمون عدد ندیم

متوجه منظورتون نشدم ولی برای دریافت هر چیزی کافیه جلوی ساب مورد نظر پرانتز باز کنید و اونو دریافت کنید (اگه اموزش رو خونده باشید دو تا روش گفتم)

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

میشه برای همین کلاس یه کدی بدین که برنامه اعداد رو ازکاربر بگیره

و ما خوئمون عدد ندیم

منظورتون ساخت کتابخانه ای هست که از برنامه نویس عدد بگیره و روشون یه کار خاصی انجام بده ؟

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

منظورتون ساخت کتابخانه ای هست که از برنامه نویس عدد بگیره و روشون یه کار خاصی انجام بده ؟

نه

از کاربر عدد بگیره

اونی که برنامه مارو دان میکنه

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
×
×
  • اضافه کردن...