رفتن به مطلب
  • 0

ساخت بازی مانند 41148


MahdiHD

سوال

سلام به همه دوستان و اساتید

سوالی داشتم می خواستم بدون بازی هایی مانند جدال با شیاطین یا حریم در چه محیطی ساخت می شه؟با چه زبانی ؟ (بازی های دو بعدی که کاراکتر در محیط حرکت کرده و کارهای از پیش تعیین شده را انجام می دهد و مراحل را رد می کند) اگر می دونید چند تا منبع آموزشی خوب برای اون زبان و محیط معرفی‌کنید مانند این انجمن. بسیار ممنون و متشکر

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ارسال های توصیه شده

دوستان دژگه نظری ندارند؟ به نظر شما ساخت این بازی ها چه قدر زمان بر هست؟ آیا راحت یا بسیار سخت هست ؟ در محیط بیسیک فور اندروید نمی‌شه ساخت؟

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان دژگه نظری ندارند؟ به نظر شما ساخت این بازی ها چه قدر زمان بر هست؟ آیا راحت یا بسیار سخت هست ؟ در محیط بیسیک فور اندروید نمی‌شه ساخت؟

ساخت بازی در محیط این برنامه اگه باهاش آشنا باشید حدود یکی دوماه طول میکشه

در محیط بیسیک فک نکنم

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان دژگه نظری ندارند؟ به نظر شما ساخت این بازی ها چه قدر زمان بر هست؟ آیا راحت یا بسیار سخت هست ؟ در محیط بیسیک فور اندروید نمی‌شه ساخت؟

100% زمان بره ساخت این بازیا

بازی 41148 رو با یونیتی ساختن البته با گیم میکر هم میشه ساخت برای یونیتی #C و برای گیم میکر ++C میتونی کد نویسی کنید

از نظر سختی هم بسته به توان و مهارت خودتون داره

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوست عزیز


بازی 41148 با انجین یونیتی ساخته شده که به سه زبان مختلف میشه باهاش کد نویسی کرد.


بازی هایی مانند حریم و جدال با شیاطین هم به نظر من با کانستراکت 2 ساخته شدن که نیازی به کد نویسی نداره و آموزش مخصوص خودشو داره.


البته کدننوشتن به این مفهوم نیست که راحته.چون به جای نوشتن کد کار دیگه ای باید انجام بدین.


در مورد منبع هم در گوگل سرچ کنید پیدا میکنید.


این رو هم بگم که بیسیک 4 اندروید بیشتر برای ساختن برنامه هست و برای ساخت بازی چندان کاربرد نداره.میشه باهاش بازی ساخت اما نه به خوبی بازی های بالا.


ساخت بازی انجین مربوط به خودشونو دارن که مخصوص همون کار طراحی و ساخته شدن.


در مورد زمان ساخت بازی هم بستگی به خود شما داره که چقدر وارد باشین.بر فرض مثال که شما کار با انجین های بازی سازی رو بلدین.خب یه زمان می خواد برای طراحی شخصیت ها و محیط.یه زمان می خواد برای نوشتن داستان.یه زمان هم می خواد برای ساخت بازی تو خود انجین ها.مسلما وقت زیادی رو میگیره.


در مورد سختی و راحتیش هم به دانسته های شما بستگی داره که چقدر واردین.یا چقدر علاقه مند به این کارید.


 


موفق باشید


لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ساخت بازی در محیط این برنامه اگه باهاش آشنا باشید حدود یکی دوماه طول میکشه

در محیط بیسیک فک نکنم

نه بابا چه خبره مگه می خوان چکار کنن من از یکی از همین دوستان که بازی این شکلی و حرفه ای تر از اینا هم ساخته بود گفتم چقدر طول کشید گفت حدود یک هفته 

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

نه بابا چه خبره مگه می خوان چکار کنن من از یکی از همین دوستان که بازی این شکلی و حرفه ای تر از اینا هم ساخته بود گفتم چقدر طول کشید گفت حدود یک هفته 

دوست عزیز من تجربه کار با این برنامه رو دارم و این مدت که گفتم کاملا درسته

دوست شما فک کنم مبالغه کردن یا شاید خیلی حرفه ای هستن

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام . من 5 ساله که کارم بازی سازیه 

بهتره شما بگین دنبال چی هستین تا بهتر راهنماییتون کنم .

بازی های 2 بعدی ساختشون زیاد سخت نیست و تنها 2 تا اصل مد نظر همه هست 1- ایده و نو آوری  2- گرافیک فانتزی یعنی اگر این 2 مورد حل باشه نهایتا 1 ماه طول بکشه تا بهترین بازیه 2 بعدی رو بسازین 

خیلی از بازی های ایرانی گرافیکشون ضعیفه و یا از اینور اونور کش میرن خوب چون کار تیمی تو ایران کمی ضعیفه و همه ی کار های مربوط به بازی رو 1 نفر انجام میده (بازی های ساده ) 

گیم دیزاین بازیه 2 بعدی یه حدی داره یعنی مثلا اگر 1 سال مدام کار کنین دیگه  هیچ چیزی برای گفتن نداره (بر خلاف 3 بعدی ) . بازی های 2 بعدی جدیدا بدون برنامه نویسی انجام میگیره . انجین هایی مثل gamesalad که پر طرفدار ترین انجین 2 بعدی هست بدون برنامه نویسی هست و یا انجین construct که جدیدا اموزشش رو ساختم و حتی بهترین انجین جهان یعنی unreal 4 بدون کد نویسی انجام میشه . البته تو محیط ویژوالی کار گیم دیزاینو انجام میدین . شاید برای کسی که چیزی از پیاده کردن الگوریتم نمیدونه سخت باشه ولی کار با این محیط ها برای برنامه نویس ها خیلی راحت تر از کد نویسیه 

.

بازیه حریم رو نمیخوام بهش توهین کنم ولی من تو 2 - 3 روز خیلی بهتر از اون میتونم بسازم . انیمیشن به شدت ضعیف داره . اصلا به بازی عمق نداده و... بازیه 41148 که ساخت اقای فنایی هست از نظر گرافیکی خوبه ولی گیم پلیش تکراریه 

در هر مورد دیگه ای سوال داشتی میتونی همینجا بپرسی 

موفق باشی 

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام . من 5 ساله که کارم بازی سازیه 

بهتره شما بگین دنبال چی هستین تا بهتر راهنماییتون کنم .

بازی های 2 بعدی ساختشون زیاد سخت نیست و تنها 2 تا اصل مد نظر همه هست 1- ایده و نو آوری  2- گرافیک فانتزی یعنی اگر این 2 مورد حل باشه نهایتا 1 ماه طول بکشه تا بهترین بازیه 2 بعدی رو بسازین 

خیلی از بازی های ایرانی گرافیکشون ضعیفه و یا از اینور اونور کش میرن خوب چون کار تیمی تو ایران کمی ضعیفه و همه ی کار های مربوط به بازی رو 1 نفر انجام میده (بازی های ساده ) 

گیم دیزاین بازیه 2 بعدی یه حدی داره یعنی مثلا اگر 1 سال مدام کار کنین دیگه  هیچ چیزی برای گفتن نداره (بر خلاف 3 بعدی ) . بازی های 2 بعدی جدیدا بدون برنامه نویسی انجام میگیره . انجین هایی مثل gamesalad که پر طرفدار ترین انجین 2 بعدی هست بدون برنامه نویسی هست و یا انجین construct که جدیدا اموزشش رو ساختم و حتی بهترین انجین جهان یعنی unreal 4 بدون کد نویسی انجام میشه . البته تو محیط ویژوالی کار گیم دیزاینو انجام میدین . شاید برای کسی که چیزی از پیاده کردن الگوریتم نمیدونه سخت باشه ولی کار با این محیط ها برای برنامه نویس ها خیلی راحت تر از کد نویسیه 

.

بازیه حریم رو نمیخوام بهش توهین کنم ولی من تو 2 - 3 روز خیلی بهتر از اون میتونم بسازم . انیمیشن به شدت ضعیف داره . اصلا به بازی عمق نداده و... بازیه 41148 که ساخت اقای فنایی هست از نظر گرافیکی خوبه ولی گیم پلیش تکراریه 

در هر مورد دیگه ای سوال داشتی میتونی همینجا بپرسی 

موفق باشی 

ممنون از پاسختون و وقت گذاشتن روی مطلب . چند سوال داشتم که لیست کردم و ازتون می پرسم:

1- من قصد ساخت بازی مانند 41148 و بازی هایی در این دست را دارم دیگه شما خودتون امکانات و قابلیت های این جور بازی ها رو می دونید

2- همونطور که اشاره شد این بازی ها دو بعدی هستند شما چه موتوری را برای ساخت این بازی ها پیشنهاد می کنید که هم قوی باشد هم نسبتا آسان و هم آموزش های فارسی آن زیاد باشد اگر یک مقایسه ای بین موتور ها انجام بدهید که عالی هست و من رو خیلی راهنمایی کردید من درباره این موتور ها تحقیق کردم ولی کمی گیج شدم لطف کنید مقایسه ای انجام بدید بسیار ممنون

3- می تونید برای موتوری که توی مقایسه بهتر بود یک منبع آموزش خوب برای اون معرفی کنید؟

4- و سوال آخر این که می تونید از تجربه هاتون توی این کار بهم بگید و یا هر نکته ای که مد نظرتون هست رو برام بیان کنید؟

علاقه دارم بیش تر با شما مکاتبه کنم و از تجربیاتتون استفاده کنم در صورت تمایل آی دی اسکایپ یا تلگرام خود را برای من پیام خصوصی کنید البته هیچ الزامی نیست و هرجور تمایل دارید.

باز هم ممنون

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستانی که در این مورد تجربه و مهارت دارند بسیار خوش حال می شوم تجربه هاشون رو در این مورد به اشتراک بزارن تا من یا بقیه دوستان بتونن استفاده کنن و اطلاعاتشون در این مورد بره بالا شاید فردی تصمیم به ساخت بازی گرفت (من خودم وقتی بعد از جاوا و سی پلاس پلاس به این زبان روی آوردم که یکی از دوستان توی شبکه مجازی صرفا این زبان رو بهم معرفی کرد) بسیار ممنون

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سلام.بازی جدال با شیطان با انجین کنستراکت ساخته شده.کنستراکت خیلی خیلی سخت نیست و اگه یه ایده توپ داشته باشی همه چی تومه.

ولی 41148 با یونیتی ساخته شده و 100 برابر ساختش سخت تر از جدال با شیطانه.چون باید کدنویسی بکار رفته بشه و خود همین مبحث بسیار بسیار زمان بره.(آموزشش).

اینم بگم که 41148 با جدال با شیطان اصلا قابل مقایسه نیست.نه برای اینکه اون با کنستراکته و اون با یونیتی، یونیتی کد داره و کنستراکت اکشن ولی در کل از نظر انیمیشن ها، کارکتر ها و داستان، 41148 از جدال با شیطان و حتی حریم سر تره.

با تشکر...

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

انجین های مورد استفاده ایرانیا بیشتر یونیتی و گیم میکر هست و به صورت کمتر construct 

کانستراکت یادگیریش زیاد سخت نیست همونطور که گفتم منبع ایرانیه کامل یعنی اموزش جامع برای این انجین وجود نداره برای همین من یه کتاب حدود 300 صفحه ای ساختم برای این انجین و قصد انتشار دارم (الببته احتمال قبولیش تو بازار  1 درصده ) . این انجمن برای این انجین http://construct2.ir/

پرداخت درون برنامه ای برای این انجین وجود داره و همچنین میشه با B4a برای این انجین خروجی گرفت چون در واقع خروجی این انجین html 5 هست و مستقیما نمیشه  تو موبایل اجرا کرد یعنی باید فایل html رو به apk تبدیل کرد 

یونیتی خیلی کد داره . از یه طرفی خوبه و از طرفی بد . امکان خطا توش خیلیه و همچنین نیاز به یادگیری داره چون تمامی سنتکس هاش اماده هست . شما ممکنه تو کانستراکت تمامی اکشن ها جلوی چشمتون باشه و خیلی راحت میتونین از هرکدوم استفاده کنین اما تو یونیتی خیر باید برای هر اکشن کد بنویسین پس یعنی کدی جلوی چشمتون نیست و مجبورین یاد بگیرین هر بخش رو  

یونیتی هم پرداخت درون برنامه ای داره که همون soomla هست که بازار فارسیشو اموزش داده 

.

ساخت بازی پلتفرم مثل حریم و یا 41148 باید بگم فقط گرافیکشه و گیم پلیش هیچی نیست البته با کانستراکت . با یونیتی باید کمی مهارت کد نویسی داشته باشی . به نظر من بهتره هر دو انجین رو بلد بود یعنی هم کانستراکت و هم یونیتی . خیلی از کسا هستن که پروژه میخوان و قیمتش 500 - 600 در میاد چون ساخت بازی (فقط 1 مرحله ) تقریبا 1 تا 2 هفته طول میکشه در حالی که من همین قیمت رو میگیرم ولی نهایتا 3 روزه تحویل میدم . چون من سر گرافیک و دیزاینش کار میکنم و گیم پلیش زیاد وقت گیر نیست . با کانستراکت هرچیو میشه راحت ساخت ولی معایب خاص خودشو داره 

اموزش کانستراکت اینور اونور ریخته حالا فارسی و انگلیسی 

.

نکته ی بعدی اینه که اگر شما تمامی سنتکس ها و یا اکشن ها رو فول باشین الزاما به این معنا نیست که حالا تمامی بازی ها رو میتونین بسازین چون هر بازی ایده و کلک های خاص خودشو داره مثلا شاید شما اصلا ندونین یه موتور بازی چجوری ساخته میشه و یا یک بازی مثل 2048 کاملا متفاوته و یا حتی فلپی برد همچنین یک بازیه پازلی . پس کسب مهارت برای هر بازی خیلی لازمه 

من فعلا اموزش ساخت بازی با کانستراکت در 16 جلسه رو ساختم اگر این کتاب منتشر شد اموزش ساخت ژانر های مختلف هم با الگوریتم های خودشون هم خواهم ساخت . ساخت بازی هواپیمایی . فلپی برد . موتوری . ماشینی و چمیدونم پازلی و... رو همه همه اموزش میدم . میگم گه چجوری از کلک های خاص میشه استفاده کرد تا یک بازیه جذاب با کیفیت مطلوب بشه منتشر کرد 

انجین یونیتی هم خیلی خوبه اگر وقت شد تا چند ماه دیگه یه اموزش جامع برای این هم میسازم . خیلی از کاربر های بازار علاقه دارن تا بازی بسازن و بذارن بازار (یا هر اشغالی که بشه گذاشت بازار ) متاسفانه اموزش هایی که الان منتشر میشن تو هرجا 90 درصدشون جنبه ی سودجویی داره واصلا بدرد نمیخورن باز اموزش های فارسی رایگان بهترن !!

امیدوارد مفید بوده باشه 

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ببخشید من یه کتاب درباره ساخت بازی با کانستراکت 2 (ساده برای اموزش ساختم ) 

و الان تقریبا بلدم چجوری بازی بسازم میخواستم بدونم بازی هایی که با کانسترکت ساخته میشن نمیتونن منو برای خودشون داشته باشن مثلا قسمت شروع بازی - ادامه بازی - درباره ما و...

بعدا اینکه چجوری از یه لیوت بریم یه لیوت دیگه مثلا لیوت یا گذرگاه بعدی که پلیر (شخصیت ) از اون میگزره رو چجوری اضافه کنم

ممنون میشم جواب بدین

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام. اینجا انجمن برنامه نویسیه و کنستراکت تا جایی که خبر دارم یه بازی سازه نه برنامه. اون رو باید در انجمنهای بازی سازی جستجو کنین. تو یوتیوب فیلمش بود. 

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بسیار ممنون از پاسختون برای انتشار و فروش آموزش های کامل و جامعی که ساختید فقط به بازار اکتفا نکنید و به مارکت های دیگر هم سری بزنید مطمئنا فروش خوبی خواهد داشت اولین نفری هم که می خرد مطمئنا من خواهم بود!برای ارتقا سطح علمی برنامه نویسان به این آموزش ها نیاز داریم پس لطف کنید حتما اون رو انتشار بدید و پشیمون نشید و ناامید نشید چون که حداقل من منتظر این آموزش خواهم بود

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ممنون . کانستراکت انجینی نیست که هرروز بخواین اموزششو بخونین و یخورده که کار کنین یا به اصطلاح از قلتک رد بشین بقیه ی چیزا رو خودتون میرین دنبالش و نیاز به اموزش ندارین . منم دقیقا همینطوری خواستم پیش برم این 16 فصل بیشتر برای اشنایی با بازی سازیه . بگذریم که اخرش یه بازیه ساده هم ساختم ولی در کل برای اشناییه . میمونه مهارت ها برای سبک بازی سازی که احتمال زیاد تا 3 هفته دیگه شروع میکنم به نوشتنش 

البته مباحث تخصصی هم هست مثل ساخت بازی انلاین و کار با دیتابیس و اجاکسو این حرفا که خوب باز هم میشه اموزش داد ! 

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من نمیدونم برای چی انقد اسپم دادید؟

این 2تا لینک آموزش یونیتی

http://www.cgaria.com/category/unity/

http://www.sitelearn.ir/tag/%db%8c%d9%88%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c/

اینم مرجع فارسی گیم میکر با api ها و اینتنت ها (حتی برای مارکت های ایرانی) و آموزش و سورس های فارسی:

http://promakers.ir/

از من میشنوی دوست عزیز یا دنبال چیزی نرو یا اساسی برو؛ اولا اگه گرافیست نداری یا گرافیک کااممپیوتری بلد نیستی یا تجهیزاتشو نداری اصلا دنبالش نرو چون کار بی کیفیت و باعث فحش میشه..

اگرم امکاناتش هست فقط یونیتی رو دنبال کن، چون الان هم برای اسمارت فون ها و هم 3بعدی برای دسکتاپ کنسول داره..

موفق باشید

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من نمیدونم برای چی انقد اسپم دادید؟

این 2تا لینک آموزش یونیتی

http://www.cgaria.com/category/unity/

http://www.sitelearn.ir/tag/یونیتی/

اینم مرجع فارسی گیم میکر با api ها و اینتنت ها (حتی برای مارکت های ایرانی) و آموزش و سورس های فارسی:

http://promakers.ir/

از من میشنوی دوست عزیز یا دنبال چیزی نرو یا اساسی برو؛ اولا اگه گرافیست نداری یا گرافیک کااممپیوتری بلد نیستی یا تجهیزاتشو نداری اصلا دنبالش نرو چون کار بی کیفیت و باعث فحش میشه..

اگرم امکاناتش هست فقط یونیتی رو دنبال کن، چون الان هم برای اسمارت فون ها و هم 3بعدی برای دسکتاپ کنسول داره..

موفق باشید

سلام ، لطف کردید عزیزم. اما تاپیک مال یک سال پیش هست. لازم نبود شما و بقیه دوستان دوباره اون رو بالا بیارید.تاپیک قفل!
لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام. من کانستراکتو به اون صورت قبول ندارم یعنی برای موبایل قبول ندارم. چون هسته اش html5 و تحت وب هست و تبدیلش میکنن به اندروید و ... و کندی هایی که داره سر همین موضوع قبولش ندارم. یکی از بازیهاشو که نمونه کدش بود تبدیل به اندروید کردم و رو گوشی که گذاشتم کندی به شدت تو بازی حس میشد.

به نظر من برای اندروید دو بعدی شما برین دنبال همون یونیتی. دو تا نرم افزار دیگه هم معرفی میکنم با نمونه.

 

موتور بازی سازی corona sdk نمونه اش هم فروت کرفته. با زبان Lua میشه بازی نوشت براش. آموزشش هم خارجی کلی موجوده تو سایتای ایرانی فیلم آموزش کامل این موتور هست. جستجو کنید.

 

موتور بازی سازی cocos2d-x با نمونه ایرانی معروف خروس جنگی. نصبش پدر دراریه. یه آموزش کامل فقط برا نصبش میخواد. چن روش مختلف برا نصبش وجود داره که واقعا خیلی سخته. کد نویسیش هم c++ و Lua و Javascript هر کدومو جدا داره. البته روی سیستم عامل مکینتاش اپل امکاناتش بیشتره و محیط ویژوال هم اونجا براش زدن. خود ویندوز هم یه نوع ویژوال داره ولی امکاناتش افتضاحه. فقط میشه کارای محدود کرد. آموزش انگلیسی اینم پیدا میشه تو سایتای ایرانی.

 

اینا که گفتم دوتاشم روی سیستمم نصبه. اما هنوز واقعا نتونستم با cocos کنار بیام. بهترین نوع کدنویسیش c++ هست که کمی برام سخته و خیلی وقته قیدشو زدم تا سی پلاس پلاس رو یاد بگیرم و بعد برم دنبالش. هنوز وقت نکردم برم تو سی پلاس پلاس انشاءلله اگه وقت کردم حتما یه سری بهش میزنم. گرافیک بلد بودن هم از مهمترین قسمتاشه که متاسفانه تو کار گرافیک هم نیستم. باید یه نفر هم برا گرافیک پیدا شه.

 

خلاصه لازم دیدم اینارم معرفی کنم. تا نگاهمون محدود به گیم میکر و یونیتی و کانستراکت(اینو جدی نگیرین) و ... نشه.

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوست عزیز


اگه به بازی سازی علاقه دارین پیشنهاد میکنم از این تاپیک دیدن کنید.


یک کتاب در مورد اصول و مراحل ساخت بازی هست.بهتون کمک میکنه.


نویسنده ی کتاب هم آقای فنائی هستن.


اﺻﻮل و ﻣﺮاﺣﻞ ﻃﺮاﺣﻲ ﺑﺎزي ﻫﺎي وﻳﺪﺋﻮﻳﻲ


 


نه فقط شما،دوستانی هم که به بازی سازی علاقه دارن سر بزنن.ضرر نمیکنن.


 


موفق باشید


لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

انجین های مورد استفاده ایرانیا بیشتر یونیتی و گیم میکر هست و به صورت کمتر construct 

کانستراکت یادگیریش زیاد سخت نیست همونطور که گفتم منبع ایرانیه کامل یعنی اموزش جامع برای این انجین وجود نداره برای همین من یه کتاب حدود 300 صفحه ای ساختم برای این انجین و قصد انتشار دارم (الببته احتمال قبولیش تو بازار  1 درصده ) . این انجمن برای این انجین http://construct2.ir/

پرداخت درون برنامه ای برای این انجین وجود داره و همچنین میشه با B4a برای این انجین خروجی گرفت چون در واقع خروجی این انجین html 5 هست و مستقیما نمیشه  تو موبایل اجرا کرد یعنی باید فایل html رو به apk تبدیل کرد 

 

 

سلام دوست عزیز

امکانش هست کمکم کنید تا بازیی رو که با کانستراکت2 ساختم توسط b4a خروجی apk بگیرم ؟؟؟؟؟

لطفا اگه کسی بلده کمک کنه

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
×
×
  • اضافه کردن...